XXL Nutrition

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen 1RM doen in cut !

Het is aanlokkelijk, maar steek je kracht en energie in je werksets

Als spier groei je doel is zou ik die 1 rm’s lekker links laten liggen. Probeer gewoon heel sterk te worden op de deadlift in variërende rep ranges ergens tussen de 6 en 15.

En niet zoveel naar anderen kijken. Dat iemand die lichter dan jij is 200 van de grond tilt zegt natuurlijk niks. Jij bent een beginner en diegene traint misschien al x-jaren als powerlifter in een gewichtsklasse.

Als je nu nog sore bent van je training van dinsdag zou ik wel kijken waar je je herstel kunt verbeteren of evt. volume aanpassen.

1/5 reps in een cut is gewoon dom, anders kan ik het niet zeggen.
Dit is niet het “moment” om risico te nemen, krachtbehoud is wat telt. Word je sterker is dat mooi meegenomen. Als je kracht identiek blijft eind cut als begin cut heb je goed werk geleverd daar waar je dan toch 10/20kg (vet)massa kwijt bent.

Ga je wel 1 rep max testen is het gewoon afwachten tot je een blessure krijgt.

Ook gewoon na vrijwel geen warming up voor benen en direct zwaar begonnen met de hack squat. Leg ext voor hack squat zou al beter zijn.

We zijn inmiddels 10 weken verder? en je split is nog verre van degelijk. Beginnersfouten maakt iedereen, maar je moet met alles tips nu wel heel eind een degelijk schema hebben wat past bij jou.

Je bent te lang zoekende en iemand die zoekt boekt geen vooruitgang. Je word wellicht wel lichter op de weegschaal, maar afvallen is 100% dieet. Ik ben van mening dat je op deze manier van trainen gewoon geen spiermassa aanzet en dit word zichtbaar als je straks lean bent.

Ik zou een coach overwegen en die het denkwerk voor jou laten doen zodat jij alleen het plan uitvoert.

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet zeggen dat ik niet merk dat ik kracht ben verloren, terwijl ik dat wel had verwacht.
Nee snap ik doordat je schema elke dag anders is kan je het niet tracken.

Beginners worden nog riant sterker in een cut, maar gevorderde mogen al blij zijn als ze kracht kunnen behouden.

:eek:
(last week)

Zonder te ouwehoeren. lijkt het me wel tijd dat je een coach neemt @K82
Of neem even de tijd om voor jezelf te bepalen wat je wil.

Je zegt dat je wil cutten maar loopt je max te testen, je gedraagt je alsof je sterker wil worden en groeien.

Ook via u tube kun je goede trainingsschema vinden. Pas die een beetje aan, naar waar jij prioriteit aan geeft en ga daar een jaar mee trainen. Een oefeningen wijzig je alleen als de variant beter voelt, je de spiergroep beter kunt raken.

Dan heb je een baseline, zodat je volgend jaar, kunt bewijzen aan jezelf dat je geen kracht verliest in de cut, of slechts een beetje.
En anders misschien toch een coach overwegen, zodat jij al je aandacht op hard trainen kunt richten. In da gym, daar lopen zoeken en twijfelen is zonde.
Steve Shaw of Peter Khatcherian geven goede info.

Make up your mind soldierboy... and start to march...

Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat TS wekelijks zijn schema bijsteld of omgooit. Dat lijkt me om meerdere redenen niet handig. Toegegeven, langer doorgaan op iets wat een heilloze wegblijkt is ook niet zinvol.

Susses @K82!

:eek:
(last week)

Zonder te ouwehoeren. lijkt het me wel tijd dat je een coach neemt @K82
Je hebt gelijk, ik weet het had het niet moeten doen maar lijkt me heus geen totale ramp ofzo. Bleek wel dat ik daar in ieder geen kracht op ben verloren tijdens cut.

Ik ga zo mijn totale weekschema posten.

Ok, hier is mijn weekschema.
Ik heb de lowerbody dagen aangepast en daarmee zoveel mogelijk Quads en Hams gescheiden.
Plus bij elke LB dag de leg extensions als eerste erop gezet.

De UB dagen zijn zo veel mogelijk onaangepast, wellicht kan er nog iets wijzigen maar ik wil eindelijk eens lang kunnen trainen met dit schema.

Wederom is alle advies welkom.

(Ja @AK ook jouw zweepslagen mogen komen 😉)

Maandag UB1:

Buik crunch machine 4 sets
OHP 4 sets 14,12,8,8
Bench Press 4 sets 8-14 top/backoff
BOR 4 sets
Lat Pulldwn Hmmrgrp 4 sets top/backoff
Barbel Curls 3 sets top/backoff 8,10,12
Triceps pushdown 3 sets
Overhead trcps extension 3 sets

Dinsdag LB1 quad focus:

Leg extensions 3 sets 8,10,12
BarbelSquat 4sets 8,10,12,14
Legpress 4 sets 8,10,12,14
Hacksquat 4 sets 14,12,10,8
Adductor 3 sets
Kuiten 4 sets

Donderdag UB2:

Buik crunch machine 4 sets:
Bw PullUps 3 x 8
Incline DB chst press 4 sets
Seated Cable Row 4 sets 8,10,12,14
Seated machine fly 3 sets 8,10,12
Dumbbell shoulder press 3 sets
Incline db biceps curls 3 sets
Triceps pushdown 4 sets
Overhead triceps ext 3 sets

Vrijdag LB2 Hams focus:

Leg Extensions 3 sets
Deadlift 4 sets
Hacksquat 4 sets
RDL 4 sets
Leg Curls liggen 3 sets
Abductor 3 sets
Kuiten zittend 4 sets
Onderarmen 4 sets

Een squat, hacksquat en legpress in één training is pittige overkill. Evenals een deadlift en een Romanian deadlift in één. Abductor is mijn inziens ook nutteloos.

Een leg extension beweging voor een deadlift heb jij ook weinig aan. Het zorgt hooguit voor wobbelige benen.

Top en backoff zijn twee sets. Niet vier.

Waarom triceps op het eind van jouw UB1 en niet na de drukkende bewegingen wanneer zij nog warm zijn?

Waarom bij UB2 alles door elkaar heen in plaats van eerst jouw drukkende bewegingen en daarna de trekkende, of andersom?

Even gauw in één oogopslag zijn dit mijn puntjes.

Je hebt gelijk, ik weet het had het niet moeten doen maar lijkt me heus geen totale ramp ofzo. Bleek wel dat ik daar in ieder geen kracht op ben verloren tijdens cut.

Ik ga zo mijn totale weekschema posten.
Maar goed dat ik je coach niet ben, want als je twee weken achtereen iets doet, wat niet moet…. 1+1= ?

Totale ram is een kutsmoesje natuurlijk, dat kun je dus elke keer zeggen wanneer je iets doet wat niet hoort, dan wel afgesproken was !

• Like
Waarderingen: K82
Ok, hier is mijn weekschema.
Ik heb de lowerbody dagen aangepast en daarmee zoveel mogelijk Quads en Hams gescheiden.
Plus bij elke LB dag de leg extensions als eerste erop gezet.

De UB dagen zijn zo veel mogelijk onaangepast, wellicht kan er nog iets wijzigen maar ik wil eindelijk eens lang kunnen trainen met dit schema.

Wederom is alle advies welkom.

(Ja @AK ook jouw zweepslagen mogen komen 😉)

Maandag UB1:

Buik crunch machine 4 sets
OHP 4 sets 14,12,8,8
Bench Press 4 sets 8-14 top/backoff
BOR 4 sets
Lat Pulldwn Hmmrgrp 4 sets top/backoff
Barbel Curls 3 sets top/backoff 8,10,12
Triceps pushdown 3 sets
Overhead trcps extension 3 sets

Dinsdag LB1 quad focus:

Leg extensions 3 sets 8,10,12
BarbelSquat 4sets 8,10,12,14
Legpress 4 sets 8,10,12,14
Hacksquat 4 sets 14,12,10,8
Adductor 3 sets
Kuiten 4 sets

Donderdag UB2:

Buik crunch machine 4 sets:
Bw PullUps 3 x 8
Incline DB chst press 4 sets
Seated Cable Row 4 sets 8,10,12,14
Seated machine fly 3 sets 8,10,12
Dumbbell shoulder press 3 sets
Incline db biceps curls 3 sets
Triceps pushdown 4 sets
Overhead triceps ext 3 sets

Vrijdag LB2 Hams focus:

Leg Extensions 3 sets
Deadlift 4 sets
Hacksquat 4 sets
RDL 4 sets
Leg Curls liggen 3 sets
Abductor 3 sets
Kuiten zittend 4 sets
Onderarmen 4 sets
Ik zal je van mijn commentaar hierop onthouden, anders verpest het je weekend joy misschien 🙃

• Like
Legext is geen hams, toch ?
Deadlift hoort bij rug
Oftewel dit is een zootje ongeregeld

Vrijdag LB2 Hams focus:

Leg Extensions 3 sets
Deadlift 4 sets
Hacksquat 4 sets
RDL 4 sets
Leg Curls liggen 3 sets
Abductor 3 sets
Kuiten zittend 4 sets
Onderarmen 4 sets

Een squat, hacksquat en legpress in één training is pittige overkill. Evenals een deadlift en een Romanian deadlift in één. Abductor is mijn inziens ook nutteloos.
Ik zal het aanpassen.

Top en backoff zijn twee sets. Niet vier.
Ik was van mening dat top/backoff altijd één zware beginset is met meerdere afbouwende lichtere sets. Maar dan had ik dat dus mis.

Waarom triceps op het eind van jouw UB1 en niet na de drukkende bewegingen wanneer zij nog warm zijn?
Daar heb ik niet eerder op zo'n manier bij stil gestaan. Was altijd armen als laatst aan het doen op de één of andere manier. Maar ook dit zal ik dan aanpassen.

Waarom bij UB2 alles door elkaar heen in plaats van eerst jouw drukkende bewegingen en daarna de trekkende, of andersom?
Geen reden voor, is het noodzakelijk om eerst push te doen en daarna pull of andersom??

Sowieso erg bedankt voor jouw feedback man. Wordt gewaardeerd.

Ik denk dat het beter is dat je niet alles klakkeloos aanneemt van wat men hier zegt. Niet alles wat gezegd wordt klopt altijd én er zijn meerdere wegen naar Rome toe.

oa dit is hamstrings
RDL
Leg Curls liggend

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven