AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ik mag hopen dat er ook wat pekelzout inzit en dan heb je alleen nog wat natriumascorbaat (niet echt nodig, maar absoluut niet schadelijk), suiker, rijpingsculturen (nodig voor droge worst) en rook op de verpakking staan die je laat zien, dat heeft elke slager toch wel nodig om een droge wosrt te maken.
Zit er standaard dextrose in worst? Ik weet het niet ben geen worsten maker haha. Maar natriumnitriet, glucosestroop, natriumascorbaat zijn niet nodig denk ik. Maar dit is wel een slecht voorbeeld haha...

Natriumnitriet is voor de voedselveiligheid bij fijn gesneden/gehakt vlees in veel gevallen noodzakelijk. Een beetje suiker zal de smaak ten goede komen en natriumascorbaat zal de worst wat langer mooi laten ogen. Als je je daar druk om maakt kan je beter gewoon geen worst kopen.

Ik zeg niet dat het dat beïnvloedt. Ik zeg alleen dat er veel onnodige stoffen aan je eten toegevoegd worden. Terwijl als je alles zelf kookt met verse groente en vlees etc. Dan heb je geen tot veel minder van die toevoegingen, lijkt mij gewoon gezonder.
Ah oke, ik begreep dat er even uit omdat het als reactie was op de post van Steks m.b.t. micronutriënten.

Al die 'onnodige stoffen' hebben vaak te maken met conservering of smaak. Conservering is meestal wel nodig, over smaak valt niet te twisten. Schadelijk zijn ze naar alle waarschijnlijkheid niet. Ik denk dat het belangrijkste misschien nog is dat veel kant-en-klare maaltijden verhoudingsgewijs veel vet bevatten, veel natrium uit het toegevoegde zout en weinig vezels. Maar ook daar zijn tegenwoordig best goede keuzes in te maken.

Edit: of hebben inderdaad te maken met presentatie van het product, zoals @Steks terecht opmerkt.

Natriumnitriet is voor de voedselveiligheid bij fijn gesneden/gehakt vlees in veel gevallen noodzakelijk. Een beetje suiker zal de smaak ten goede komen en natriumascorbaat zal de worst wat langer mooi laten ogen. Als je je daar druk om maakt kan je beter gewoon geen worst kopen.
Ja maar dit product was gewoon slecht voorbeeld haha, zeg maar echt verwerkte producten microwave hamburger van de appie ofzo bevat alleen maar troep, is een stuk karton denk ik gezonder

Wat is er dan ongezond aan zo’n product? Welke micronutrienten mis dat tov een vers stukje vlees van de slager.

Wat is er dan ongezond aan zo’n product? Welke micronutrienten mis dat tov een vers stukje vlees van de slager.
Zeg toch niet dat het iets mist qua micronutrienten, er zit alleen maar meer toevoeging in. Waarvan ik denk dat het ongezonder is. Ookal zijn de stoffen goedgekeurd, heb ik toch liever een clean stukje vlees...

Burger
50289DED-82F6-4E64-8A5B-11832A3A73B2.png

Gehakt ah
4BAD6D51-8A98-4588-9A37-E5352CF278BF.png

Slager
67AFD42D-72AE-42E8-968C-19B1A291E045.png

Pff, de discussie was gestart omdat de longarts aangaf dat veel mensen tekorten hebben, iemand zei dat dat kwam door kant en klaar eten van de supermarkt waarop ik me afvroeg welke micronutrienten je dan zal missen.

En wat is er mis met kant en klare zooi uit de supermarkt? Zo veel wijkt dat kwa micronutrienten nou ook weer niet af van de meal preps die iedereen hier eet.

Met kant en klare maaltijden is niks mis mee. Was vroeger echt zo'n mythe dat alles er al uit was.
Je kan denk ik zelfs beter kwaliteit invriezen en later opeten dan het "vers" bij de grote super halen.

Neem bijv. aardbeien van tegenwoordig, worden al geplukt voordat ze op hun best zijn. Zijn zo zuur, die uit de grote supermarkt. Die wachten niet tot ze rijp zijn, dan zijn ze na 5 dagen niet meer te verkopen.
Houdbaarheid met de kwaliteit die nog acceptabel is om het voor een lage prijs te kunnen verkopen is waar het om gaat.

Ja maar dit product was gewoon slecht voorbeeld haha, zeg maar echt verwerkte producten microwave hamburger van de appie ofzo bevat alleen maar troep, is een stuk karton denk ik gezonder

Vlees van de slager smaakt echt zoveel beter dan uit de supermarkt.
Vooral kip van de jumbo is de laatste jaren zo achteruit gegaan dat ik het niet meer weg krijg.
Laatst gegourmet met echt slagersvlees en zelfs een leek als ik die alles lust en bijna nooit verschil proeft stond hier van te kijken hoe groot verschil in smaak en structuur was.
Hoe het met de voedingswaarden en rotzooi zit geen idee, maar anders is het wel degelijk.

Ja vaccinaties zijn goed, eten in de supermarkt is allemaal goed. Gewoon alles waar jullie aan blootgesteld worden goed vinden en vertrouwen.......
Want ja als ik de andere kant op kijk zie ik niks.... en dan is alles goed

Ja vaccinaties zijn goed, eten in de supermarkt is allemaal goed. Gewoon alles waar jullie aan blootgesteld worden goed vinden en vertrouwen.......
Want ja als ik de andere kant op kijk zie ik niks.... en dan is alles goed
Wow jij denkt anders dan mainstream volk wat zou jij dom zijn zeg!

Vooral kip van de jumbo is de laatste jaren zo achteruit gegaan dat ik het niet meer weg krijg.
Laatst gegourmet met echt slagersvlees en zelfs een leek als ik die alles lust en bijna nooit verschil proeft stond hier van te kijken hoe groot verschil in smaak en structuur was.
Hoe het met de voedingswaarden en rotzooi zit geen idee, maar anders is het wel degelijk.
Zeker ik bestel ook veel vlees online gewoon. Maar kip haal ik gewoon bij de turk. Koe online

Ik ben denk ik geen fijnproever, maar ik proef ook een flink verschil tussen het vlees van de slager/Musclemeat en dat wat ik bij de AH koop. (En dan niet ten gunste van de AH zeg maar...)

Zeg toch niet dat het iets mist qua micronutrienten, er zit alleen maar meer toevoeging in. Waarvan ik denk dat het ongezonder is. Ookal zijn de stoffen goedgekeurd, heb ik toch liever een clean stukje vlees...

Burger
50289DED-82F6-4E64-8A5B-11832A3A73B2.png

Gehakt ah
4BAD6D51-8A98-4588-9A37-E5352CF278BF.png

Slager
67AFD42D-72AE-42E8-968C-19B1A291E045.png
Wil je hiermee zeggen dat de slager een taalcursus moet nemen?

Ik eet liever het rundergehakt van de supermarkt dan de runder gehakt van de slager hoor.

Terug
Naar boven