Misschien werk ik het verhaal rond de Samyang 85mm nog eens uit, maar ik het kort. Kamera Express, maar ook 2 bedrijven die lenzen kalibreren konden me niet helpen icm mijn body, dus die lens is terug gegaan. Cameranu had dezelfde lens voor eenzelfde prijs, ook tweedehands, maar blijkbaar ook met hetzelfde probleem, deze lens zag er er 100% ongebruikt uit zelfs de doos was nog in nieuwstaat. Beide winkels hebben de lenzen direct weer op hun website gezet terwijl ik het probleem wat ik er mee had ondervonden wel als reden voor retour had opgegeven, ik heb sterk het idee dat de vorige "eigenaar" ook dit probleem had met deze lenzen.
Gelukkig heb ik wel even een 85mm prime kunnen proberen en ik vind hem wat kort, dus toch maar een 70-200mm f/2.8 aangeschaft.
Hij is wat zwaarder en groter dan ik in gedachten had, dus het zal niet mijn walk around lens worden.
Gelukkig heb ik wel even een 85mm prime kunnen proberen en ik vind hem wat kort, dus toch maar een 70-200mm f/2.8 aangeschaft.
Hij is wat zwaarder en groter dan ik in gedachten had, dus het zal niet mijn walk around lens worden.
Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!
Laatst bewerkt:

Ik werk al 10+ jaar in het veld en ik kan je vertellen dat de kans dat het aan de objectieven ligt nihil is.
Dat is hetzelfde als twee auto's de prak in rijden en vervolgens zeggen dat het aan de auto's lag, want jij hebt het absoluut niet fout gedaan.