Fitness Seller

crossfit + pl

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Victor zegt:
ik ben ownded door een aambei

• Topic Starter Topic Starter
:roflol:

Geen squats dus... :@

01-07-08

pull up
5xbw
5xbw (hammer grip)
5xbw (supinated)
5xbw
5xbw (hammer grip)
5xbw (supinated)
5xbw
5xbw (hammer grip)
5xbw (supinated)
5xbw (wide)

hammer curl
3 setjes

Comment:
- Morgen maar kijken hoe het gaat.

Ik baal er echt van dat ik in deze 3 weken geen een fatsoenlijke reeks met trainingen heb meegemaakt allemaal weer door tegenslagen zoals een eelt tear, veel ziek zijn en rare steken in mijn onderrug. Vandaag voelde ik me eindelijk wel fit, maar bakte er niks van. Over 2,5 week op vakantie, daarna weer de draad op pakken. Ik hou het even voor gezien met loggen.

mmmmzz.. enjoy man.. rust zal je ook wel goed doen enzo

Hehe rust is er niet veel van gekomen. Ik heb veel geëxperimenteerd met GTG en het werkt echt super. Ik behaal nu volumes die 3-4x zoveel zijn als mijn normale trainingen. Nog 1,5 week door trainen en dan maar even genieten van de vakantie.

Link, wimmos?

Haha squat is van 5x190kg naar 5x220kg gegaan in minder dan 2 weken. Nu loop ik btw wel met een torn oblique rond, maar volgende week gaat de 250kg squat eraan!

haha wtf! dat klinkt nice victor

heb je dit 7 dagen in de week gedaan of alleen ma t/m vr? en hoe ben je er mee begonnen? een aantal werksetjes @ 80% en dan elke dag een setje adden, of gewicht adden en setjes gelijk houden?

Heel simpel -> Veel volume op een intensiteit van 70-90% -> Zoiets als bijv 100x180kg of 50x200kg -> Dit verspreid je gewoon over een paar uur van je dag -> In de avond doe je nog best wat sets aan partial werk -> En dit doe je dan om de dag en neem je een dag off na een paar dagen -> Zo kun je per week wel 10kg adden en ben je na ongeveer 3 weken wel overreached.

Partial werk? Want bij nummer 5 in het artikel staat dat je geen assistance moet doen maar gewoon de hoofdoefeningen (oly lifts en SQ/BP etc)?

Wel vet dit, eigenlijk alleen te doen als je thuis traint. Ga je dit ook met bv benchpress doen ? Werkt met alles lijkt me.

@ willy

Ik volg het ook niet helemaal zoals in het artikel beschreven, maar partials doe ik vooral om sterke gewrichten en pezen te krijgen. Ook natuurlijk voor een brutaal sterke core.

@ faddermakker

Een home gym is indd een must. Benchen doe ik niet, maar het zal zeker werken. Mijn oh press is ook met 10-15kg toegenomen.

Wat voor volume draai je dan zoal op squat en dl op die week (specifiek)?

En warm je dan altijd opnieuw op als je elke paar uur eens de 200kg lift?

Wat voor volume draai je dan zoal op squat en dl op die week (specifiek)?

En warm je dan altijd opnieuw op als je elke paar uur eens de 200kg lift?

ben ik ook wel benieuwd naar... als volume-liefhebber zou ik het zeer interessant vinden om eens te zien welke sets/reps/kilo's je precies hoe en wanneer verzet

Voorbeeld van het principe.

Dag 1 (maandag)

A) squat int: 80-85% (om 14.00 begonnen, en ik neem na elke werkset een half uur pauze)
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210
5x210

- Je kan natuurlijk ook kortere pauzes nemen, maar dan moet je de intensiteit verlagen.
- Bij het begin was het wel even wennen om na een half uur een gewicht te liften rond de 85-90%, maar uiteindelijk heb ik daardoor geen blessures opgelopen.
- Je zult tijdens de sessies waarschijnlijk niet zo een honger hebben, daarom drink ik veel melk tussendoor.

B) partial werk (circa 5 sets, dit in de avond)

- Dit gewoon met een pauze van ongeveer 5min.

Dag 2 (dinsdag)

Press en pull dag, gewoon hetzelfde principe als dag 1. Alleen voer ik de presses en pulls uit in een circuit.

Bijvoorbeeld:
A1) oh press
5x75

A2) db row
5x65

Dag 3 (woensdag)

Squat dag, nu doe ik bijvoorbeeld 100x190 of 30x230.

Dag 4 (donderdag)

Weer een press en pull dag, of je neemt een off dag omdat je moet werken of moe bent oid.

Dag 5 (vrijdag)

The cycle goes on, tot je overreached bent.

Voor de rest focus ik me nu ook op maar 2 oefeningen, dat zijn de back squat en de overhead press, met de bijbehorende pulls. De back squat geeft weer carry over naar mijn deadlift en de oh press in principe naar de bench press.

Het totaal volume in een week voor de back squat bijv zal ongeveer gelijk zijn aan 2 weken smolov in de base meso cycle.

Voor de rest moet je gewoon hard bulken veel melk, pindakaas en noem maar op.

Ik zal wel loggen tot ik op vakantie ga, om er nog een duidelijker beeld van te maken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven