Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je moet stoppen met het zoeken van informatie. Anders wordt het zoeken van informatie het enige wat je doet en eigenlijk verhoog je zo de drempel om uiteindelijk echt stappen te gaan zetten.
Kies een willekeurig trainingschema... in het begin zal alles werken!
Verander geleidelijk je voedingspatroon door een voor een je maaltijden te vervangen door iets gezonds en eiwitrijk (kwark, kip vis etc). Dus elke week een ongezonde maaltijd eruit, een gezonde maaltijd erin. Na enkele weken ga je vervolgens de porties verlagen zodat je calorie inname onder je calorie onderhoudsgrens komt te liggen (gebeurt waarschijnlijk al op het moment dat je de ongezonde maaltijden vervangt door gezonde maaltijden).
Wanneer je deze stappen hebt gezet, zal je absoluut resultaat gaan zien. Ben je na die periode nog steeds gemotiveerd om je leven om te gooien...dan is dan het moment om meer informatie te vergaren en dingen uit te proberen (leer je lichaam kennen). Waarom dan pas? Omdat je dan tenminste al bezig bent en al resultaat hebt gezien... dat motiveert.
-sportprogramma
Starting strenght van Rippetoe (google)
aanvullen met 20min cardio na de krachttraining
-voeding:
bereken je behoefte bijv op giantpt.com
maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken
zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen
gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
-supplementen
multi vitamine pil
als je voeding in orde is heb je geen supplementen nodig!
Idd maar, het enige wat ik zou afraden is cardio na de krachttraining. Je lichaam moet herstellen en concentreren op herstellen van je spieren. Cardio moet je of voor je training doen of op aparte dagen.
Overtraining is iets waar je goed voor moet uitkijken, ja. Wees er alleen niet té bang voor; er zijn een hoop mensen die zo bang zijn voor overtraining, dat ze nooit tot hun max durven gaan. En af en toe eens even goed tot je max gaan is alleen maar goed.Ik zie vooral dat rust en recuperatie enorm belangrijk zijn ...
Je kan dus een spier OVERtrainen ... wist ik helemaal niet !
Belangrijkste is dat je vermoeidheid van je spieren en overtraining goed kunt onderscheiden. Vermoeidheid na een workout is goed, overtraining niet.Je weet pas goed waar je grenzen liggen, als je er af en toe overheen gaat. En zolang je een marge hebt om het op te vangen, zie ik het probleem niet. Integendeel.Overtraining is iets waar je goed voor moet uitkijken, ja. Wees er alleen niet té bang voor; er zijn een hoop mensen die zo bang zijn voor overtraining, dat ze nooit tot hun max durven gaan. En af en toe eens even goed tot je max gaan is alleen maar goed.Belangrijkste is dat je vermoeidheid van je spieren en overtraining goed kunt onderscheiden. Vermoeidheid na een workout is goed, overtraining niet.
Succes in ieder geval, ik hoop dat je het volhoudt!