XXL Nutrition

Cutting with Zeenius 🤰🏻

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.821
je zwakke punten kun je als 1e trainen aan het begin van je workout, daar heb je dan idd wel energie voor, alhoewel abbs als laatste maar das persoonlijk natuurlijk, kwestie van prioriteit, abbs ontstaan met een goed dieet

high frequentie (elke dag) is wel altijd min. belasting 50-60% 1RM, met cardio misschien nog minder zelfs
ik wil gewoon een sterke core hebben, waardoor ik abs train. ik weet dat ze er nu niet doorheen gaan komen, gaat me ook echt wel lang duren. maar het is toch dom om ze niet te trainen terwijl ik wel de mogelijkheid heb en het niet erg vind om te doen? en heb er gewoon profijt aan op lange termijn wanneer ik wel ga cutten.
Je kan ook 1 duurloop doen en 2 snelle runs. Heb je per week wel meer km maar je loopt dan maar 3x. En je 5k gaat er ook op vooruit door duurloopjes
ik wil geen duurloop doen, vind 30 min al veel te lang gek :bang:
eerst niet naar mij luisteren, dan wel naar @DeeJay1 luisteren... je gaat enkel achteruit gaan @Zeenius
slecht bezig
hou je bek HOU JE BEK!!
ik lees nu dat je na je trainingen wil hardlopen, ik zou dat liever uit elkaar trekken
:(
Vraag blijft hoe snel/hard je dan wil hardlopen, als je heel langzaam gaat dan kan het misschien, maar wellicht kan je dan als beginnende hardloper net zo goed gaan wandelen.
ja wandelen na workout deed ik dus wel al eens soms, mijn schema was: workout (met eventueel wandelen)-hardlopen-wandelen en repeat. soms een dagje rust tussen. maar het is niet 'genoeg' om het zomaar te zeggen.

ik weet eigenlijk zelf ook niet echt wat ik wil :o maar m'n activiteit moet iig omhoog. ik zal eens kijken naar wat je hebt genoemd, bedankt voor je advies! :)
4x per week heeft bij mij geleid tot een heropflakkering van mijn hardnekkige liesontsteking, dus ik zou nee zeggen op dagelijks hardlopen. Te weinig rust is op den duur voor alles nefast, I learned the hard way. Ik zou minstens een dag rust houden tussen elke sessie, en afwisselen met lange/korte afstanden en een occasionele interval training.
Helemaal akkoord met wat @Mentat zegt, spijt dat ik niet heb geluisterd een tijd terug :o.
was er al bang voor inderdaad, thanks! dan ga ik het zekere voor het onzekere nemen en sowieso een dag rust ertussen houden :) ik kijk nog wel even wat het plan van aanpak gaat worden

Elke dag is wel erg vaak. Het ligt natuurlijk ook aan de afstand en tempo, maar hardloopconditie is echt iets wat je met de jaren op moet bouwen. Dan kun je beter iets minder vaak lopen en proberen de afstand langzaam te verhogen. V.w.b. duurloopjes zou ik ook echt niet in het rood gaan, dat werkt blessures en overtraining in de hand. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je doelen zijn (snelheid/tempo, conditie, vetverbranding) welke vorm van training het meest effect heeft (interval, duurloop) en wat meer prio heeft (krachttraining of hardlopen). 15-20 minuten hardlopen na je krachttraining, lijkt mij an sich niet zo'n issue, tenzij de gyms weer open zijn je volle bak gaat squatten en deadliften (dan is 10 minuutjes cardio als warming-up of cooling-down overigens ook niet verkeerd, maar dan wel echt rustig).

Ik maak me wel wat zorgen.
Stel je dat je nu een fulltime loopster wordt.
Dan kunnen we nooit geen hammercurl into shoulderpress squat 1rm meer zetten.

giphy.gif

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.829
Alles wat langer duurt dan naar de koelkast toe te rennen is een duurloop :s
words to live by
Elke dag is wel erg vaak. Het ligt natuurlijk ook aan de afstand en tempo, maar hardloopconditie is echt iets wat je met de jaren op moet bouwen. Dan kun je beter iets minder vaak lopen en proberen de afstand langzaam te verhogen. V.w.b. duurloopjes zou ik ook echt niet in het rood gaan, dat werkt blessures en overtraining in de hand. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je doelen zijn (snelheid/tempo, conditie, vetverbranding) welke vorm van training het meest effect heeft (interval, duurloop) en wat meer prio heeft (krachttraining of hardlopen). 15-20 minuten hardlopen na je krachttraining, lijkt mij an sich niet zo'n issue, tenzij de gyms weer open zijn je volle bak gaat squatten en deadliften (dan is 10 minuutjes cardio als warming-up of cooling-down overigens ook niet verkeerd, maar dan wel echt rustig).
elke dag was ook wel overdreven, 4-5x pw zou realistischer zijn geweest. maar ik heb besloten dat dus niet te doen.
krachttraining heeft sowieso de prioriteit hier, ook al kan ik vrij weinig doen nu, dus vandaar deze mix met hardlopen. mocht ik weer naar de gym gaan dan ga ik waarschijnlijk maar 1x in de week hardlopen of misschien helemaal niet eens :p

ik denk dat ik voor 3 workouts + 15 min hardlopen ga in de week met een dag nog 5km erbij :) maar ben er nog niet over uit.
Ik maak me wel wat zorgen.
Stel je dat je nu een fulltime loopster wordt.
Dan kunnen we nooit geen hammercurl into shoulderpress squat 1rm meer zetten.

giphy.gif
ben je gek??? natuurlijk ga ik geen fulltime loopster worden, ik heb die tijd ver achter me gelaten
het is dat ik nu niet zo veel kan doen en het dus heb opgepakt, maar zodra ik weer naar de gym kan gaan zal je mij amper nog iets horen zeggen over hardlopen
ik vind het nog steeds echt saai en moet me er echt aan toe zetten als ik het wil doen :emo: powerliften doe ik oprecht met plezier dus dat verschil merk ik wel enorm:p

ja ik kijk er naar uit om die 1rm challenges weer met je te doen! nu mis ik kaassaus toch wel een beetje..
Hee babe, zin in een ongevraagde tip van mij? :eyebrow:
van jou altijd :eyebrow:
ewwww, get a room!
Ik wacht nog steeds op een slipje :aluhoedje: .
zijn slipje?

Van hardlopen word je ecto. Ga eens liften.

inb4 ik zal jou eens openscheuren

Terug
Naar boven