MuscleMeat

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
LUISTEREN NAAR JE COACH.

Als je 100 mensen iets vraagt, ga je meerdere antwoorden krijgen. Soms zelfs helemaal geen antwoorden, maar een heel epistel over iemand leven.

Luister naar wat @wovano zegt. Bij vragen, vraag je het aan hem. Je hebt een coach, zodat jij niet hoeft na te denken* en alleen het uitvoerende werk hoeft te doen.

*Je moet altijd wel je verstand blijven gebruiken. Is iets onlogisch? Vraag naar de onderbouwing. Je hebt immers ook een coach om van te leren.
Hij heeft geen coach🤪

Blijf van mijn coach 😁

Friends Kids GIF by Storyful

LUISTEREN NAAR JE COACH.

Als je 100 mensen iets vraagt, ga je meerdere antwoorden krijgen. Soms zelfs helemaal geen antwoorden, maar een heel epistel over iemand leven.

Luister naar wat @wovano zegt. Bij vragen, vraag je het aan hem. Je hebt een coach, zodat jij niet hoeft na te denken* en alleen het uitvoerende werk hoeft te doen.

*Je moet altijd wel je verstand blijven gebruiken. Is iets onlogisch? Vraag naar de onderbouwing. Je hebt immers ook een coach om van te leren.
Precies gewoon naar 1 iemand luisteren. Daarom werken forums niet altijd voor mensen die net beginnen met fitness. Omdat er dan te veel verschillende adviezen komen. Waardoor het overzicht kwijt raakt. Dus nogmaals huur een coach in luister daar gewoon alleen maar naar.

• Like
Waarderingen: Onit

Potverdikkie.

Dat krijgen we ervan als de topics van @Buttie88 en @K82 op elkaar beginnen te lijken.

Gelukkig kan @K82 m'n tip evengoed toepassen, door niet naar iedereen te luisteren en steeds alles te veranderen, doordat iemand een opmerking geeft.

Misschien een goed ingangspunt om wel een coach te nemen.

Ik had @wovano getagd in m'n bericht. Dus de bal is al aan het rollen.

Ik ben motivatie coach 💁

Van Ottomaanse komaf nog wel! /care

Hij werkt, betaalt belasting en beheerst het Nederlands vrij aardig.

Is hij wel immigrant, of is hij een nakomeling van immigranten? Wanneer is de nakomeling van immigranten geen immigrant meer?

Wat een racist ben je toch, @Steks!
:trollfacex:

Laatst bewerkt:
Van Ottomaanse komaf nog wel! /care

Hij werkt, betaalt belasting en beheerst het Nederlands vrij aardig.

Is hij wel immigrant, of is hij een nakomeling van immigranten? Wanneer is de nakomeling van immigranten geen immigrant meer?

Wat een racist ben je toch, @Steks!
:trollfacex:
Haha uuuhm ben gewoon geboren in een boeren plaatsje en opgevoed door mijn ma🤣 Stellete racisten😝
Roege praat maar geen daden, jammer. Andere vrouw zoeken.
Nee kan mij geen betere wensen!

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ga waarschijnlijk weer 12.000 verschillende antwoorden krijgen maar daar vis ik de meest logische wel uit.

Heb nog een beetje feedback nodig, niet meteen weer een totaal kwartaal overleg over het hoe en waarom maar gewoon feedback, ik heb ook geen behoefte meer om mijn programma volledig om te gooien want dat is naar mijn idee ook niet nodig, enkel een aantal aanpassingen zodat ik uiteindelijk met dit programma een lange tijd vooruit kan.

Onderstaand nogmaals mijn trainginsprogramma (UB/LB 4 keer per week).
Deze heb ik op de UB zo min mogelijk aangepast, enkel de "4 sets" terug gebracht naar "3 sets" op alle oefeningen EXCLUSIEF warm-up.
Op de 2de UB dag de 2 borstoefeningen achter elkaar gezet en daarna de rug. Triceps nog wel op het eind ipv na borst.

Op de LB dagen heb ik een split gemaakt in Quad en Hams focus.

2 punten waar ik feedback over wens:

-1 Is dit een logische indeling (kijkend naar de 2 LB dagen), zo nee geef dan aub aan wat beter kan of wat logischer is.

-2 Ik mis momenteel de deadlift in dit schema, de één zegt dat ie op UB dag moet en de ander zegt op LB, wat is wijsheid?

Alvast bedankt voor het meedenken en de hulp.

Maandag UB1:

Ab crunch machine 4 sets
OHP 3 sets
Bench Press 3 sets
BOR 3 sets
Lat Pulldown Hammergrip 3 sets
Barbel Curls 3 sets
Triceps pushdown 3 sets
Overhead triceps extension 3 sets

Dinsdag LB1 quad focus:

Leg extensions 3 sets
HackSquat 3 sets (warmup 2 x 10 x squat-bar)
Legpress 3 sets
Lunges 3 sets
Lying Legcurls 3 sets
Kuiten Staand 4 sets

Donderdag UB2:

Ab crunch machine 4 sets:
Incline DB chest press 3 sets
Seated Machine fly 3 sets
BW PullUps 3 x 8
Seated Cable Row 3 sets
Dumbbell shoulder press 3 sets
Incline db biceps curls 3 sets
Triceps pushdown 3 sets
Overhead triceps ext 3 sets

Vrijdag LB2 Hams focus:

Leg Curls zittend 3 sets
RDL 3 sets
Back Extensions 3 sets
Bulgarian Split squat 3 sets
Kuiten zittend 4 sets
Onderarmen 4 sets

Laatst bewerkt:
Zonder commentaar te leveren maar enkel bedoeld om jouzelf na te denken over jouw LB voorstel ; denk jij dat het, gezien jouw ontwikkeling, verstandig is om trainingen te gaan focussen op bepaalde punten of lijkt het verstandiger al jouw spiergroepen zovaak als mogelijk te trainen?

Deadlift is imo gewoon een echte leg oefening. Nooit gesnapt waarom mensen dat op UB doen. Persoonlijk vind ik abs ook beter bij legdays passsen gezien die goed belast worden met squats/deads en op BOR na weinig op UB. En dan vind ik BOR minder belastend dan een zwaardere deadlift.

Verder zou ik ook eerst compounds doen dan isolatie. Eerst RDLs, eventueel kun je daarna nog wel leg curls doen voordat je de quads pakt als je perse wilt focussen op iets. Hetzelfde geldt voor quad focus. eerst de hacksquats, lunges en legpress, dan pas extensions. Maar ik ben ook al geen fan van 3 compounds per spiergroep op één dag, na 2 compounds is de rek er bij mij wel uit. Ik zou de leg press eerder vervangen voor een hamstring oefening op LB1, gezien je daar in totaal iets minder van hebt i.t.t. quads.

Op UB2 zou ik ook weer de volgorde aanpassen. UB1 begin je na abs met push, UB2 zou ik daarna met pull beginnen (en dan ben ik fan van beginnen met pullups).

Verder geen onderbouwing voor, maar ik ga zelf altijd wel beter op oefeningen afwisselen met ub/lb. Borst > rug > borst/schouders > rug > borst/schouder isolatie > armen is een beetje mijn go-to rotatie. Geeft tussendoor wat meer rust waardoor ik de volgende oefening van dezelfde spiergroep ook weer keihard kan rammen.

Volgorde is persoons gebonden. Ik werk het vaak per spiergroep af en als ik merk dat ik dat niet haal ivm intensiteit en herstel doe ik het om en om. Zelf bepalen wat goed voor je is.

Voor mij is de deadlift een LB oefening en ik zou het lekker laten voor wat het is. Zeker omdat je al Rdl en back extensions in je schema hebt.

Of rdl en b extensions eruit, deadlift erin. Maar de belastbaarheid van je onderrug .... hoeveel kun je hebben ?

• Like
Waarderingen: K82
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven