AndroidHealthClinic

Cut schema - beginner, tips?

melkpak1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
93kg
Hoi,

Ik ben afgelopen jaren flink wat aangekomen, momenteel ben ik 23 jaar. Ongeveer 3 jaar geleden woog ik 75 (180 cm) kilo en momenteel is dit 93kg (183cm). Dit was te wijten aan mijn eetgedrag en weinig tijd te hebben naast mijn studie om te sporten.

Nu dat ik wat meer tijd heb en gemotiveerd ben wil ik de overtollige killo's en vet kwijt. Mijn vetpercentage zweeft momenteel tussen de 24 en 27 %. Dit kan ik niet zeker zeggen, maar de weegschaal geeft 24 aan. Ik denk zelf dat ik rond de 27 zit na enkele foto's op deze forum te hebben gezien. Zelf ben ik wel sterk, gespierd en heb ik altijd al brede schouders gehad. De sixspack is echter ergens onder een vetlaag verscholen :(.

Ik heb een eetschema gemaakt (om te cutten) deze volg ik al de tweede dag. Kunnen jullie er naar kijken en eventueel tips geven? Ik ben van plan om 4x20-30 min te besteden aan cardio op een matige/intense niveau. Dit eventueel te verlengen naar 40min volgende week. Als het in het weekend mooi weer is stap ik vaak een uur op de mountainbike. Daarnaast doe ik 2 a 3x per week buikspieroefeningen en druk ik vaak op. Mijn doel is om een strakker lichaam te krijgen en niet zozeer om grotere spieren te krijgen.

Tips en hint om mij op weg te helpen? Hier een berekening van de BMR etc..

BMR 1836 kCal
Onderhoudniveau 2204 kCal
Cutten 1983 kCal
Bulken 2424 kCal

Eetschema heb ik tevens bijgevoegd, zie excel.

Bijlagen

Yoghurt en kwark? Is toch hetzelfde.. Alleen per merk verschillen de eiwitten ed toch wel heel erg heb ik gemerkt.

Kan je niet ergens een stuk fruit bijvoegen, door je kwark bv?

Lijkt me dat je al die broodmaaltijden zo snel beu bent..

Havermout voor 's morgens is een aanrader.

Vooral geduld hebben, pas na een tijdje weet je of dit werkt. Niet iedereen lichaam geeft dezelfde reactie.

En ik zou toch kijken naar een deftig KT schema, ipv enkel buik en wat optrekoefeningen.
Gaat meer effect hebben, zeker in combi met goed voedingsschema en cardio.

Zou trouwens hier nog eens goed rondlezen, staat zoveel info en tips!

@beatthebest Yoghurt en kwark is niet hetzelfde... Waar haal je dat nouweer vandaag. Yoghurt heeft 3.5g tot 5g eiwit per 100, kwark 8 tot 12 gram.
Zou dan ook gewoon de yoghurt vervangen voor extra kwark. Of je moet erg van yoghurt houden, t is natuurlijk ook gewoon wat je zelf liever eet. Kwark is qua eiwitten alleen een stuk beter.

Verder weinig aan te merken op eetschema, misschien vetten iets hoger en iets minder carbs, maar zolang je kcals gewoon goed zitten kom je er wel, aangezien je tamelijk overgewicht hebt zal je in het begin sowieso wel goed afvallen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips. Yoghurt blijft lekker staan voor de afwisseling! Eerlijk gezegt heb ik nog deze week voro het eerst karnemelk en kwark op :P

Is het de bedoeling dat ik het schema wekelijks aanpas? Of kan ik hiermee 3 weken vooruit? Ik neem aan dat ik gedurende de tijd toch weer een andere onderhouds kCal behoefte heb.

Hoelang is het gebruikelijk om te cutten eigenlijk?

Tot je tevreden bent met het resultaat ;) het verschilt per persoon

• Topic Starter Topic Starter
Sinds ik begonnen ben al 3 kilo kwijt en lichaam begint al strakker te worden. Dat merk ik aan me buik en armen. Ik ben pas 9 dagen bezig. Gaat dus goed, maar in het weekend is het wel lastiger om aan het voedingsschema te houden. Doordeweeks op werk is het wel te doen.
Dit weekend eens kijken of het voedingsschema nog klopt met het aantal kCal voor het cutten.
Ik sport niet zo veel:

ben pas 2 keer wezen fietsen
1 x op de crosstrainer,
3x buikspieren en gewichten.

Nog tips voor een trainingsschema voor thuis? Ik heb momenteel geen tijd om naar de fitnes te gaan (eind april pas weer) Ik heb een mountainbike, cross-trainer en diverse gewichten. Daarnaast een matje voor de buikspier oefeningen.

Terug
Naar boven