Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Ga naar adjustmentlayers, selecteer Black & White.

Dit zet je foto om in zwart wit en er wordt automatisch een mask over gegooid. Selecteer het masker en selecteer een zwarte brush. Met die brush teken je over de gedeeltes die je in kleur wilt hebben.

htu4gg.jpg

bedankt !!!

Ook maar even foto neerzetten, jammer genoeg geschoten met camera van de htc.

a9xswm.jpg

Hier een paar pica's die ik op reis heb gemaakt:

5zj47.jpg

m7dzyt.jpg

16bbuau.jpg

2z90jsn.jpg

2yobvdf.jpg

292u07b.jpg

96yxb7.jpg

2a5kxaf.jpg

abgl09.jpg

2gt45jn.jpg

De neushoorn is helaas niet helemaal scherp want deze heb ik 's nachts uit de hand geschoten. Maar ik vond hem toch wel de moeite waard om hier te plaatsen :)

Laatst bewerkt:
mooie foto's, met de haai is mooist door de actie

• Topic Starter Topic Starter
Erg netjes, Kearress. Welke camera?

Mooie foto van die cheetah. Was dat in Botswana? Wat is er met zijn oog gebeurd?

Mooie foto van die cheetah. Was dat in Botswana? Wat is er met zijn oog gebeurd?

Geen idee wat er met zijn oog gebeurd is. De reis die ik heb gemaakt ging door Zambia, Botswana, Namibië en Zuid-Afrika. De foto van de cheetah is in Namibië geschoten.

Zojuist deze 2 gemaakt van mijn katjes op de vensterbank. Gewoon een spontaan moment.
Heb de balle verstand van foto's maken, maar vond deze wel leuk.
Gebruik een simpele Panasonic DMC-FS5
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
1znoi0g.jpg

155qxpi.jpg

@t kearress: zitten mooie tussen! welk land ben je geweest? zuid afrika omdat ik haai en wat big five dieren zie?

@t black night: haha mooie eigenwijze blik hebben ze in de ogen. Je staat er zelf ook nog op volgens mij ;)

Dat zijn ze ook :) Ze zijn nu een maand of 3 en ze proberen de tonijn van mijn bord te eten.

Thanks! Alles is geschoten met de antieke EOS 300d met een Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS :D Hopelijk gaat de camera binnen een jaar vervangen worden door een beter exemplaar ;)

Wil je meer kwaliteit, koop een beter lens "EF 2.5 kwa lichtsterkte" daar is veel meer winst te boeken, duurdere body's hebben vaak alleen maar meer fps en eventueel full "hoofdprijs" of crop frames :) .

Wil je meer kwaliteit, koop een beter lens "EF 2.5 kwa lichtsterkte" daar is veel meer winst te boeken, duurdere body's hebben vaak alleen maar meer fps en eventueel full "hoofdprijs" of crop frames :) .

Dynamisch bereik van de nieuwere DSLRs is over het algemeen toch wel beter dan die van oudere DLSR's en de high iso prestaties zijn vaak ook beter.

[Link niet meer beschikbaar]

Een vergelijk tussen de 300D en 500D. Het zijn overigens geen schokkende verschillen maar alle kleine verschillen op diverse gebieden wegen toch door op de beeldkwaliteit van je foto's.

Een objectief van hoge optische kwaliteit blijft natuurlijk altijd een must, ongeacht de body in principe.

Zit zelf meer te denken aan de EOS 50D body. Maar ben nog wat research aan het doen. En dan met een goede, lichtsterke zoomlens. Jammer genoeg beginnen de meeste betaalbare zoomlenzen boven de 200mm met F3.5...

Eric nog suggesties in de richting van een 28-250/300mm met IS?
Jij bent immers de objectieven-expert van DBB :D

Edit: nice site om even snel te vergelijken btw!

Laatst bewerkt:
Ben geen voorstander van Superzoom objectieven. Wel handig voor op reis natuurlijk maar wide-angle en tele-zoom prestaties zijn vaak toch niet meer dan middelmatig. Heb liever 2 (of 3) losse objectieven bij me die het grootste gedeelte tussen 16mm en 300mm afdekken. Bij Canon kan je met een Canon 17-85mm of Sigma 17-70mm in ieder geval goed het bereik van wide-angle tot en met portret goed afdekken.

De echte telezooms van Canon ben ik niet echt in thuis en zelf zou ik de cheapo Sigma 70-300mm vermijden. Die heb ik ook gehad maar de scherpte in de hoeken is gewoon niet aanwezig. Komt nog bij dat het objectief geen IS heeft. De Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 heeft wel IS maar is gelijk een stuk duurder maar ook optisch een stuk beter dan de cheapo telezooms.

Heb zelf het geluk dat de oude Pentax objectieven vaak optisch van prima kwaliteit zijn waardoor ik af kon met een 100-300mm van € 100,- (tweedehands). Scherper dan de Sigma 70-300mm en het contrast is ook stukken beter. Enige nadeel is dat het een vrij langzaam objectief is. Een probleem dat je bij Canon ook zal hebben, zelfs als je de 70-300mm koopt met IS. F4-5.6 is leuk voor overdag maar bij schemering zal je merken dat de AF toch al snel gaat haperen.

Een test van de Canon 70-300 :

http://www.photozone.de/canon-eos/200-canon-ef-70-300mm-f4-56-usm-is-test-report--review

Ik ben het absoluut met je eens dat een aantal losse objectieven beter is dan een enkele superzoomlens. Echter zit er 1 groot nadeel aan: het wisselen van de objectieven. Binnenshuis is dit natuurlijk geen enkel probleem, maar in het stoffige Afrika vond ik het verre van ideaal (ik had een 28-55mm en een 55-250mm bij) Vandaar dat ik graag een 28-250/300 zou hebben. Maar aangezien de prijzen van Canon voor zo'n objectief niet grappig zijn zal het toch wel een kwestie van wisselen van objectieven blijven...

Leuk dat dit een sticky is. :)

Zit zelf te denken aan een nieuwe dslr. Heb al een leuk setje lenzen, namelijk de Canon EF 10-22, de EF 50 1.8 en de Sigma 18-50 2.8 macro.

Nu gebruik ik nog de EOS 400D, maar ik zit te denken aan de aanschaf van een:

- 50D
- 7D
- 5D MKII

De laatste zou wel betekenen dat ik nieuwe lenzen moet gaan aanschaffen erbij.

Terug
Naar boven