Fitness Seller

Cutten - Carbs, PreWO en PWO

Uur voor de training: 200gr kip, 1 heel ei, lepel lijnzaadolie
5-10 min voor de training: 5 gr EAS
Direct na de training: 5gr EAS en 5gr glutamine
30-40min cardio
Direct na cardio: 5gr EAS en 5gr glutamine
15min later: 50gr whey
Uur later: 200gr biefstuk, 4 eiwit en lepel olijfolie
Bewust geen BCAA? Wat is de reden daarvan?

EAS zijn in feite BCAA...

Ik zie het. Liever telkens het complete assortiment dus.

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

Stukje uit de sticky
-BCAAs verhogen de proteine synthese niet boven basale waarden, maar ze verminderen spierafbraak. Ze zijn waardevol tijdens het cutten en kunnen mogelijk zelfs de vetverbranding stimuleren. BCAAs zijn het perfecte supplement voor mensen die ervoor kiezen een "middernacht shake" te gebruiken. Ze geven maar een paar calorieen. (20 kcal. aangezien 5 g BCAAs waarschijnlijk al voldoende is), dus je hoeft niet bang te zijn voor de mogelijke vetmassa die je zou kunnen winnen bij een proteine shake in de nacht.
-Essentiele aminozuren kunnen daadwerkelijk proteine synthese verhogen boven basale waarden. Dit is wat je wilt gebruiken voor en na de training om spiermassa te winnen.
Wat is juist het verschil dan?

Eerlijk gezegd heb ik me er ook niet heel erg goed in verdiept. Ik dacht dat EAS BCAA + een paar extra's was. Zou je even op de site van XXL moeten kijken naar de ingrediënten.

Dat heb ik eigenlijk gedaan. Maar een paar minuten later dacht ik terug aan die sticky. (daarom later toegevoegd)
Van BCAA wordt dus bijvoorbeeld gezegd dat het vetverbranding stimuleert, maar van EAS ben ik het nog geen enkel keer tegengekomen.
Is trouwens lang geleden dat ik de sticky heb gelezen, zal het allemaal nog eens moeten doornemen.

@Rob.S

Hoezo op low carbs dagen moet je dus alleen carbs nemen in de ochtend?

Nee het was de bedoeling om op low carb dagen 180gr kh te nemen, 60gr s morgens, 60gr voor trainen en 60gr na trainen. Maar ben nu ff aan het kijken hoe mn lichaam reageert op nog minder koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Zotte cut, enkel smorgens die koolhydraten. Ik ben verbaasd dat je geen last hebt van spierafbraak. Hoe ziet je trainingsschema er dan uit? Low rep en enkele sets?

Eerlijk gezegd heb ik me er ook niet heel erg goed in verdiept. Ik dacht dat EAS BCAA + een paar extra's was. Zou je even op de site van XXL moeten kijken naar de ingrediënten.

BCAA's bevatten valine en (iso-) leucine.
Eas bevatten alle essentiele aminozuren (evt ook de semi, geen idee..)

Omdat valine en (iso-) leucine essentiele aminozuren zijn, zullen ze ook bij Eas zitten.

Nee het was de bedoeling om op low carb dagen 180gr kh te nemen, 60gr s morgens, 60gr voor trainen en 60gr na trainen. Maar ben nu ff aan het kijken hoe mn lichaam reageert op nog minder koolhydraten.
Dat is toch de zigzag methode van Tom Venuto?:) doe je dat alleen als je onder de 10% wil komen of kan je dat ook doen als je bijv van 15% naar 10% wilt cutten?
Ik vraag dat omdat ik een best wel hoog vetpercentage heb en ik ook op die manier wil gaan cutten.;)

Dat is toch de zigzag methode van Tom Venuto?:) doe je dat alleen als je onder de 10% wil komen of kan je dat ook doen als je bijv van 15% naar 10% wilt cutten?
Ik vraag dat omdat ik een best wel hoog vetpercentage heb en ik ook op die manier wil gaan cutten.;)

je eet 3 van de 4 dagen onder je onderhoud, en 1 dag net erop (met wat cardio kom je er dan uiteindelijk onder) wat denk je zelf?

Terug
Naar boven