Fitness Seller

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk kan ik het uitleggen, ik ben bioloog. Trainen voor hypertrofie en spierkracht vs. cardiovasculaire training belichamen de meest tegenovergestelde biochemische en fysiologische processen, die volstrekt niet compatinel zijn. Tot op zekere hoogte zijn ze te combineren als je gespierd EN droog wil worden, maar cardio direct na bodybuilding is wel de allerslechtste combinatie als je een bodybuilder bent. Je kan ook op youtube de mening van Mike Israetel opzoeken.
Een beetje liss cardio ga je niet dood van.

Ik zou geen hiit cardio of whatever doen en in optimale omstandigheden idd cardio en kracht training bij elkaar vandaan houden.

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk kan ik het uitleggen, ik ben bioloog. Trainen voor hypertrofie en spierkracht vs. cardiovasculaire training belichamen de meest tegenovergestelde biochemische en fysiologische processen, die volstrekt niet compatinel zijn. Tot op zekere hoogte zijn ze te combineren als je gespierd EN droog wil worden, maar cardio direct na bodybuilding is wel de allerslechtste combinatie als je een bodybuilder bent. Je kan ook op youtube de mening van Mike Israetel opzoeken.
Ik ga dit zeer zeker onderzoeken.

Dus eigenlijk cardio doen op een andere dag dan de KT dag? Of in ochtend cardio en dan in de avond KT, dit kan dan wel? OF is dit eveneens niet compatibel ( ik denk dat je dit woord bedoelde)

Dus eigenlijk cardio doen op een andere dag dan de KT dag? Of in ochtend cardio en dan in de avond KT, dit kan dan wel? OF is dit eveneens niet compatibel ( ik denk dat je dit woord bedoelde)
Zoals @vntl zegt, liss cardio kan prima. Je wilt natuurlijk geen marathon gaan rennen na je training

Net als Mike Israetel moet je eigenlijk alles bekijken vanuit zogenaamde `first principles`, ook wel natuurwetten en biochemische processen genoemd. Kijk in dit verband ook eens naar het hilarische filmpje waarin Mike het idee dat suiker slecht voor je zou zijn, volledig onderuit haalt. Het redeneren vanuit populaire meningen gaat bijna altijd helemaal mis.

Cardio kan het uithoudingsvermogen verbeteren door de microdoorbloeding van je spieren en de aanmaak van meer mitochondria te bevorderen, terwijl weerstandstraining de spieren groter en sterker kan maken. Grotere spieren hebben daardoor per definitie relatief minder uithoudingsvermogen en vice versa, als je beide effecten wil bereiken (vooral tegelijkertijd) werken deze elkaar tegen, vandaar "incompatibiliteit" of onverenigbaarheid.

Cardio direct na krachttraining is ook nog eens niet alleen "tegenwerkend" doordat er opeens een ander systeem bevorderd wordt, maar ook omdat de randvoorwaarden van spiergroei verdwijnen.

• Bicep
Waarderingen: K82
Ja daar zit wel weer wat in.

Ik zal niet zo veel na moeten denken, denk ik (!).

Vanavond dan maar 15 minuten loopband pakken na benen trainen
Het enige is dat hardlopen (hoe sneller en/of langer hoe meer) wel een impact kan hebben op je herstel.

Als je toch in de sportschool bent kies dan liever voor een alternatief waarbij je lichaam geen zweeffase en dus harde landing heeft. Denk aan wandelen (met helling), fietsen, crosstrainer, roei-ergometer, ski-ergometer

Wandelen of fietsen op weg naar naar de sportschool is tegenwoordig zo uit.

• Heart
Waarderingen: K82
Net als Mike Israetel moet je eigenlijk alles bekijken vanuit zogenaamde `first principles`, ook wel natuurwetten en biochemische processen genoemd. Kijk in dit verband ook eens naar het hilarische filmpje waarin Mike het idee dat suiker slecht voor je zou zijn, volledig onderuit haalt. Het redeneren vanuit populaire meningen gaat bijna altijd helemaal mis.

Cardio kan het uithoudingsvermogen verbeteren door de microdoorbloeding van je spieren en de aanmaak van meer mitochondria te bevorderen, terwijl weerstandstraining de spieren groter en sterker kan maken. Grotere spieren hebben daardoor per definitie relatief minder uithoudingsvermogen en vice versa, als je beide effecten wil bereiken (vooral tegelijkertijd) werken deze elkaar tegen, vandaar "incompatibiliteit" of onverenigbaarheid.

Cardio direct na krachttraining is ook nog eens niet alleen "tegenwerkend" doordat er opeens een ander systeem bevorderd wordt, maar ook omdat de randvoorwaarden van spiergroei verdwijnen.
Heldere uitleg, biologisch gezien dus sowieso niet verstandig om meteen naar KT cardio te doen, als KT en hypertrofie dus het grote doel is. Ik loop altijd naar de gym en ook weer terug naar huis, dit is dus LISS waar men het hierboven ook over heeft.

Thanks voor je uitleg, hou van deze informatie.

Je moet je niet helemaal de t*ring lopen natuurlijk. Dat een sprinter na de Tour iets dunnere benen heeft, zal meer te maken hebben met het algemene verbruik/aanslag door de tour, ipv na work-out.

Het enige is dat hardlopen (hoe sneller en/of langer hoe meer) wel een impact kan hebben op je herstel.

Als je toch in de sportschool bent kies dan liever voor een alternatief waarbij je lichaam geen zweeffase en dus harde landing heeft. Denk aan wandelen (met helling), fietsen, crosstrainer, roei-ergometer, ski-ergometer
Artikel met suggesties.

Ik snap niet goed dat wandelen of fietsen naar de gym geen impact heeft, maar LISS in de gym wel?

Artikel met suggesties.

Ik snap niet goed dat wandelen of fietsen naar de gym geen impact heeft, maar LISS in de gym wel?
Ik wou verschillende antwoorden geven, maar LISS in de sportschool en het begrip fitness zijn allebei modeverschijnselen die weinig zoden aan de dijk zetten. Kijk maar eens om je heen in de sportschool.

Artikel met suggesties.

Heb het artikel snel gelezen, wat ik incompatibiliteit noemde wordt "interference effect" genoemd.

Baanwielrenner traint trouwens kracht én interval op 1 dag, rustdag is dan ook echt rust. Kan niet zeggen dat zij echt dunne beentjes hebben.
osSr4zviBcDpqy1639229465.jpg

Langdurige cardio (langer dan 90 minuten) vergroot de kans aanzienlijk dat je lichaamseiwitten als energiebron gaat gebruiken, waardoor de afbraak van spiereiwitten zou worden versneld. Terwijl de spiereiwitsynthese na inspanning het verloren eiwit aanvult - in de aanwezigheid van eiwitten eo aminozuren uit geconsumeerde voeding/supplement - , brengt dit alleen de spiereiwitbalans terug naar neutraal, in plaats van netto positief bij hypertrophy. kort om heb je dan geen groei en geen verlies. Maar daarom doe je ook geen intensieve cardiotraining van langer dan 90min.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven