XXL Nutrition

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
daar gaat het ook om.
verder zijn er velen opties, maar je moet ook niet telkens wisselen. 4 sets voor 1 oefening is dus ook junk, waar we het hele topic al over praten, en hij zou aanpassen

Waarom is het doen van 4 sets per definitie "junk"? Ik heb tijden lang met 4 sets per oefening getraind.

Oefeningen waar je goed mee connect uitkiezen. Daar je sets op doen. Werkt goed.

En mijn inziens is is een top- en back-off set beide een werkset. Dus 1 top + 1 back-off = 2 werksets.

2 werksets, 1 BO
Je doet dus 3 sets, maar spreekt over 2 werksets, en 1 back-off set.
Het is niet moeilijk of ingewikkeld
Ik snap wat jij bedoeld, maar ik vind het nogal verwarrend. Welke categorie valt de back off set dan als je die wel all in doet? Dit kan niet onder junk vallen, noem je die dan bonus werksets?

Dit is inderdaad zoals iedereen het kent.

Dit is dat niet. Daarmee hoeft het niet slecht te zijn, de beschrijving is alleen op zijn minst verwarrend.
Je begrijp werkelijk geen zak waar we het over hebben.
Als iemand 4 sets schrijft, ga je uit van 4 ‘gepoogde’ werksets.
Je kunt geen 4 volle werksets doen, tenminste niet RIR0.
Dus train je toch anders dan er eerder al besproken is. Voor jouw als nieuwe deelnemer/lezer vat je het misschien ook niet meer, maar de berichtgeving hierover is ook aan @K82 gericht, en jan en alleman praat over zijn eigen beentraining, of hoe het misschien ook kan. Snap je dat @K82 er dan ook geen zak meer van begrijpt ?

Daar gaat het dus om, één methode van trainen aanhouden !

Ik snap wat jij bedoeld, maar ik vind het nogal verwarrend. Welke categorie valt de back off set dan als je die wel all in doet? Dit kan niet onder junk vallen, noem je die dan bonus werksets?
Is ook geen junk, maar back-off waar je met iets lichter gewicht zvm reps doet !

Is ook geen junk, maar back-off waar je met iets lichter gewicht zvm reps doet !
Ja snap het concept van een back off set wel, maar hoe gaan we dit op papier zetten als iemand vraagt “hoeveel werksets doe je voor borst?” 8 werksets en 4 backoff sets ofwa?

Je begrijp werkelijk geen zak waar we het over hebben.
Als iemand 4 sets schrijft, ga je uit van 4 ‘gepoogde’ werksets.
Je kunt geen 4 volle werksets doen, tenminste niet RIR0.
Dus train je toch anders dan er eerder al besproken is. Voor jouw als nieuwe deelnemer/lezer vat je het misschien ook niet meer, maar de berichtgeving hierover is ook aan @K82 gericht, en jan en alleman praat over zijn eigen beentraining, of hoe het misschien ook kan. Snap je dat @K82 er dan ook geen zak meer van begrijpt ?

Daar gaat het dus om, één methode van trainen aanhouden !

Je bent een prima gozer, maar dit keer snap jij het zelf niet.

Ja snap het concept van een back off set wel, maar hoe gaan we dit op papier zetten als iemand vraagt “hoeveel werksets doe je voor borst?” 8 werksets en 4 backoff sets ofwa?
Dat schreef ik al.
2 werksets, 1 bo. per oefening kan dat

Dat schreef ik al.
2 werksets, 1 bo. per oefening kan dat
Oke dus dan krijgt iemand een split:

Bench 2 werksets, 1bo
Incline 2 werksets, 1 bo
Fly 2 werksets, 1 bo
Totaal werksets 6

Ik voel al gelijk 10 vragen komen als ik dit aan iemand zou moet uitleggen, maar misschien ligt het aan mij.

Oke dus dan krijgt iemand een split:

Bench 2 werksets, 1bo
Incline 2 werksets, 1 bo
Fly 2 werksets, 1 bo
Totaal werksets 6

Ik voel al gelijk 10 vragen komen als ik dit aan iemand zou moet uitleggen, maar misschien ligt het aan mij.
Totaal 6 werksets en 3 bo 😋

Dus @K82 nog meer vragen?

Een back off set doe je ook zo intensief mogelijk. Ja je gebruikt minder gewicht maar je faalt nog steeds rond je geplande herhalingen. Dus ook belastend voor je herstel en dus een echte werkset.

Op bijv een back off set met squats waar je met iets minder gewicht naar de 10-12 reps gaat is nog belastender dan zwaarder gewicht voor 6-8

Een back off set doe je ook zo intensief mogelijk. Ja je gebruikt minder gewicht maar je faalt nog steeds rond je geplande herhalingen. Dus ook belastend voor je herstel en dus een echte werkset.

Op bijv een back off set met squats waar je met iets minder gewicht naar de 10-12 reps gaat is nog belastender dan zwaarder gewicht voor 6-8
Daar is de discussie niet over

Kan dit ook ?
Hack Squat - 130x11 R1, 130x8 R1, 130x7 R0

🤣
R1= RIR1
Ik vind dit wel een normaal verloop dat de reps afbouwend zijn. Maar dat hele rir/rpe gebeuren is te verwarrend en ik zou iedereen gewoon adviseren train tot je geen rep meer kan doen en al die debielen die roepen bij rir2/3/4 boek je net zoveel progressie blablablalal “ok”

Tbjp is in mijn ogen momenteel diegene die het beste advies geeft en gewoon direct/eerlijk is of je het nou wilt horen of niet.

Kuba vind ik ook erg goed, maar hij maakt het soms net iets te complex, waar tbjp gewoon simpel is “doe de basics, train hard, eet adhv je behoefte” klaar.

• Like
Waarderingen: Onit
Ik vind dit wel een normaal verloop dat de reps afbouwend zijn. Maar dat hele rir/rpe gebeuren is te verwarrend en ik zou iedereen gewoon adviseren train tot je geen rep meer kan doen en al die debielen die roepen bij rir2/3/4 boek je net zoveel progressie blablablalal “ok”
Ja, en dan zegt iemand 4sets squats.
Wat dus compleet nutteloos is als je de intensiteit niet weet. Dat jij zo traint is prima, als je het voor jezelf weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven