XXL Nutrition

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Maandag UBP:

Crunch machine
3 x 12 x 20

Bench:
10 x bar
8 x 40
2 x 60
2 x 80
1 x 90
Werksets
2 x 3 x 100
7 x 90
9 x 80
11 x 70

BOR:
10 x 60
4 x 5 x 90

Lat Pull down Hammergrip
10 x 40 warmup
Werksets:
6 x 90
8 x 80
9 x 70
10 x 60
Echt hard gegaan hier, rustige bewegingen, heerlijke kapot gaan.

Biceps curls straight bar
8 x 40
10 x 30
2 x 8 x 30

Triceps pushdown:
8 x 65
10 x 55
10 x 50

Tricep machine:
3 x 10 x 25

Biceps preacher machine:
6 x 40
8 x 30
10 x 25
8 x 25

15 minuten cardio loopband:
Snelheid 5 incline 5

Nu helemaal leeg maar zeer voldaan naar huis wandelen....

Top/backoff sets zijn heerlijk.

Hasta la Vista!

Wat is je water inname en zout inname? Je lijkt wat vocht te pakken of de foto geeft dit beeld.

Goed dat je na lange termijn kijkt! Dat zijn haalbare en goede doelen!

Wat is je water inname en zout inname? Je lijkt wat vocht te pakken of de foto geeft dit beeld.

Goed dat je na lange termijn kijkt! Dat zijn haalbare en goede doelen!
Ik drink verspreid over de dag sowieso 3 liter water, los van de koffie en los van de shakes waar ook water bij inzit.
Mijn shakebeker kan tot 700ml, die vul ik vaak tot 600 en dat is 't eerste wat ik drink als ik me gewogen heb.
En dan door de dag heen nog 4 van die bekers, daarnaast dus water in koffie en shake en tijdens trainen. Ik lig rond 4 a 5 liter per dag als ik me niet vergis.

Zout, heel slecht, let ik niet op. Ik voeg het in ieder geval niet apart toe.
Heb je daar een tip voor?

Ok, nu heb ik dus tijdens het trainen de hele tijd @AK en zijn teksten in mijn hoofd.... Iets met een zweep....

Wij doen niet aan junkvolume!

Das wel gay 🙊

Heidi Klum Wow GIF by Lifetime

• Bicep
Waarderingen: K82
Update cut week 4.

Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Huidig bodyfat: 19.6%
Startgewicht: 97.8 kg
Huidig gewicht: 94.3 kg
Gem weekgewicht: 94.3
Buikomtrek: 97.5 cm
Kcals: 2800
Onderhoud: 3300

Dinsdag LBP: (eigenlijk een legday gericht op kracht)

Squat: (Met in mijn achterhoofd de woorden van @AK met specifiek de woorden "Junkvolume" en "Feedersets"

10 x bar
4 x 40
2 x 60
2 x 80
1 x 90
1 x 100
Werksets:
3 x 3 x 110 (Diep en steady, 2 minuten rust tussen de sets)
1 minuut rust
9 x 90
1 minuut rust
11 x 80

Ben in dit geval verder gegaan dan ik normaal zou doen, vooral op die laatste 2 sets. Voelde een stuk beter en met een veel beter "gepakt gevoel"
Misschien had ik er nog één set achteraan moeten doen bedacht ik me later.

LegPress: Wilde beginnen met 240 zonder warmup maar kreeg hem maar 2 keer van zijn plek
verlaagd naar:

8 x 200
11 x 150
9 x 150

Romanian deadlift:
1 set warmup voor de feeling;
10 x 60
Werksets (gericht op kracht)
4 x 5 x 95 (5 kilo meer dan vorige week, dit gewicht zal wekelijks worden verhoogd)

Leg Extensions:
Geen warmup en 1 minuut rust tussen de sets)
8 x 35
9 x 30
11 x 25 (echt knijpen en een enorme pomp)
Nog een extra setje gepakt
8 x 25 langzame negatief en bovenin 2 seconden vasthouden.

Kuiten staand:
4 x 10 x 120

Deze workout voelde heel anders dan de afgelopen weken, ik denk echt dat je geest je finaal voor de gek kan houden en dat je heel snel op een soort automatische piloot gaat trainen, daardoor ook de mind-muscle connectie verliest en daardoor weer niet goed genoeg en niet effectief genoeg traint.

Daarnaast voel ik mijn benen nu echt een stuk beter, de focus ligt nu op de één of andere manier ook beter, ik ben eigenlijk in mijn hoofd en leven momenteel alleen maar bezig met trainen, voeding, rusten/slapen en werken, al het andere in het leven wordt daar omheen gepland. Voelt niet verkeerd vind ik.

Even een vraag in het algemeen:
In hoeverre is de LegExtension "slecht" voor je knieën, ik heb ooit eens gelezen of gehoord dat je deze oefening het liefs niet te zwaar wilt pakken qua gewicht.
Zijn daar meningen of visies over van jullie @Bullshark @AK @wovano @Aldor @Brownie88 (ik tag even een paar namen waarvan ik het idee heb dat hier de kennis sowieso wel aanwezig is, niet om anderen buiten te sluiten dus meteen bij deze voel je aub niet gepasseerd)

Daarnaast heb ik vernomen dat ik beter meer kan gaan bewegen dan dat ik mijn kcals ga verlagen.
Deze afgelopen week is mijn gemiddelde gewicht 94.3, waarvan het verloop als volgt is:

Week 1: 97.1
Week 2: 96.3
Week 3: 95.3
Week 4: 94.3 ( do 94.8 - vrij 94.6 - zat 94.2 - zo 94.2 - ma 94.2 - di 94.1 - wo 94.3)

Als ik nu terug kijk naar de afgelopen 4 weken ( mijn cut is nu 4 weken bezig) dan ben ik tevreden. Als ik het realistisch bekijk dan is dit een acceptabele vooruitgang tot mijn doel. Te snel willen afvallen is nooit de beste keuze, in een maand tijd 10kg kwijt raken klinkt leuk maar dat komt mijn spiermassa niet ten goede, 1 kilo per week kwijtraken, dat is in mijn ogen een mooie loop van de cut.

Nou, hasta de volgende keer!

"Jesus, you gonna kill that guy!" "Ofcourse, I am a Terminator"

Update cut week 4.

Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Huidig bodyfat: 19.6%
Startgewicht: 97.8 kg
Huidig gewicht: 94.3 kg
Gem weekgewicht: 94.3
Buikomtrek: 97.5 cm
Kcals: 2800
Onderhoud: 3300

Dinsdag LBP: (eigenlijk een legday gericht op kracht)

Squat: (Met in mijn achterhoofd de woorden van @AK met specifiek de woorden "Junkvolume" en "Feedersets"

10 x bar
4 x 40
2 x 60
2 x 80
1 x 90
1 x 100
Werksets:
3 x 3 x 110 (Diep en steady, 2 minuten rust tussen de sets)
1 minuut rust
9 x 90
1 minuut rust
11 x 80

Ben in dit geval verder gegaan dan ik normaal zou doen, vooral op die laatste 2 sets. Voelde een stuk beter en met een veel beter "gepakt gevoel"
Misschien had ik er nog één set achteraan moeten doen bedacht ik me later.

LegPress: Wilde beginnen met 240 zonder warmup maar kreeg hem maar 2 keer van zijn plek
verlaagd naar:

8 x 200
11 x 150
9 x 150

Romanian deadlift:
1 set warmup voor de feeling;
10 x 60
Werksets (gericht op kracht)
4 x 5 x 95 (5 kilo meer dan vorige week, dit gewicht zal wekelijks worden verhoogd)

Leg Extensions:
Geen warmup en 1 minuut rust tussen de sets)
8 x 35
9 x 30
11 x 25 (echt knijpen en een enorme pomp)
Nog een extra setje gepakt
8 x 25 langzame negatief en bovenin 2 seconden vasthouden.

Kuiten staand:
4 x 10 x 120

Deze workout voelde heel anders dan de afgelopen weken, ik denk echt dat je geest je finaal voor de gek kan houden en dat je heel snel op een soort automatische piloot gaat trainen, daardoor ook de mind-muscle connectie verliest en daardoor weer niet goed genoeg en niet effectief genoeg traint.

Daarnaast voel ik mijn benen nu echt een stuk beter, de focus ligt nu op de één of andere manier ook beter, ik ben eigenlijk in mijn hoofd en leven momenteel alleen maar bezig met trainen, voeding, rusten/slapen en werken, al het andere in het leven wordt daar omheen gepland. Voelt niet verkeerd vind ik.

Even een vraag in het algemeen:
In hoeverre is de LegExtension "slecht" voor je knieën, ik heb ooit eens gelezen of gehoord dat je deze oefening het liefs niet te zwaar wilt pakken qua gewicht.
Zijn daar meningen of visies over van jullie @Bullshark @AK @wovano @Aldor @Brownie88 (ik tag even een paar namen waarvan ik het idee heb dat hier de kennis sowieso wel aanwezig is, niet om anderen buiten te sluiten dus meteen bij deze voel je aub niet gepasseerd)

Daarnaast heb ik vernomen dat ik beter meer kan gaan bewegen dan dat ik mijn kcals ga verlagen.
Deze afgelopen week is mijn gemiddelde gewicht 94.3, waarvan het verloop als volgt is:

Week 1: 97.1
Week 2: 96.3
Week 3: 95.3
Week 4: 94.3 ( do 94.8 - vrij 94.6 - zat 94.2 - zo 94.2 - ma 94.2 - di 94.1 - wo 94.3)

Als ik nu terug kijk naar de afgelopen 4 weken ( mijn cut is nu 4 weken bezig) dan ben ik tevreden. Als ik het realistisch bekijk dan is dit een acceptabele vooruitgang tot mijn doel. Te snel willen afvallen is nooit de beste keuze, in een maand tijd 10kg kwijt raken klinkt leuk maar dat komt mijn spiermassa niet ten goede, 1 kilo per week kwijtraken, dat is in mijn ogen een mooie loop van de cut.

Nou, hasta de volgende keer!

"Jesus, you gonna kill that guy!" "Ofcourse, I am a Terminator"
Misschien interessant om te vermelden met je gemiddelde gewicht/buikomtrek wat het verschil is tov de week ervoor +/- hoeveel cm/kg. Is maar een idee!

• Like
Lekker bezig! Kilo'tje per week er af is een mooi getal.
Ik heb zelf alleen pijn ervaren met leg extensions toen ik nog verkeerd squatte. Nu nooit meer last van. Maar ik pak het ook altijd met 1 been en 12-15 reps. Laag in reps doe ik alleen met compounds, isolatie altijd 12-15.

• Like
Ok, nu heb ik dus tijdens het trainen de hele tijd @AK en zijn teksten in mijn hoofd.... Iets met een zweep....

Wij doen niet aan junkvolume!
Bij elke junkset komt deze jouw poeperdje even aan stukjes scheuren.
1000000482.jpg

Gvd aan de slag nu!

• Wow
Legext en zittende leg curl, raad ik alleen af bij knieklachten

• Like
Ik kan mij geen oefening bedenken die slecht voor je is zolang de techniek goed is.

• Like
Squat, Legpress en hacksquat zijn wel meester voor voorkant benen.
(iets wijder stand en voeten iets naar buiten)

• Like
Leg ext is niet slecht voor de knieeen, maar doordat men 300kg leg ext doet voor 4.5 reps ga je het idd wel voelen. Mensen die 100kg squat niet doen maar wel 100kg ext knallen zijn vaak die types.

Standaard regel, last van gewrichten etc ga dan hoger in reps waardoor je vanzelf spreken lager in gewicht gaat. Als 10x50kg jou maximale is en 20x30kg ook dan kan je beter 20x30kg doen. Zolang je dicht bij falen zit in een rep range van 6/30 zit je altijd goed.

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven