MuscleMeat

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter

“Watching John with the machine, it was suddenly so clear.”​

”The Terminator would never stop. It would never leave him. It would never hurt him, never shout at him, or get drunk and hit him, or say it was too busy to spend time with him. It would always be there. And it would die to protect him. Of all the would-be fathers who came and went over the years, this thing, this machine was the only one that measured up.”

“In an insane world, it was the sanest choice.”

Update cut week 4.

Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Huidig bodyfat: 19.6%
Startgewicht: 97.8 kg
Huidig gewicht: 94.0 kg
Gem weekgewicht: 94.3
Buikomtrek: 97.0 cm
Kcals: 2800
Onderhoud: 3300

Donderdag UBH:

Crunch Machine:
3 x 12 x 20

Bench:
10 x bar
5 x 60
2 x 70
2 x 80
Werksets;
8 x 90
9 x 85
10 x 80
15 seconden rust
8 x 70

Lat Pulldown Hammergrip Small:
10 x 70
12 x 65
15 x 60

Seated Chest Fly Machine:
8 x 60
10 x 55
13 x 50

Seated Cable Row Wide Hammergrip:
14 x 50
12 x 50
11 x 50

Biceps Curls Straight bar:
8 x 40
9 x 35
10 x 30
9 x 30

Triceps PushDown + Biceps Rope Hammercurls = superset
10 x 60
11 x 55
13 x 50

Biceps Rope Hammercurls:
10 x 40
10 x 40
10 x 40

Cardio Loopband:
Snelheid 6, Incline 3 voor 8 minuten, incline 10 voor 2 minuten, geen incline laatste 5 minuten
15 minuten in totaal.

Volgens mij had ik het al eens gezegd maar ik train nu echt anders en voor mijn gevoel veel beter en harder dan de periode voor deze contest. Ik ga geen strikte setjes meer pakken van 3 x 10 waarbij achteraf nog te veel energie in de tank zit.
Gewichten zijn nu op zo goed als alle vlakken opgehoogd en waar dit niet zo is zijn de reps en sets verhoogd. Waar ik een groot verschil merk is op de bench en chestfly. Die chestfly van 30-40 kilo sloeg dus echt helemaal nergens op, ik begon gister op 60 en dat voelde heerlijk.
Bench heeft ook hetzelfde verhaal, eerder pakte ik op hypertrofie dagen 80kg en deed daar 3 setjes mee. Kan wel, dat is het niet, maar ik merk als ik top/backoff setjes pak dat ik dan veel doelgerichter train. Mijn hele mindset is anders, Als ik merk dat ik na 10 reps nog een rep kan dan pak ik hem, als ik er dan nog een goede 12de in heb zitten pak ik die ook mee, net zo lang tot ik aanvoel dat er nog net 1 of 2 inzitten en dan stop ik (2RIR).
Gaat de eerste zet bij de eerste 3 herhalingen te makkelijk? Dan verhoog ik direct het gewicht. We gaan niet meer lopen mafkezen met junkvolume. Het is echt tijd voor verandering en dat merk ik echt, ook in mijn hoofd en in alles eigenlijk.
Ik heb nu weer heerlijk spierpijnpompgevoel in mijn borst en rug alsof ik echt goed en hard getraind heb.

Nu is het niet zo dat ik al die keren niet "goed" getraind heb maar ik merk toch echt verschil na de veranderingen en de bewustwordingen omtrent "junkvolume" en "RIR"

Oh ja, 3 setjes van 12 op een buik cruncher VOOR de training is ook geniaal. 2 keer per week 3 x 12, in plaats van na een training nog 100situps eruit willen persen.

Vanmiddag/avond LegDay Hypertrophy.......kan niet wachten.

"Now don't take this the wrong way, but you are a Terminator, right!?"

Buik van vandaag:
IMG_20240712_074643.jpg

IMG_20240712_074727.jpg

Heb je een fysieke baan en zet je elke dag ook x aantal stappen?

• Like
Waarderingen: K82
Heb je een fysieke baan en zet je elke dag ook x aantal stappen?
Geen fysieke baan, ik zit de hele dag achter een pc, ik werk 4 dagen vanuit huis, dan ga ik tussen 11:30 en 12:15 een stuk lopen, groot rondje door de stad en kom dan uit op 4500 stappen.
Naar de gym ook altijd lopend, heen en terug zijn dan ook rond de 2000 stappen als ik me niet vergis. En dan op Upperbody dagen doe ik cardio in de gym. Na een LegDay wil ik geen cardio doen, ik heb dan het idee dat ik mijn workout verpest.

Zijn hier meningen over? Over het cardio doen na LegDay?

• Like
Waarderingen: GruX
  • Bicep
@AK jouw feedback is altijd meer dan welkom, dat weet je. Maar als t de goede kant op gaat met mij hoor ik dat ook graag natuurlijk. :)

Goed bezig dikkie!! Knop omzetten en ene keer gaat het je makkelijker dan andere keer!!

• Bicep
Geen fysieke baan, ik zit de hele dag achter een pc, ik werk 4 dagen vanuit huis, dan ga ik tussen 11:30 en 12:15 een stuk lopen, groot rondje door de stad en kom dan uit op 4500 stappen.
Naar de gym ook altijd lopend, heen en terug zijn dan ook rond de 2000 stappen als ik me niet vergis. En dan op Upperbody dagen doe ik cardio in de gym. Na een LegDay wil ik geen cardio doen, ik heb dan het idee dat ik mijn workout verpest.

Zijn hier meningen over? Over het cardio doen na LegDay?
Je kan prima cardio doen na benen.

Cardio doen na een beentraining kan de spierdefinitie in benen helpen verbeteren, stimuleren de bloedtoevoer naar je spieren, leveren essentiële voedingsstoffen en bevorderen het herstel.

Cardio doen na een beentraining kan de spierdefinitie in benen helpen verbeteren, stimuleren de bloedtoevoer naar je spieren, leveren essentiële voedingsstoffen en bevorderen het herstel.
Ja daar zit wel weer wat in.

Ik zal niet zo veel na moeten denken, denk ik (!).

Vanavond dan maar 15 minuten loopband pakken na benen trainen

Natuurlijk kan ik het uitleggen, ik ben bioloog. Trainen voor hypertrofie en spierkracht vs. cardiovasculaire training belichamen de meest tegenovergestelde biochemische en fysiologische processen, die volstrekt niet compatibel zijn. Tot op zekere hoogte zijn ze te combineren als je gespierd EN droog wil worden, maar cardio direct na bodybuilding is wel de allerslechtste combinatie als je een bodybuilder bent. Je kan ook op youtube de mening van Mike Israetel opzoeken.

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven