AndroidHealthClinic

DBB is minder hardcore geworden?

Peiling Peiling DBB is minder hardcore geworden?

• Totaal stemmers
    82
Jullie hebben mij wel goed door, hier.

EricR zei:
En bedankt, als je dus geen kilo's eiwit per dag verslind ben je geen atleet? Mijn vegetarisme heeft daar niets mee te maken, ik ben er zelf van overtuigd dat je als natural geen extreem hoge eiwit inname nodig hebt. Dierlijk of plantaardig dat boeit verder weinig, mijn mening wordt niet gevormd vanwege een door jou veronderstelde vegetarische blik op BB-ing.
Je klinkt als mijn moeder. Zijn de fyto-oestrogenen uit de soja naar je hoofd gestegen?

J/k ;) ik zit je maar te stangen gozer.

Overigens ben ik wel oprecht benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt, want de algemene opinie is toch minimaal 1,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht (voor een natural). Jij denk dus dat het met minder kan?

Lauw zei:
Je klinkt als mijn moeder. Zijn de fyto-oestrogenen uit de soja naar je hoofd gestegen?

J/k ;) ik zit je maar te stangen gozer.

Overigens ben ik wel oprecht benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt, want de algemene opinie is toch minimaal 1,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht (voor een natural). Jij denk dus dat het met minder kan?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Als volgens jouw Eiwit overrated is laat maar eens zien dan hoe je gaat op 80 gram per dag.

En nu niet weer met een onderzoekje aankomen, maar met praktijk bewijzen.

Ryu zei:
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Als volgens jouw Eiwit overrated is laat maar eens zien dan hoe je gaat op 80 gram per dag.

En nu niet weer met een onderzoekje aankomen, maar met praktijk bewijzen.

Praktijk bewijzen? Prima, maar dan moet je een tijdmachine hebben, aangezien ik 6 jaar geleden op een veel lagere volledig plantaardige eiwitinname zo'n 10 Kg gegaind heb binnen 4 maanden. Inname zal toen tussen de 75 en 100 gram per dag hebben gelegen.

Mijn laatste gains was de inname wat hoger, maar nooit hoger dan 150 gram per dag, meestal 100-125 gram per dag. Verschil zit er in dat ik tegenwoordig weer eieren eet, dat zorgt voor een iets hogere inname per dag. Plus dat ik incidenteel nog wat whey inneem, gemiddeld doe ik 1 jaar met een pot van 2,5 Kg, dat draagt dus misschien 8 gram gemiddeld per dag extra bij of zo.

@ Lauw, stangen of niet, je trekt openlijk mijn integriteit in twijfel terwijl ik nooit mijn vegetarisme als argument gebruikt heb in een discussie die daar toe geen aanleiding gaf.

EricR zei:
Praktijk bewijzen? Prima, maar dan moet je een tijdmachine hebben, aangezien ik 6 jaar geleden op een veel lagere volledig plantaardige eiwitinname zo'n 10 Kg gegaind heb binnen 4 maanden. Inname zal toen tussen de 75 en 100 gram per dag hebben gelegen.

Mijn laatste gains was de inname wat hoger, maar nooit hoger dan 150 gram per dag, meestal 100-125 gram per dag. Verschil zit er in dat ik tegenwoordig weer eieren eet, dat zorgt voor een iets hogere inname per dag. Plus dat ik incidenteel nog wat whey inneem, gemiddeld doe ik 1 jaar met een pot van 2,5 Kg, dat draagt dus misschien 8 gram gemiddeld per dag extra bij of zo.

10 kilo vet en vocht en klein beetje massa kan iedereen doen. Aangezien je zelf maar ongeveer weet hoeveel je hebt gehad is dat al belachelijk om te roepen dat het dan overrated is :rolleyes: Verder zie ik geen getallen btw van vet%

Maar goed ben benieuwd wat er van je overblijft dan na een zware cut met 100 gram eiwitten per dag :thumbs:

Ik weet inderdaad ongeveer de inname, maar gelet op mijn huidige dieet waar ik wel de innames van weet kan ik snel uitkomen op 75-100 gram per dag. Mijn dieet is op zich niet zo veel gewijzigd in die jaren, de basis is hetzelfde. Weinig belachelijks aan dus.

Houden we het er op dat de 18,5 Kg van vorig jaar allemaal vet en vocht was, jij blij, ik blij. Alleen raar dat mijn vetpercentage gelijk is gebleven en ik in periodes waar ik geen creatine inneem ook geen massa verlies. Zie ook niet in waarom ik zou moeten liegen over mijn gains, ik kan echt wel kwaliteitsmassa onderscheiden van wat vocht en vetgains.

Mijn cut zal overigens gebaseerd zijn op verhoogde verbranding, niet op verlaagde inname van voedingsstoffen. Heb nooit extreem gecut, zal dat nu ook niet doen. Maar als ik cardiovasculair in vorm kom wordt ik altijd vanzelf droger.

Oh ja, voordat ik het vergeet ik heb vorig een S1+ kuur gebruikt. Dat was 5 Kg aan gains waarvan ik momenteel nog 4,5 Kg over heb. Meld het even voordat anderen er over gaan miepen.

EricR zei:
Ik weet inderdaad ongeveer de inname, maar gelet op mijn huidige dieet waar ik wel de innames van weet kan ik snel uitkomen op 75-100 gram per dag. Mijn dieet is op zich niet zo veel gewijzigd in die jaren, de basis is hetzelfde. Weinig belachelijks aan dus.

Houden we het er op dat de 18,5 Kg van vorig jaar allemaal vet en vocht was, jij blij, ik blij. Alleen raar dat mijn vetpercentage gelijk is gebleven en ik in periodes waar ik geen creatine inneem ook geen massa verlies. Zie ook niet in waarom ik zou moeten liegen over mijn gains, ik kan echt wel kwaliteitsmassa onderscheiden van wat vocht en vetgains.

Mijn cut zal overigens gebaseerd zijn op verhoogde verbranding, niet op verlaagde inname van voedingsstoffen. Heb nooit extreem gecut, zal dat nu ook niet doen. Maar als ik cardiovasculair in vorm kom wordt ik altijd vanzelf droger.

Wat schijt mij je vocht en vet gains nou. Ben met zoveel dingen niet met je eens. Prima meningen verschillen en toch respect houden is geen probleem, maar waar blijft nou je back up van je ''Eiwit is overrated'' uitspraak? Daar gaat het bij mij om.

Of zijn je argumenten: Bij mij werkte het ONGEVEER zo dus eiwit is overrated ? :rolleyes:

Nee want ik ben daar niet de enige in, maar in dit geval is mijn eigen praktijkervaring wel een goede back-up.

Wat betreft het werkt zo ongeveer dus het is zo moet je bij je guru Rinus zijn. Voor wat betreft hogere eiwitinnames en betere gains is weinig wetenschappelijk bewijs te vinden. Of je moet de 'bewijzen' van de protein pusher industrie geloven.

Respect houden is overigens al over als je mijn gains aanmerkt als vocht en vet gains, waarmee je impliceert dat ik kwaliteitsmassa niet kan onderscheiden van wat vet en vocht.

EricR zei:
Nee want ik ben daar niet de enige in, maar in dit geval is mijn eigen praktijkervaring wel een goede back-up.

Wat betreft het werkt zo ongeveer dus het is zo moet je bij je guru Rinus zijn. Voor wat betreft hogere eiwitinnames en betere gains is weinig wetenschappelijk bewijs te vinden. Of je moet de 'bewijzen' van de protein pusher industrie geloven.

Hap..

Het is duidelijk ;)

EricR zei:
@ Lauw, stangen of niet, je trekt openlijk mijn integriteit in twijfel terwijl ik nooit mijn vegetarisme als argument gebruikt heb in een discussie die daar toe geen aanleiding gaf.
Wat voor mij geen reden is om jouw integriteit niet in twijfel te trekken.
Je moet alles kunnen vragen vind ik. De flauwe grappen had ik misschien achterwege kunnen laten :)

Mja, als je 75 gram eiwit per dag eet ben ik toch benieuwd wat je voor de rest eet om aan een 4000 kcal te komen ofzo? Waar haal je die andere 3700 kcal vandaan, alleen maar uit kh's en vet? Wordt het dan een zak dextrose en een fles lijnzaadolie?

Ik ben het in zoverre eens Eric dat meer dan 2 gram eiwit per kilo zinloos is (tenzij je kuurt misschien). Er zijn onderzoeken die suggereren dat ongeveer 1,2-1,5 g genoeg is. Maar om zeker te zijn hou ik zelf ongeveer 1,8 aan. Teveel kan zelf averechts werken doordat het de eiwitopname verslechtert.

Rijst, brood, brinta, pasta, eieren etc. Vrij basic dus, heb een baan waar ik weinig verbrand en daarom zal ik alleen in de bulk rond de 4.000 Kcal consumeren. Zit momenteel op zo'n 3000 Kcal per dag.

Lijnzaadolie gebruik ik niet, dextrose alleen na trainingen.

On-topic, ben dus zeker niet hardcore bezig maar weet wel goed welk voedingspatroon voor gains kan zorgen bij mij.

man dat is toch zowat onmogelijk om 75 gram eiwitten te eten als je +3500 Kcal eet?

naja.. ik vreet wat ik vreet, ik merk wel dat ik met een vrij hoge eiwitinname en hoge Kcal hard groei.. wanneer ik op 3500 Kcal zit met zon 200 gram eiwitten blijf ik hangen op 80 kg.

Vervolgens verhoogd naar +- 4000-4500 Kcal met 300-400 gram eiwitten en ik ging langzaam omhoog met m'n gewicht en trainingen verliepen stukken beter raar genoeg :)

Precies. 75 gram eiwit dat is 300 kcal. Je wil mij niet vertellen dat je dan de overige 2700 kcal allemaal uit kh's en vet haalt. 75 gram eiwit eten is bijna niet mogelijk met zo veel kcal want in bijna al het eten zit wel eiwit. En zeker als je een shake neemt bij je training, dan zit je al over de helft van je dagelijkse eiwit inname.

Het enige waar Eric hardcore is, is discussieren; je krijgt er echt geen speld tussen bij die kerel. Alleen is hij door zn S1+ dipje een beetje chagrijnig de laatste tijd.

D. zei:
Het enige waar Eric hardcore is, is discussieren; je krijgt er echt geen speld tussen bij die kerel. Alleen is hij door zn S1+ dipje een beetje chagrijnig de laatste tijd.
:roflol: Ik was 1 van de weinigen die 2006 voorspelde als mooi jaartje. Dat doe ik overigens ieder jaar.

Ik ben wel hardcore in mijn eigenwijsheid, dus niks klakkeloos aannemen wat anderen zeggen en zelf op onderzoek uit gaan. Kost tijd en moeite, maar vaak pluk je er wel de vruchten van. Platgetreden paden kan iederen betreden, maar de mooiste bloemen groeien aan de rand van de afgrond.

Verder ben ik wel lui van aard, als ik soms een tijdje geen zin heb om te trainen dan doe ik dat. Ik weet toch dat ik redelijk snel weer op niveau ben als ik weer begin. Respect voor degenen die wedstrijden draaien en een groot gedeelte van het jaar er vol tegen aan moeten gaan, die tijd ligt (op een ander vlak dan wel) gelukkig ver achter me. Om met Irene Moors te spreken 'Er is zoveel meer' :D

Terug
Naar boven