Hoi,
Ik ben afgelopen jaren flink wat aangekomen, momenteel ben ik 23 jaar. Ongeveer 3 jaar geleden woog ik 75 (180 cm) kilo en momenteel is dit 93kg (183cm). Dit was te wijten aan mijn eetgedrag en weinig tijd te hebben naast mijn studie om te sporten.
Nu dat ik wat meer tijd heb en gemotiveerd ben wil ik de overtollige killo's en vet kwijt. Mijn vetpercentage zweeft momenteel tussen de 24 en 27 %. Dit kan ik niet zeker zeggen, maar de weegschaal geeft 24 aan. Ik denk zelf dat ik rond de 27 zit na enkele foto's op deze forum te hebben gezien. Zelf ben ik wel sterk, gespierd en heb ik altijd al brede schouders gehad. De sixspack is echter ergens onder een vetlaag verscholen
.
Ik heb een eetschema gemaakt (om te cutten) deze volg ik al de tweede dag. Kunnen jullie er naar kijken en eventueel tips geven? Ik ben van plan om 4x20-30 min te besteden aan cardio op een matige/intense niveau. Dit eventueel te verlengen naar 40min volgende week. Als het in het weekend mooi weer is stap ik vaak een uur op de mountainbike. Daarnaast doe ik 2 a 3x per week buikspieroefeningen en druk ik vaak op. Mijn doel is om een strakker lichaam te krijgen en niet zozeer om grotere spieren te krijgen.
Tips en hint om mij op weg te helpen? Hier een berekening van de BMR etc..
BMR 1836 kCal
Onderhoudniveau 2204 kCal
Cutten 1983 kCal
Bulken 2424 kCal
Eetschema heb ik tevens bijgevoegd, zie excel.
Ik ben afgelopen jaren flink wat aangekomen, momenteel ben ik 23 jaar. Ongeveer 3 jaar geleden woog ik 75 (180 cm) kilo en momenteel is dit 93kg (183cm). Dit was te wijten aan mijn eetgedrag en weinig tijd te hebben naast mijn studie om te sporten.
Nu dat ik wat meer tijd heb en gemotiveerd ben wil ik de overtollige killo's en vet kwijt. Mijn vetpercentage zweeft momenteel tussen de 24 en 27 %. Dit kan ik niet zeker zeggen, maar de weegschaal geeft 24 aan. Ik denk zelf dat ik rond de 27 zit na enkele foto's op deze forum te hebben gezien. Zelf ben ik wel sterk, gespierd en heb ik altijd al brede schouders gehad. De sixspack is echter ergens onder een vetlaag verscholen
.Ik heb een eetschema gemaakt (om te cutten) deze volg ik al de tweede dag. Kunnen jullie er naar kijken en eventueel tips geven? Ik ben van plan om 4x20-30 min te besteden aan cardio op een matige/intense niveau. Dit eventueel te verlengen naar 40min volgende week. Als het in het weekend mooi weer is stap ik vaak een uur op de mountainbike. Daarnaast doe ik 2 a 3x per week buikspieroefeningen en druk ik vaak op. Mijn doel is om een strakker lichaam te krijgen en niet zozeer om grotere spieren te krijgen.
Tips en hint om mij op weg te helpen? Hier een berekening van de BMR etc..
BMR 1836 kCal
Onderhoudniveau 2204 kCal
Cutten 1983 kCal
Bulken 2424 kCal
Eetschema heb ik tevens bijgevoegd, zie excel.

het verschilt per persoon