MuscleMeat

Cutting with Zeenius 🤰🏻

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
throwbacktimeeeee. precies 4 jaar geleden vandaag had ik mijn hardloopwedstrijd van 5km in kopenhagen (nørrebroløbet) en hier sta ik nu, nog steeds 5km kunnen hardlopen dankzij corona :D mooie switch wel van hardlopen naar powerliften en nu weer hardlopen (for the time being).
wel grappig dat ik toen 66kg woog en ik vandaag heb ingewogen op 72,5kg. van die bolle wangetjes is iig niks meer te bekennen maar een bolle buik wel!

@IRONic Pumper kom je nu weer terug in mijn log aub? ik mis je

Laatst bewerkt:
throwbacktimeeeee. precies 4 jaar geleden vandaag had ik mijn hardloopwedstrijd van 5km in kopenhagen (nørrebroløbet) en hier sta ik nu, nog steeds 5km kunnen hardlopen dankzij corona :D mooie switch wel van hardlopen naar powerliften en nu weer hardlopen (for the time being).
wel grappig dat ik toen 66kg woog en ik vandaag heb ingewogen op 72,5kg. van die bolle wangetjes is iig niks meer te bekennen maar een bolle buik wel!

Bekijk bijlage 491396

Minstens 6 kg beter!

Bekijk bijlage 491396

I'm baaaaack!
Mooie progressie daar!

Die linkerfoto is echt supercute. :)

Keep up the good work!!

• #1.807
17/5/20 - corona times - week 6 cardio (hardlopen)
week 6 alweer :eek: gaat wel snel zo :p

1589736081406.jpeg
1589736093082.jpeg

jammer genoeg minder snel dan de vorige keer maar toch wel weer de 5km gedaan :) had hele terugweg wind tegen dus dat was niet zo chill :(

gewicht
Screenshot 2020-05-17 at 19.30.24.png

voel me echt extreem bloated vandaag, ben wel blij dat ik minder dan gisteren weeg lol maar nog steeds going strong met mijn onbedoelde bulk :roflol::emo:
ga nu toch wel wat meer letten op mijn voeding en gewoon wat minder eten.. tracken is nog steeds niet mogelijk iig
bigger is better! :grinny:
I'm baaaaack!
Mooie progressie daar!
jeeeej welkom terug! :heart: danku :)
Die linkerfoto is echt supercute. :)
haha thanks, niet superveel veranderd maar denk dat ik nu wel een iets volwassenere kop heb :p
will do :engel:
noem je haar nu tegenwoordig lelijk?
w-wow... :janken:

17/5/20 - corona times - week 6 cardio (hardlopen)
week 6 alweer :eek: gaat wel snel zo :p

1589736081406.jpeg
1589736093082.jpeg

jammer genoeg minder snel dan de vorige keer maar toch wel weer de 5km gedaan :) had hele terugweg wind tegen dus dat was niet zo chill :(

gewicht
Screenshot 2020-05-17 at 19.30.24.png

voel me echt extreem bloated vandaag, ben wel blij dat ik minder dan gisteren weeg lol maar nog steeds going strong met mijn onbedoelde bulk :roflol::emo:
ga nu toch wel wat meer letten op mijn voeding en gewoon wat minder eten.. tracken is nog steeds niet mogelijk iig

bigger is better! :grinny:

jeeeej welkom terug! :heart: danku :)
haha thanks, niet superveel veranderd maar denk dat ik nu wel een iets volwassenere kop heb :p

will do :engel:
w-wow... :janken:
zijn woorden hoor, niet die van mij

• #1.810
18/5/20 - corona times - week 6
cardio (wandelen)

421ACA2C-AB72-42B5-847A-0B1373B8299A.jpeg

lekker rondje agga city met mien bruur :rocker2:

workout (deels A?) want ik had er ff zin in :cool:
leg raises
3x30

crunches
1x30
1x40
1x50 @Sanca RKO pas op he! soon ook 1x200 :eyebrow:

banded lying clamshell
1x15 rood
1x20 blauw
1x25 blauw

Laatst bewerkt:

Bekijk bijlage 491396

pipi langkous ;) :p

• #1.813
19/5/20 - corona times - week 6
workout A

walking lunge
ss pushup smal
1x17 / 1x10
1x20 / 1x8
1x20 / 1x7

standing banded pulldown
1x10 groen
1x12 groen
1x12 groen

lying banded clamshell
gisteren gedaan

crunches
1x30
1x40
1x55

leg raises
3x15
abs in t begin doen is echt veel beter :emo: had geen zin meer dus daarom ook 'maar' 15 reps per set

cardio (hardlopen)
1589910141903.jpeg
A56DD0CB-513C-4BD7-B78E-C791267E34E5.jpeg

wil nu proberen om na een workout nog 15-20 min te hardlopen (moest eigenlijk 3km zijn van @Robin maar ik heb niet geluisterd :rolleyes:), dit zijn dus kortere afstanden en hoop hierdoor mijn tempo te kunnen versnellen. en doordat ik dus na een workout nog hardloop is mijn activiteit hoger en hoop ik dus toch wel iets minder te wegen over een tijdje (zeg ik, terwijl ik nu mijn b**kes volprop met eten:().
ik blijf dus nog wel minimaal 1x id week 5km doen. ik weet verder niet echt hoe belastend het zal zijn om eventueel elke dag wat qua hardlopen te doen, wil namelijk geen blessure oplopen nu :o dus ik ga me er eens even in verdiepen. @DeeJay1 @Mentat @Bubs wat is jullie ervaring? kan je zogezegd elke dag een stukkie hardlopen?
m’n inner scandinaaf kwam naar boven idd :o

Elke dag zou ik niet doen iig. Less is more soms:). 3x In de week hardlopen is mooi gedoseerd. Tenzij je totaal niet blessure gevoelig bent dan kan je het proberen maar persoonlijk zou ik dat niet doen.

• #1.815
Elke dag zou ik niet doen iig. Less is more soms:). 3x In de week hardlopen is mooi gedoseerd. Tenzij je totaal niet blessure gevoelig bent dan kan je het proberen maar persoonlijk zou ik dat niet doen.
elke dag zou ook wel overkill zijn denk ik. maar misschien in de richting van 4-5x pw. moet het zelf ook even aanzien en kijken of het allemaal wel uitkomt, dus het blijft voor nu wel een ideetje :p thanks iig voor je input!

je zwakke punten kun je als 1e trainen aan het begin van je workout, daar heb je dan idd wel energie voor, alhoewel abbs als laatste maar das persoonlijk natuurlijk, kwestie van prioriteit, abbs ontstaan met een goed dieet

high frequentie (elke dag) is wel altijd min. belasting 50-60% 1RM, met cardio misschien nog minder zelfs

elke dag zou ook wel overkill zijn denk ik. maar misschien in de richting van 4-5x pw. moet het zelf ook even aanzien en kijken of het allemaal wel uitkomt, dus het blijft voor nu wel een ideetje :p thanks iig voor je input!
Je kan ook 1 duurloop doen en 2 snelle runs. Heb je per week wel meer km maar je loopt dan maar 3x. En je 5k gaat er ook op vooruit door duurloopjes

ik blijf dus nog wel minimaal 1x id week 5km doen. ik weet verder niet echt hoe belastend het zal zijn om eventueel elke dag wat qua hardlopen te doen, wil namelijk geen blessure oplopen nu :o dus ik ga me er eens even in verdiepen. @DeeJay1 @Mentat @Bubs wat is jullie ervaring? kan je zogezegd elke dag een stukkie hardlopen?
Natuurlijk kan dat in theorie, de vraag is of je het moet willen en of het op dit moment iets voor jou is.

Overbelasting ligt bij beginnende hardlopers enorm op de loer, je conditie gaat veel sneller vooruit dan je lichaam aankan. Zelfs bij 3 a 4x per week hardlopen moet je al je snelheid, afstand en tijd gaan doseren.

Dus: verstandig voor iemand die helemaal voor een doel wil en kan gaan is het waarschijnlijk niet.

Wedervraag: Wat is je doel met hardlopen en hoeveel andere training ga je er nog bij doen?

Liever zou je helemaal niet of hoogstens 1x per 2 weken wat sneller lopen en de rest zo langzaam mogelijk op basis van 2x een half uur en 1 lange duurloop die je steeds ietsjes uitbreid (eventueel iedere zoveel weken een stapje terug.

Je kan ook eens op de site runinfo kijken of daar een schema bijzit dat je aanspreekt, bijvoorbeeld opwerken naar een uur: https://www.runinfo.nl/schemabeginnersuur.htm, je zou hiervoor ook de walk/run-methode van Andrew Read kunnen gebruiken.

EDIT: ik lees nu dat je na je trainingen wil hardlopen, ik zou dat liever uit elkaar trekken. Vraag blijft hoe snel/hard je dan wil hardlopen, als je heel langzaam gaat dan kan het misschien, maar wellicht kan je dan als beginnende hardloper net zo goed gaan wandelen.

Laatst bewerkt:
4x per week heeft bij mij geleid tot een heropflakkering van mijn hardnekkige liesontsteking, dus ik zou nee zeggen op dagelijks hardlopen. Te weinig rust is op den duur voor alles nefast, I learned the hard way. Ik zou minstens een dag rust houden tussen elke sessie, en afwisselen met lange/korte afstanden en een occasionele interval training.
Helemaal akkoord met wat @Mentat zegt, spijt dat ik niet heb geluisterd een tijd terug :o.

Terug
Naar boven