AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

Ja precies dat is het. Ik heb er ook een beetje last van dat ik nogal voor lul voel lopen met een camera in m´n eigen stad. :D In het buitenland hang ik zonder schroom de toerist uit maar hier niet op de een of andere manier. En inderdaad het weer, hoewel met de sneeuw laatst er best leuk plaatjes te maken waren, alleen had ik dan net weer die camera niet mee.

Wat voor belichtingcoïtusperimenten doe je dan precies? Waar ik wel eens succes mee heb is de flitsbelichtingscompensatie op -1 of -2 zetten in low light situaties en tegen het plafond te bouncen. Een tweede, of in elk geval niet op de camera geplaatste flitser is ook leuk. De 7D heeft een ingebouwde radiotrigger dat is ook wel vet. :cool:

Heb ik ook last van...voel me niet helemaal op me gemak.

Helaas moet de 7D ook zijn on-board flash laten af gaan wil hij de off camera flash triggeren.

Dat vind ik wel jammer want soms wil ik alleen off camera flitsen... misschien maar iets erop maken waardoor hij blokkeert :D maar dat wordt een hoop geëxperimenteer met de belichtingsinstellingen.

Als je je teveel 'toerist' voelt kan je misschien overwegen om deze draagriem eens te proberen: http://www.blackrapid.com/ (zelf nog niet geprobeerd, maar de meeste reacties die ik gelezen heb zijn positief). Of anders een handstrap...

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon die camera om je nek, eigen stad of niet. Loop hier in de straat ook vaak genoeg met een camera om mijn nek, zeker in de zomer en lente als er jonge watervogels te fotograferen zijn. Boeit me weinig wat anderen er van vinden.

Eric (of iemand anders), heb je nog advies wat betreft het kiezen van een fliser? Waar ik op moet letten en zo. Heb me daar nog nooit in verdiept eigenlijk...

Laatst bewerkt:
Heb mijn bestelling binnen gekregen :banana:
De D700 is een vrij zware camera, maar voelt ongelooflijk stevig aan. Er zit zeer weinig plastic aan, en het plastic dat eraan zit is van hoge kwaliteit. Kan me wel voorstellen dat het gaat doorwegen met 200mm lens, maar de OP/tech draagriem zit erg aangenaam. De Lowepro Classified 160 AW tas is ook erg nice.

Eerste kiekjes gemaakt met nieuwe gear (puur om te proberen).

Alles op programma A (eigen diafragma, auto sluiter) met JPG kwaliteit op L & BASIC. ISO 200, f1.4, 50mm

Heb wel de WB aangepast voor binnen en buiten maar verder niets, geen flits. Kleiner gemaakt in photoshop, geen crops.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

beeldje.jpg

beeldje2.jpg

luchter.jpg

schuur.jpg

Hoeveel daarvan heb je op f1.4 geschoten?

Allemaal. Was vooral experimenteren want heb nooit eerder met f1.4 geschoten.

Eric (of iemand anders), heb je nog advies wat betreft het kiezen van een fliser? Waar ik op moet letten en zo. Heb me daar nog nooit in verdiept eigenlijk...

Er is niet zoveel te vertellen over flitsers, de meeste merken hebben een instapmodel, zoals de Canon EX 430 II, en die werken prima. Voor een stuk meer heb je dan nog het topmodel en dat is het wel zo'n beetje. Heel veel verschil ziter er niet tussen behalve wat meer vermogen en de mogelijkheid andere flitsers aan te sturen.

Eerste kiekjes gemaakt met nieuwe gear (puur om te proberen).

Alles op programma A (eigen diafragma, auto sluiter) met JPG kwaliteit op L & BASIC. ISO 200, f1.4, 50mm

Heb wel de WB aangepast voor binnen en buiten maar verder niets, geen flits. Kleiner gemaakt in photoshop, geen crops.

Je hebt het wel redelijk in je vingers voor iemand die net z'n nieuwe camera heeft. Vooral die scherptediepte op die kandelaar, je krijgt het effect dat alles miniatuur lijkt wat je fotografeert, heel mooi. Ik ga binnenkort maar die Sigma 50 1.4 bestellen. :) Een paar maanden geleden was ik op vakantie met een vriend van me die fotograaf is. Een Canon 1Ds Mark III met 85mm 1.2 is ook erg leuk kan ik je vertellen. :cool:

Als hobby nooit echt serieus begonnen (had een point & shoot, wel met manueel programma), maar sinds enkele weken toch weer wat gaan verdiepen. Op school (grafische opleiding) wel wat fotografie gezien maar was niet meer helder. Na wat lezen kwam dat weer boven. Het is een mooie hobby en wil er toch weer wat meer tijd aan besteden. De D700 zit erg logisch in elkaar en ken het ding nu bijna door en door. Ook enkele nuttige tips gelezen wat het toestel nog handiger maakt. Alleen jammer dat de batterijen zo snel op zijn, had bij nader inzien toch een reserve batterij moeten aanschaffen, zeker voor tripjes/reizen.

Gewoon een grip op die camera zetten, heb je bij de MB-D10 ook nog eens meer FPS die je kan halen. 8 FPS i.p.v. 5.

Die 50mm f1.4 trouwens wat dichtknijpen en de scherpte neemt behoorlijk toe. Hoogste scherpte ligt tussen f2.8 en f4.0

Laatst bewerkt:
Ja ik weet het :) Hij wordt dan overigens wel nog groter dan de D3, dus echt lomp groot. Maar ik ga zeker kijken voor een extra batterij. Sowieso gezonder voor je batterijen om snel te roteren.

Edit

ff gekeken wat zo'n battery pack / grip + de noodzakelijke accessoires zou kosten:

MB-D10 = 139,-
EN-EL4a = 119,-
BL-3 = 32,95
EN-EL4a lader = 139,95
______________________ +
431,85

Beetje veel geld voor een grotere batterij, sneller schieten en wat extra grip :p

Voor dat geld haal ik 7 kleine EN-EL3E batterijen. Dat is 3x meer rendement. En die 8 FPS ga ik toch niet nodig hebben.

Net Aperture binnengehaald, erg handig programma als aanvulling op Photoshop. Eigenlijk veel handiger dan Photoshop voor de meest courante bewerkingen die je aan foto's wil doen, plus een veel beter beheer van je foto's.

+1... aperture is een koningsprogramma.

BigT weet je wel dat de D700x al een hele tijd verwacht wordt? maar die zou dan ook veel duurder verkocht worden. Dus opzich heb je voor dit geld gewoon een monstercamera. Ben echt jaloers. :D

Maar ik heb het geld er helaas niet voor om een fullframe nikon + goed nikon glas (monsterduur) te kopen.

Ik ga nog een tijd met me nieuw 7D en canon glas (wat iets meer betaalbaar is).

En ik wil vooral sport en wildlife (BIF / safari etc) schieten dus dan heeft die cropfactor ook weer voordelen.

Maar heel veel plezier ermee. is echt een beast wat ik er over gelezen heb.

Heb me trouwens ingeschreven bij fotoschool.nl om 12 lessen in nijmegen te gaan volgen.
Ben nu verder aan het wachten op de februari anounchements van canon omdat ik een goeie prime wil kopen.

Ik ga binnenkort maar die Sigma 50 1.4 bestellen. :) Een paar maanden geleden was ik op vakantie met een vriend van me die fotograaf is. Een Canon 1Ds Mark III met 85mm 1.2 is ook erg leuk kan ik je vertellen. :cool:

Wel een schijt autofocus systeem in de camera en een lens die ook bekend staat voor niet de snelste autofocus.

Wel een zieke F1.2...dat dan weer wel ;)

Nog een edit:

EricR heb je al wat kiekjes met je nieuwe camera?

Laatst bewerkt:
+1... aperture is een koningsprogramma.

BigT weet je wel dat de D700x al een hele tijd verwacht wordt? maar die zou dan ook veel duurder verkocht worden. Dus opzich heb je voor dit geld gewoon een monstercamera. Ben echt jaloers. :D
Wist ik ja. Maar dan betaal je idd weer de volle pot (zal wel +-3000,- zijn). Dat kostte deze ook ongeveer in begin, dus voor mij is het wel een goede koop, want ik heb in deze camera alles wat ik nodig heb en meer. Het is echt een geweldig ding.

Eerste foto met de telezoom.

1/250, f5,6, iso 200, 200mm.

DSC_0344 (1).JPG

Big-T wat voor objectieven heb je allemaal?

Terug
Naar boven