Fitness Seller

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je jezelf niet uitdaagt stimuleer je ook geen groei he.
Persoonlijk heb ik het idee dat je ver van intensief traint en daarmee kom je eerste jaar wel weg, maar daarna stagneer je al vrij snel.
@K82 train maar een keer met mij mee🤗

• Like
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
Ik weet dat ik ook wel meer kan dan die 120.
Dat is dan ook juist het probleem dat je niet vooruit komt. Elke set moet maximaal gaan, doe je dit niet is het weggegooide tijd en machine gewichten kan ik niks aan opmaken doordat dit per machine verschillend is. Iemand die 20kg dbs incline doet curlen en dan zon lage bench/squat/dl heeft komt gewoon niet overheen met het normaal. Uiteraard heeft iedereen sterke en minder sterke lifts, maar je benched 80kg en je kan wel 40kg curlen voor reps (2 DBs).

• Like
Dat is dan ook juist het probleem dat je niet vooruit komt. Elke set moet maximaal gaan, doe je dit niet is het weggegooide tijd en machine gewichten kan ik niks aan opmaken doordat dit per machine verschillend is. Iemand die 20kg dbs incline doet curlen en dan zon lage bench/squat/dl heeft komt gewoon niet overheen met het normaal. Uiteraard heeft iedereen sterke en minder sterke lifts, maar je benched 80kg en je kan wel 40kg curlen voor reps (2 DBs).
Of het is 20lbs

• Like
Thanks voor je feedback.
Ik neem dit mee in de volgende workout.

👍🏽

Drop keer wat videos van je lifts, wellicht dat daar nog wat in verbeterd kan worden.

• Like
Ik weet dat ik ook wel meer kan dan die 120.
tuurlijk kan jij dat, ff een goed plan/schema eronder zetten en je vliegt vooruit, zeker met een deadlift.
het is wel zo dat progressie maken in trainingsgewichten tijdens een cut gewoon cut is.

• Like
Ja ik weet ook niet waarom ik koos om niet hoger te gaan.

Maar ik weet wel dat 120 niet mijn Max is.
Simpel omdat je een nieuwe oefening deed toch? Mag je het ook ontdekken hoe het moet en voelt. Volgende keer pak je meer gewicht en ga je dieper. Komt vast goed 💪🏻

Kijk, ik snap je punt hoor. Zeer zeker en begrijp me niet verkeerd want ik neem alles wat jij zegt bloedserieus.

Het ding is denk ik ook dat jouw "junkvolume" uitspraak blijft hangen bij mij.

Ik kan namelijk best 100kg benchen, maar momenteel met mijn lagere kcals lukt me dat denk ik 5 a 6 reps en niet de volle 8 minimaal. Dus dan ga ik denken "misschien moet ik hem dan maar lager pakken", maandags begint mijn werkset daarom met 8 x 90.
En die 100 kan ik dan ook wel 8 x doen maar dan met een spotter die de laatste 3 reps meehelpt.

Snap je wat ik bedoel?
Ik train altijd alleen en vraag te weinig om een spotter.

Maar ik ga dit veranderen. Ik wil die 100 er weer in hebben, dan maar korte eigen reps en hulp met spotter.

Nogmaals sowieso dank voor je feedback. Ik zie het als een schop onder mijn hol om mezelf nog meer te pushen.

Kijk, ik snap je punt hoor. Zeer zeker en begrijp me niet verkeerd want ik neem alles wat jij zegt bloedserieus.

Het ding is denk ik ook dat jouw "junkvolume" uitspraak blijft hangen bij mij.

Ik kan namelijk best 100kg benchen, maar momenteel met mijn lagere kcals lukt me dat denk ik 5 a 6 reps en niet de volle 8 minimaal. Dus dan ga ik denken "misschien moet ik hem dan maar lager pakken", maandags begint mijn werkset daarom met 8 x 90.
En die 100 kan ik dan ook wel 8 x doen maar dan met een spotter die de laatste 3 reps meehelpt.

Snap je wat ik bedoel?
Ik train altijd alleen en vraag te weinig om een spotter.

Maar ik ga dit veranderen. Ik wil die 100 er weer in hebben, dan maar korte eigen reps en hulp met spotter.

Nogmaals sowieso dank voor je feedback. Ik zie het als een schop onder mijn hol om mezelf nog meer te pushen.
Dus door je cut bench je nu 20kg minder? Spieren worden gemaakt doordat je ze uitdaagt en grenzen opzoekt. Wat denk je dat er gaat gebeuren als je in een cut ineens lichter gaat trainen en de kantjes ervan af loopt, je raakt je spiermassa kwijt.
In een cut word je na x periode zwakker, maar als beginner zou je hier geen last van moeten hebben en zou een stijgende krachtlijn in een cut periode gewoon haalbaar kunnen zijn. 20kg van je bench eraf in 6 weken tijd met 4/5kg bw verlies is simpelweg onmogelijk.

Nogmaals je traint ver van intensief ook al denk jij er wellicht anders over, maar elke week als je wat afvalt word het gewoon straks steeds meer zichtbaar dat je minder spiermassa hebt dan je vooraf dacht en dan kan ik de link wel heel makkelijk leggen waardoor.

Ik train ook alleen maar dat is geen excuus, zoek een machine of smith rek op en doe daar je presses in. Ik heb het je al eerder gezegd je cut gaat gewoon te langzaam en met dit tempo ben je met kerst nog niet klaar en qua trainen is het gewoon ook niet goed. Je hebt volgens mij niet eens een vaste routine dus hoe kan je kracht data tracken als je niet het vaste rondje doet maar elke keer wat anders.

Dus door je cut bench je nu 20kg minder?
Nee zo bedoel ik dat eigelijk niet. Ging me meer om de aantallen in reps te willen halen zonder spotter, maar dat werkt dus niet goed mee. Zat ik zelf ook al aan te denken.

Maar ik lees je reactie, heb me een paar minuten een beetje kut en dom gevoeld naar ik snap je verhaal, ik begrijp wat je zegt en ik zal maandag harder en zwaarder trainen. Als ik de 8 reps minimaal niet kan halen zet ik er wel iemand achter zodat die laatste reps er ook uit komen.

Daarnaast train ik wel volgens een vaste routine.

Ik zal zorgen dat het niet tot de kerst gaat duren.

Nee zo bedoel ik dat eigelijk niet. Ging me meer om de aantallen in reps te willen halen zonder spotter, maar dat werkt dus niet goed mee. Zat ik zelf ook al aan te denken.

Maar ik lees je reactie, heb me een paar minuten een beetje kut en dom gevoeld naar ik snap je verhaal, ik begrijp wat je zegt en ik zal maandag harder en zwaarder trainen. Als ik de 8 reps minimaal niet kan halen zet ik er wel iemand achter zodat die laatste reps er ook uit komen.

Daarnaast train ik wel volgens een vaste routine.

Ik zal zorgen dat het niet tot de kerst gaat duren.
Je kan je bp ook vervangen door een oefening waarbij je geen spotter “nodig” hebt om tot falen te trainen

• Like
In de smith benchen met de safeties uitgeklapt en je kan tot falen gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven