XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

omdat mn broer op reis is mag ik zn digitale spiegelreflex lenen:) dus meteen wat aan het proberen geweest.

sluitertijd op 10 seconden gezet ofzo, toen is mn broer achter me gaan staan met een mes in zn handen voor een aantal seconden en daarna snel weggesprongen waardoor hij er doorzichtig opstaat, lekker spooky effect!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

omdat mn broer op reis is mag ik zn digitale spiegelreflex lenen:) dus meteen wat aan het proberen geweest.

sluitertijd op 10 seconden gezet ofzo, toen is mn broer achter me gaan staan met een mes in zn handen voor een aantal seconden en daarna snel weggesprongen waardoor hij er doorzichtig opstaat, lekker spooky effect!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Stoere foto!

staan hele gave fotos tusse. vooral die van superrednas. die is echt gaaf.

NICE!

heel leuk bedacht!

heb sinds vandaag m'n eerste semi-pro spiegelreflex camera :) nikon D3000VR met 18-55 en 55-200 lens...ben een totale noob op dat vlak,maar zou er graag heel goed in worden...

tips om de juiste kleuren binnen en buiten te laten uitkomen? en en welke standen bij welk soort omgeving?

jtnsbo.jpg

Kzie bijna alleen maar Canon aanhangers? Toevallig? Waarom weinig Nikon?

Ik zit er aan te denken om dit te kopen:

30katdj.jpg

Nikon 18-105mm AF-S DX f/3.5-5.6G ED VR
Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom
Filter voor bovenstaande heb ik al.

Iemand een beter idee?

Budget is max. 1600,-

Laatst bewerkt:
Eentje van gisteren. Geen superplaat, maar ach...
[afbeelding niet meer beschikbaar]

mooie kleuren! hoe verkrijg je die zwarte achtergrond?

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

Ga naar adjustmentlayers, selecteer Black & White.

Dit zet je foto om in zwart wit en er wordt automatisch een mask over gegooid. Selecteer het masker en selecteer een zwarte brush. Met die brush teken je over de gedeeltes die je in kleur wilt hebben.

htu4gg.jpg

photoshop?

Laatst bewerkt:
ik heb het volgende probleem met de nikon,als ik sterk inzoom dan word het beeld wat wazig,en kan ik geen foto's nemen,weet iemand hoe dat komt?

mooie kleuren! hoe verkrijg je die zwarte achtergrond?

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

photoshop?

...Waarom photoshoppen als je zeer gemakkelijk een zwarte achtergrond kunt nemen :D

Het antwoord op je vraag is dus...zwarte achtergrond.
Ik ben niet handig genoeg met photoshop om het zo netjes gedaan te krijgen.

vandaag men eerste echte proefopnamen gedaan met de nieuwe nikon D3000 VR,het is nog even experimenteren met de 2 lenzen,maar kheb al enkele aardige kiekjes al zeg ik het zelf :)

ftkisx.jpg

29momx2.jpg

29bikox.jpg

2gwe55k.jpg

16kdkqt.jpg

2m633pf.jpg

6hl3zo.jpg

Denk aan de achtergronden ;)
Voor de rest moeten er een hoop leuke platen uit dat apparaatje kunnen komen!

Inderdaad, wazige achtergronden hebben vaak wel iets.
Persoonlijk vind ik het echter storend dat ik (bij bijvoorbeeld de bes) een tuinkabouter zie staan, een hek, een groen mossig paaltje, gaas, tin/dakpan in het hoekje enz. Het leidt af van het onderwerp...de bes....

Dit kan je verhelpen door een groter diafragma te kiezen (dat wil zeggen, een lager f getal) Hierdoor worden achtergronden waziger en minder herkenbaar.

**** it allemaal maar.

Ik ga het groots aanpakken.

Canon 7D met Canon EF 24-105mm f/4L IS USM.

Zeg maar dat het overkill is. Ik doe het toch.

In januari komt hier een Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM bij.

Verder had ik ook een algemeen vraagje,

welke soort lens zou je kopen om over de 105mm te gaan maar zo min mogelijk binnen die 105 te zitten.

alles wat je al in een andere lens hebt zitten is eigenlijk zonde toch? ik zit me namelijk af te vragen of 70-200 niet zonde is...of kun je dan beter hoger gaan zoals 100-400 bijvoorbeeld.

Niet dat ik dit direct van plan ben om te kopen ofzo.

**** it allemaal maar.

Ik ga het groots aanpakken.

Canon 7D met Canon EF 24-105mm f/4L IS USM.

Zeg maar dat het overkill is. Ik doe het toch.

In januari komt hier een Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM bij.

Verder had ik ook een algemeen vraagje,

welke soort lens zou je kopen om over de 105mm te gaan maar zo min mogelijk binnen die 105 te zitten.

alles wat je al in een andere lens hebt zitten is eigenlijk zonde toch? ik zit me namelijk af te vragen of 70-200 niet zonde is...of kun je dan beter hoger gaan zoals 100-400 bijvoorbeeld.

Niet dat ik dit direct van plan ben om te kopen ofzo.

Kijk hier maar eens rond:

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=subtypes&type=47

7D is een prachtig ding (ook lekker afgeprijst op bovenstaande site), maar je betaald wel voor de mogelijkheid om te filmen. Als je daar geen gebruik van gaat maken, doe jezelf een plezier en koop een 50D (ook afgeprijst) en investeer de rest in een goed objectief en flitser!

Laatst bewerkt:
Ik vind het trouwens maar een k*tontwikkeling...Filmen met je spiegelrelfex...

Kost je body ineens stukken meer en hoe vaak gebruik je het nou eigenlijk?

Ik vind het trouwens maar een k*tontwikkeling...Filmen met je spiegelrelfex...

Kost je body ineens stukken meer en hoe vaak gebruik je het nou eigenlijk?

Dat dacht ook iedereen toen er camera's in telefoons kwamen.

Filmers zullen deze soort camera's gaan kopen voor bepaalde shots, maar omdat ze ook een fotocamera in hun hand hebben zullen ze ook stills maken.

En fotografen gaan omgekeerd films maken omdat ze niet alleen een fotocamera hebben maar er ook mee kunnen filmen.

Terug
Naar boven