Voorbeeld van het principe.
Dag 1 (maandag)
A) squat int: 80-85% (om 14.00 begonnen, en ik neem na elke werkset een half uur pauze)
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
- Je kan natuurlijk ook kortere pauzes nemen, maar dan moet je de intensiteit verlagen.
- Bij het begin was het wel even wennen om na een half uur een gewicht te liften rond de 85-90%, maar uiteindelijk heb ik daardoor geen blessures opgelopen.
- Je zult tijdens de sessies waarschijnlijk niet zo een honger hebben, daarom drink ik veel melk tussendoor.
B) partial werk (circa 5 sets, dit in de avond)
- Dit gewoon met een pauze van ongeveer 5min.
Dag 2 (dinsdag)
Press en pull dag, gewoon hetzelfde principe als dag 1. Alleen voer ik de presses en pulls uit in een circuit.
Bijvoorbeeld:
A1) oh press
5x75
A2) db row
5x65
Dag 3 (woensdag)
Squat dag, nu doe ik bijvoorbeeld 100x190 of 30x230.
Dag 4 (donderdag)
Weer een press en pull dag, of je neemt een off dag omdat je moet werken of moe bent oid.
Dag 5 (vrijdag)
The cycle goes on, tot je overreached bent.
Voor de rest focus ik me nu ook op maar 2 oefeningen, dat zijn de back squat en de overhead press, met de bijbehorende pulls. De back squat geeft weer carry over naar mijn deadlift en de oh press in principe naar de bench press.
Het totaal volume in een week voor de back squat bijv zal ongeveer gelijk zijn aan 2 weken smolov in de base meso cycle.
Voor de rest moet je gewoon hard bulken veel melk, pindakaas en noem maar op.
Ik zal wel loggen tot ik op vakantie ga, om er nog een duidelijker beeld van te maken.