XXL Nutrition

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Je kan je bp ook vervangen door een oefening waarbij je geen spotter “nodig” hebt om tot falen te trainen
Ja dat snap ik. Maar ik wilde meer een reactie over hoe er gedacht wordt om door een spotter geholpen te worden en dan met name met betrekking op "junkvolume", snap je?

Dat als ik 5 of 6 x 100 pak en dan die laatste reps geholpen word tot aan de 8ste rep. Geldt dit dan wel als volwaardige set of is het dan ook junkvolume, mijn gevoel zegt van niet namelijk.

En misschien moet ik niet zo veel nadenken en gewoon doen wat nodig is...

Maandag Upperbody:

Ab Crunch Machine:
3 x 12 x 25

Bench:
10 x bar
4 x 60
1 x 80
Werksets
8 x 90
80 x 11
70 x 11
60 x 13

BOR:
10 x 70
10 x 70
12 x 60
12 x 60

Incline Benchpress:
13 x 60
11 x 60
8 x 60
7 x 60

Lat pulldown hammergrip:
8 x 90
9 x 80
9 x 70
11 x 60

Dumbbell Shoulder Press:
12 x 22
10 x 22
6 x 26 (te grote overgang)
12 x 18

Triceps pushdown - Biceps cable Curl superset

Triceps:
4 x 12 x 60
Biceps:
4 x 10 x 40

Machine overhead triceps:
8 x 20
12 x 15
10 x 15

Maandag upperbody.

Ab crunch machine:
4 x 10 x 25

Bench:
10 x bar
10 x bar
4 x 60
1 x 70
1 x 80
Werksets:
8 x 90
10 x 80
11 x 70
14 x 60
7 x 80 (weet hier waarom ik dit deed, gewoon zin in)

BOR:
15 x 70
12 x 70
9 x 70
8 x 70

Incline bench:
8 x 60
8 x 70
10 x 60

Lat Pull down Hammergrip:
8 x 80
9 x 75
11 x 70
13 x 65

OHP:
15 x bar
10 x 40
8 x 40
9 x 30
15 x bar

Incline biceps (dbell):
11 x 16
8 x 16
9 x 14
8 x 14

Triceps pushdown:
13 x 60
11 x 60
10 x 60
9 x 60

Preacher curl Machine:
8 x 35
9 x 30
11 x 25

Triceps pull down (reversed grip)
11 x 45
10 x 45
10 x 45
Hier je laatste 2 UB sessies, compleet anders qua gewichten.

Er zit 0.0 structuur in je training, jij gaat hiermee geen progressie boeken doordat je elke sessie een ander gewicht pakt en je 0.0 overzicht hebt of je sterker word.

• Like
Waarderingen: K82
Je maakt je druk over een spotter terwijl je training niet eens solid is. Back 2 the basics asap als je er nog wat van wilt maken is mijn advies.

Werksets:
8 x 90
10 x 80
11 x 70
14 x 60
7 x 80 (weet hier waarom ik dit deed, gewoon zin in)

Dit is toch wel overduidelijk ?

• Like
@AK @Bullshark

Ik zal mijn workout herstructureren en elke training exact hetzelfde doen.

Ik hou alles bij in een app.

@AK @Bullshark

Ik zal mijn workout herstructureren en elke training exact hetzelfde doen.

Ik hou alles bij in een app.
Dat je alles bijhoud in een app wil dat zeggen dat je progressie boekt?
Je doet elke oefening elke sessie met een ander start gewicht. Het komt zo nauw dat je al blij moet zijn als je 1 sessie daarna van 10x100kg naar 10.5/11x 100kg kunt gaan, dit is progressie. Zoals jij het doet ene keer beginnen net 80kg en dan 70kg als werkset is gewoon aerobic trainen en je kunt alle data vd wereld tracken wat je wilt, maar dan nog ga je hiermee 0 vooruitgang boeken.

Maw je hebt gigantisch veel tijd weggegooid en uiteraard gaan andere weer roepen blablablabla, maar dit word weer een sticker topic dat men complimenten uitdeelt maar realiteit is dat je keihard stagneert en zero progressie maakt.

Dat je alles bijhoud in een app wil dat zeggen dat je progressie boekt?
Je doet elke oefening elke sessie met een ander start gewicht. Het komt zo nauw dat je al blij moet zijn als je 1 sessie daarna van 10x100kg naar 10.5/11x 100kg kunt gaan, dit is progressie. Zoals jij het doet ene keer beginnen net 80kg en dan 70kg als werkset is gewoon aerobic trainen en je kunt alle data vd wereld tracken wat je wilt, maar dan nog ga je hiermee 0 vooruitgang boeken.

Maw je hebt gigantisch veel tijd weggegooid en uiteraard gaan andere weer roepen blablablabla, maar dit word weer een sticker topic dat men complimenten uitdeelt maar realiteit is dat je keihard stagneert en zero progressie maakt.
Ik ben jou feedback meer dan dankbaar. Je bent een van de weinigen, zo niet de enige, die zo robuust schoppen uitdeelt, die ook echt nodig zijn.

Nogmaals dank. Zoals ik al zei voelde ik me even flink kut en dom maar ben nu zo gemotiveerd om het beter te gaan doen. Heb zin in maandag.

Thanks, oprecht.

• Like
Waarderingen: AK
Ik ben jou feedback meer dan dankbaar. Je bent een van de weinigen, zo niet de enige, die zo robuust schoppen uitdeelt, die ook echt nodig zijn.

Nogmaals dank. Zoals ik al zei voelde ik me even flink kut en dom maar ben nu zo gemotiveerd om het beter te gaan doen. Heb zin in maandag.

Thanks, oprecht.
Keep it basic, volume medium. Constant hetzelfde rondje, elke set maximaal.
Sessie erop repeat met exact dezelfde gewichten en evenaar/verbeter.

Meer is het niet.

Weten hoe iets beter kan is al een begin, nu nog daadwerkelijk toepassen.

• Like
Weten hoe iets beter kan is al een begin, nu nog daadwerkelijk toepassen.
Daar ga ik voor. Voelt echt wel even kut om te vernemen en dat je je dan dom voelt ofzo.

Maar ik leer hier alleen maar van en dat is uiteindelijk een deel van het grote doel.

Jij ook bedankt.

Zou BOR en Incline BP ook omruilen. als je teveel doet bij reg BP, lijdt je Incline daaronder.

Dacht me ook te herinneren dat je met DB neckpress zou beginnen. dit omdat hier het minst progressie in te halen valt, en je dus fris begint.

Daar ga ik voor. Voelt echt wel even kut om te vernemen en dat je je dan dom voelt ofzo.

Maar ik leer hier alleen maar van en dat is uiteindelijk een deel van het grote doel.

Jij ook bedankt.
Dom is het zeker niet, soms moet je gewoon even met je neus op de feiten gedrukt worden. Gaat goedkomen maat 👌🏻

Als je een logboek bijhoud. Heb je al informatie over de vorige training, dan kun je de volgende training thuis al uitschrijven.
Dat wat je de vorige x behaald hebt wordt je nieuwe doel. 1 rep of 1.25kg is vooruitgang.
Dit noteer je, oefening gewicht en reps en dat is je doel voor de volgende keer.
Hoe je had geslapen, je gewicht en hoeveel je eet en waar je blessure voelt opkomen etc net wat jij wilt bijhouden.

Na een paar maanden moet je vooruitgang zien, of je moet op zoek naar waarom er geen vooruitgang is. Daarom is het waarschijnlijk ook beter om je oefeningen in dezelfde volgorde te doen en de oefeningen langere tijd, vast te houden, een half jaar, een jaar twee jaar whatever.

• Like
Wat leuk dat iedereen het in een keer weet en zijn mond pas durft open te gooien als ik al met de zweep rondga. Voorheen zat iedereen hier te lullen dat ts nog zijn draai moet vinden en dat het allemaal “leuk” moet blijven.

Realiteit maanden progressie weggegooid doordat men hier niet de waarheid durft te zeggen, maar uiteraard weten we het allemaal wel weer. Ts geeft aan dat KT zijn leven is dus maw alles moet optimaal en zoals het er nu voorstaat is het gewoon bar slecht, vermoed daarom ook de langzame progressie vd cut.

• Like
Wat leuk dat iedereen het in een keer weet en zijn mond pas durft open te gooien als ik al met de zweep rondga. Voorheen zat iedereen hier te lullen dat ts nog zijn draai moet vinden en dat het allemaal “leuk” moet blijven.

Realiteit maanden progressie weggegooid doordat men hier niet de waarheid durft te zeggen, maar uiteraard weten we het allemaal wel weer. Ts geeft aan dat KT zijn leven is dus maw alles moet optimaal en zoals het er nu voorstaat is het gewoon bar slecht, vermoed daarom ook de langzame progressie vd cut.
Niet eens, ik heb met hem ook pb contact gehad en hem op dingen gewezen. Vervolgens doet hij er niet veel mee dus ja dan zelf weten….

Dat klopt niet helemaal.

Dan zal ik het wel weer gemist hebben dat ts al is aangesproken op zijn manier van trainen 🤷‍♂️

Dan zal ik het wel weer gemist hebben dat ts al is aangesproken op zijn manier van trainen 🤷‍♂️
Jij houd nogal van herhalen. Ikzelf doe dat niet zo vaak. men leest ook andere topics met advies, dan denk ik; je moet dat ook zelf toepassen. maar nu is TS hard weggerend

Dat is dan ook juist het probleem dat je niet vooruit komt. Elke set moet maximaal gaan, doe je dit niet is het weggegooide tijd en machine gewichten kan ik niks aan opmaken doordat dit per machine verschillend is. Iemand die 20kg dbs incline doet curlen en dan zon lage bench/squat/dl heeft komt gewoon niet overheen met het normaal. Uiteraard heeft iedereen sterke en minder sterke lifts, maar je benched 80kg en je kan wel 40kg curlen voor reps (2 DBs).
Als je elke training elke set maximaal doet ga je natuurlijk niet vooruit.

• Like
Waarderingen: AK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven