AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

Mijn zus haar samsung l83t doet het ineens precies niet meer. Wanneer ik de power knop indruk, licht er een groen lampje op en hoor je 2 kleine piepjes waarop het groene lichtje terug uitvalt....

Iemand een idee?

mss niet echt gepast,heb hier ook geen enkele ervaring mee,maar ik heb geprobeer om op m'n vakantie enkele knappe kiekjes te maken,en zal deze dan maar effe delen,

maar ik denk dat de camera er niet zo geschikt voor is, het is een sony cybershot,ik zou eigenlijk een camera willen waarmee je ferm kan inzoomen en toch nog haarscherpe foto's kan afleveren

2enrsd3.jpg

iwkgp5.jpg

nxs5g9.jpg

10olawi.jpg

2zzs1lf.jpg

t6v2qd.jpg

raw4zd.jpg

2jedc85.jpg

2a4rcyx.jpg

28ixk6s.jpg

mooi topic is dit, prachtige foto's

prachtige foto's

Zoek nog een beetje goeie fotograaf die foto's wil maken van mijn auto op een dope locatie. Mijn telefoon is niet toereikend meer ;)

mss niet echt gepast,heb hier ook geen enkele ervaring mee,maar ik heb geprobeer om op m'n vakantie enkele knappe kiekjes te maken,en zal deze dan maar effe delen,

maar ik denk dat de camera er niet zo geschikt voor is, het is een sony cybershot,ik zou eigenlijk een camera willen waarmee je ferm kan inzoomen en toch nog haarscherpe foto's kan afleveren

Bij het werken met een flinke zoom is het met iedere camera lastig op flinke scherpe platen te maken. Door de flinke zoom icm de sluitertijd van de camera is je camera extra gevoelig voor trillingen. Indien je flink inzoomt laten we zeggen tot 200mm dan zal je, om scherpe foto`s te kunnen maken, moeten werken met een sluitertijd van minimaal 1/200 (of sneller bijv. 1/250, 1/300) van een sec. Op een klaarlichte zonnige dag is dit makkelijk haalbaar, maar zodra het bewolkt wordt of er simpel weg minder licht aanwezig is, dan zal je al gauw een statief moeten gebruiken om bij 200mm toch scherpe foto`s te maken.

xblouw.jpg

MOLENTJE OP KRETA

25g822v.jpg

Lepra eiland

Laatst bewerkt:
Goed topic ! Ga over 2 weken ook een tijdje weg zal ik ook wat pics maken en droppen.

een vraagje aan jullie fotokenners, hoe maak je een zwart-wit foto maar toch dat een bepaalde kleur te zien is?

Ga naar adjustmentlayers, selecteer Black & White.

Dit zet je foto om in zwart wit en er wordt automatisch een mask over gegooid. Selecteer het masker en selecteer een zwarte brush. Met die brush teken je over de gedeeltes die je in kleur wilt hebben.

htu4gg.jpg

He EricR, ik krijg hier nu het Mediamarkt krantje binnen.
Daarin staat de Canon EOS 1000D met 18-55mm en Tamron 55-200mm objectief voor €444,-.

Is dat nog een betere keuze dan de Pentax die jij aanraadde?

Dan kun je beter voor een Canon EOS 450D gaan, de 500D heeft wat mankementen, de EOS 1000D is meer een stunt dan een upgrade.

* Image stabilizer heb je niet nodig, tenzij je hebt Parkinson.

• Topic Starter Topic Starter
Dan kun je beter voor een Canon EOS 450D gaan, de 500D heeft wat mankementen, de EOS 1000D is meer een stunt dan een upgrade.

* Image stabilizer heb je niet nodig, tenzij je hebt Parkinson.

Natuurlijk niet helemaal waar of je moet wel een erg steady hand hebben. Ik kan op 50mm nog schieten op 1/15 seconde zonder stabilisatie maar daarna is het toch wel prettig dat mijn camera de mogelijkheid heeft voor stabilisatie. 1 1/2 a 2 stops winst is in veel omstandigheden wel zo prettig.

IS is altijd handig, zelfs op 1/200s. Dat kleine beetje extra scherpte kan voor de perfectionist wel degelijk iets uitmaken.

Canon 1000D gekocht met kitlens.
Met de ingestelde programma's is het natuurlijk niet zo moeilijk.
Deze is getrokken in de portretstand. Bedoeling is in de toekomst zelf wat meer met de instellingen te spelen.
Heb er nog maar weinig kaas van gegeten.

1174f2t.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Zorg voor een rustigere achtergrond en bij een portret mag je ook wel iets krapper kaderen.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de tips :thumbs:

2ngu8lz.jpg

Mooie foto van je Eric, goede diepte ook. Dit is een foto die ik heb geschoten in Litouwen. Is boven op een spierwitte kerk waar toen veel sneeuw en ijs lag. Vind het zelf wel een mooie foto, al is hij wat donker (maar dat was het toen ook).

Bedankt voor je opmerkingen. Baal ook erg van het scheve. Helaas was het daar zo glad dat er geschaatst kon worden, dus lastig om een goede positie te krijgen.

Fixed it for you ;)

a3nn8z.jpg

EDIT: Ja het is nog een klein beetje scheef... maar beter toch?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven