AndroidHealthClinic

Cutten voeding

Dave19

Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
98kg
Vetpercentage
23%
Zo het is alweer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst een nieuwe topic heb gemaakt.

De laatste keer dat ik er een maakte ging over mijn voeding omdat ik niet echt kon aankomen.
Ik woog toen +-70kg bij 1.98 m.
Nu weeg ik 98 kg bij 1.98 m 23 kilo erbij dus :cool:

Ik ben nu bezig met cutten omdat ik een aardige pens heb gekregen.

als ik wakker word : 4 sneetjes volkorenbrood met pindakaas /wheyshake
2 a 2.5 uur later 4 sneetjes volkorenbrood kipfilet /wheyshake
2 uur later 2 boterhammen met pindakaas
2 uur later noxipro shake
Na het trainen wheyshake
+- 1 uur later avond eten ( groente aardappels vlees)
Voor het slapen gaan kwark

Het is geen superschema lijkt mij vandaar dat ik aan jullie wil vragen wat ik nog kan gaan toevoegen/veranderen/ of weg laten.

Wat een k*t schema.
Volg dit maar:

Bereken hier je onderhoud: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Als je wil aankomen, voeg hier 500 kcal aan toe. Hou wel de weegschaal in de gaten, probeer 0,2-0,3kg per week aan te komen.
Als je wil afvallen, haal je er 500 kcal vanaf. Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen.
Onthoud dat dit eens schatting is. Je kan er compleet naast zitten, en je onderhoud overschatten of onderschatten. Zorg dat je je richt op de bovengenoemde richtlijnen en eet zodoende iets meer of iets minder als het niet lukt.

Eiwitten: 1,8-2,2g per kg lichaamsgewicht (bij het afvallen moet je wat hoger zitten, 2,5g+ raad ik aan). Probeer zoveel mogelijk hoogwaardige eiwitten te eten (eieren, zuivel, vlees, whey).
Vetten: minstens 30% van je totale dieet. Eet voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, en een kleine hoeveelheid essentiele vetten (omega 3 (DHA) en omega 6 (AA))
Vul de rest van je calorieën in zoals jij dat wil (voornamelijk vetten en koolhydraten). Koolhydraten voor energie tijdens de trainingen, vetten voor je gezondheid en hormoonproductie bijvoorbeeld.
Supplementen suggesties (niet verplicht, wel goede aanvulling): multivitamine, vitamine D (in de winter), omega-3, creatine, vitamine C, magnesium, zinc

Goede voedingsproducten naar mijn mening: melk (vol of halfvol), chocomelk, vet vlees, eieren, rijst, brood, noten/pinda's, olijfolie, brinta/havermout, groentes, fruit, kipfilet, pindakaas, pasta, aardappelen, vis, boter, kokosnootolie

Terug
Naar boven