Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zo hé, die ogen lijken wel gezwellen. En wtf is er aan de hand met die bavianen kont?
@ThaWasteland dit is een voorbeeld van tevreden zijn met genoeg, een tweedehands lens van lens €100 is meer dan genoeg voor me (op dit moment) ipv een RF100mm macro van €1400.

Ik heb er eentje waarbij het oog net wat scherper is, maar de rest minder en dat weer op f/20 verder kwa compositie wel geluk gehad wat hier is niets aan gecropped.Zo hé, die ogen lijken wel gezwellen. En wtf is er aan de hand met die bavianen kont?
![]()
Het maakt het is sommige situaties en voor sommige mensen vooral makkelijker, en wat lenzen betreft, ik ben nog geen EF lens tegen gekomen die problemen geeft.Ik schiet nog steeds niet op mirrorless en mis er niks aansowieso marketing gimics met al dat glas wat ineens 3x zo duur is wanneer er een RF fitting op zit. Mij niet bellen hoor, zeker Canon niet.
Even hier op terug komen: meer afstand en wat inzoomen zou je ook wat meer speling moeten geven.In de onderste is het hele meetlint scherp
Omdat die ik die zo goed als parallel aan de senor heb gehouden. Onder een hoek van 45° is ca 3 mm scherp dan houd je maar iets meer dan 2 mm scherptediepte over. Het beestje was 4 keer zo dik als het dunste deel van het takje en aangezien je de helft van het lichaam scherp wilt hebben (de achterkant zie je niet) had het allemaal net aan gekund met f/5.6 los van uitstekende antennes poten en vleugels.
Maar dan mag het takje, beestje en de camera ook niet een mm of 2 bewegen.
De lens focust gewoon langzaam, zeker met een extension tube. En omdat alles een beetje beweegt houdt die dat gewoon niet bij. Een stil object waarbij ik zelf een goede houding kan aannemen lukt wel.
Het is een 50mm prime lens, maar ik kan natuurlijk wat meer afstand nemen, maar dan moet ik meer croppen voor eenzelfde compositie wat uiteindelijk een slechter beeld oplevert.Even hier op terug komen: meer afstand en wat inzoomen zou je ook wat meer speling moeten geven.