AndroidHealthClinic

Cutting with Zeenius 🤰🏻

Als je wel alleen gaat banken zou ik de clips er niet aan doen :P
Beetje laat en @ProudPizza heeft al geantwoord zie ik, maar:

1. Bij veel mensen zijn links/rechts niet even sterk en close to failure kun je iets a-symmetrisch/scheef gaan, met het risico dat de plates gaan schuiven;
2. Er zijn betere alternatieven wanneer je failt dan de gewichten op de grond laten kletteren. Doorgaans is er altijd (zeker bij F4F waar het druk is) wel iemand die mocht het nodig zijn de bar omhoog kan helpen als je vastzit;
3. Gewichten op de grond laten kletteren wordt in veel commerciële gyms niet echt gewaardeerd.

Daarnaast kun je wel een spotter vragen, zolang je maar duidelijk aangeeft dat spotten pas nodig is als je dat zelf aangeeft. (Dan nog zijn er mensen die toch maar gaan helpen als het er zwaar uitziet, grrr.)
Werksets, zonder spotter, doe ik te allen tijde met clips. Ideaal is als er safety bars of een cage is waar je veilig de bar op kunt laten rustig bij failure, maar dat is niet overal.

Laatst bewerkt:
Vind, zeker voor iemand die net begint, echt niet slim.
Beginners (en gevorderden) benchen vaak niet symmetrisch waardoor de schijven aan één kant steeds verder gaan schuiven, wat de asymmetrie nóg erger maakt.
Plus als je de schijven dan eraf gooit lijkt me dat kut omdat je scheef gaat in je hele lichaam. Liever dan van je afrollen waarbij je niet van links naar rechts alles verdraait.
+1
Dit was de reden dat ik @Big Chungus zei wel clips te gebruiken:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Ideaal is als er safety bars of een cage is waar je veilig de bar op kunt laten rustig bij failure, maar dat is niet overal.
Klopt, hier in de gym hebben ze maar één plek met safetybars en de laagste stand is te laag en een standje hoger is net wat te hoog dus dan tik ik het aan wanneer ik met de bar zak :( dus heb er niks aan..
Voor een k*tspotter zou je m eerder aan de andere kant van de bench verwachten. :thinking:

Toch maar weer geweest, trainingsbeest!
:roflol:

ja gaat goed lately! :engel:
Ja echt beest is ze!!!!! Ik kan dat confirmen.

een kakkerlak :kiss: :trollface:
ja je komt niet zo snel van me af inderdaad!
Nou nou, niet overdrijven, zooooo groot is je penis nou ook weer niet.
ik hoorde je vorige week wel anders piepen :aai:

Terug
Naar boven