XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Misschien werk ik het verhaal rond de Samyang 85mm nog eens uit, maar ik het kort. Kamera Express, maar ook 2 bedrijven die lenzen kalibreren konden me niet helpen icm mijn body, dus die lens is terug gegaan. Cameranu had dezelfde lens voor eenzelfde prijs, ook tweedehands, maar blijkbaar ook met hetzelfde probleem, deze lens zag er er 100% ongebruikt uit zelfs de doos was nog in nieuwstaat. Beide winkels hebben de lenzen direct weer op hun website gezet terwijl ik het probleem wat ik er mee had ondervonden wel als reden voor retour had opgegeven, ik heb sterk het idee dat de vorige "eigenaar" ook dit probleem had met deze lenzen.

Gelukkig heb ik wel even een 85mm prime kunnen proberen en ik vind hem wat kort, dus toch maar een 70-200mm f/2.8 aangeschaft.

IMG_5288.jpeg

Hij is wat zwaarder en groter dan ik in gedachten had, dus het zal niet mijn walk around lens worden.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Laatst bewerkt:
Cameranu had dezelfde lens voor eenzelfde prijs, ook tweedehands, maar blijkbaar ook met hetzelfde probleem, deze lens zag er er 100% ongebruikt uit zelfs de doos was nog in nieuwstaat.
Hoe groot is de kans dat twee objectieven LOS van elkaar op DEZELFDE body hetzelfde probleem hebben, waarvan één ongebruikt waarbij je toch blijft geloven dat het niet aan de body ligt? :o Ik werk al 10+ jaar in het veld en ik kan je vertellen dat de kans dat het aan de objectieven ligt nihil is.

Maar goed, you do you. Een 70-200 van Tamron kopen zegt wel genoeg over de range aan kwaliteit die je wilt behouden, lol.

Hoe lang werk jij al met mirrorless body’s en hoe heb je kennis van statistiek opgedaan? ;)
Dus je acht serieus de kans groter dat twee objectieven die nog nooit op hetzelfde systeem hebben gezeten waarvan één uit de doos komt allebei hetzelfde 'defect' hebben dan dat het aan de body of de gebruiker ligt? Als er echt issues waren met Samyang glas was er allang mee over bekend, aangezien het veel in de videowereld en events wordt gebruikt. Dat zijn pro's die elke dag ermee werken en al jaren ervaring hebben met kalibreren, glas en techniek.

Nogmaals, you do you - je zal het wel beter weten. Het feit dat je een 70-200mm Tamron op een mirrorless draait zegt wel genoeg over prioriteiten binnen het glas, maar als hobbyist heb je het niet altijd (vaak niet) bij het rechte eind :o Dat is een logischere statistiek dan dat het aan twee, individuele objectieven ligt.

Laatst bewerkt:
Dus je acht serieus de kans groter dat twee objectieven die nog nooit op hetzelfde systeem hebben gezeten waarvan één uit de doos komt allebei hetzelfde 'defect' hebben dan dat het aan de body of de gebruiker ligt? Als er echt issues waren met Samyang glas was er allang mee over bekend, aangezien het veel in de videowereld en events wordt gebruikt. Dat zijn pro's die elke dag ermee werken en al jaren ervaring hebben met kalibreren, glas en techniek.

Nogmaals, you do you - je zal het wel beter weten. Het feit dat je een 70-200mm Tamron op een mirrorless draait zegt wel genoeg over prioriteiten binnen het glas, maar als hobbyist heb je het niet altijd (vaak niet) bij het rechte eind :o Dat is een logischere statistiek dan dat het aan twee, individuele objectieven ligt.
Ik sta best open voor een wedstrijdje verplassen mits je ook antwoord geeft op vragen die je citeert ipv dat je met een brede boog omheen lult en er irrelevante zaken bijhaalt.

Anders kunnen we elkaar beter in de waan laten waar we in zitten.

Ik sta best open voor een wedstrijdje verplassen mits je ook antwoord geeft op vragen die je citeert ipv dat je met een brede boog omheen lult en er irrelevante zaken bijhaalt.

Anders kunnen we elkaar beter in de waan laten waar we in zitten.
Ik heb je al meerdere keren uitgelegd waar je logica aan schort, maar dat wil je niet horen. Nogmaals: Ik lig niet wakker van jouw 'foutieve' lenzen maar kap dan met janken en je 'theorie' want het slaat kant nog wal. Als jij jezelf wilt aanpraten dat het sowieso aan de enige variabele ligt wat onlogisch is, ga ik mijn tijd echt niet verdoen om een amateur in te laten zien dat dat niet klopt :o

Ik heb je al meerdere keren uitgelegd waar je logica aan schort, maar dat wil je niet horen.
Dat probeer je te doen met anekdotisch bewijs welke onjuist is
Nogmaals: Ik lig niet wakker van jouw 'foutieve' lenzen
Waarom reageer je dan?
maar kap dan met janken en je 'theorie' want het slaat kant nog wal.
Ten eerste jank ik niet ten tweede kan jij het niet weerleggen, dus je bewering dat het kant nog wal slaat kan je niet onderbouwen.

Geen ruzie, laat de foto's voor zich spreken.

Ik ga binnenkort een oude Nikon D60 kopen met nikkor VR 18-55 en 55-200 lenzen. Staat al even op mijn lijstje.

Hoe kunnen foto’s spreken voor het kennisniveau van fysica, wiskunde en engineering om lichtgedrag te begrijpen?
Het resultaat telt, je bent geen cameraontwikkelaar maar een fotograaf. Net zoals een autocoureur moet je gewoon weten wat beste rijd en hoe ermee te rijden. Diegene die de beste keuzes maakt en rijd wint.

Ik wil met alle liefde mensen binnen mijn expertise helpen als ze ergens tegenaan lopen, maar dan moet je er wel voor open staan. Als jij twee verschillende lenzen op één camera draait en je ervaart hetzelfde probleem: Wáár zou het dan aan liggen? Juist. Maar nee, het moet en zal aan de lenzen liggen want een andere verklaring is er niet. Prima, dan toch niet :roflol: Dat is hetzelfde als twee auto's de prak in rijden en vervolgens zeggen dat het aan de auto's lag, want jij hebt het absoluut niet fout gedaan.

Ik wil met alle liefde mensen binnen mijn expertise helpen als ze ergens tegenaan lopen, maar dan moet je er wel voor open staan. Als jij twee verschillende lenzen op één camera draait en je ervaart hetzelfde probleem: Wáár zou het dan aan liggen? Juist. Maar nee, het moet en zal aan de lenzen liggen want een andere verklaring is er niet. Prima, dan toch niet :roflol: Dat is hetzelfde als twee auto's de prak in rijden en vervolgens zeggen dat het aan de auto's lag, want jij hebt het absoluut niet fout gedaan.
Wat is jouw expertise dan?

Het resultaat telt, je bent geen cameraontwikkelaar maar een fotograaf. Net zoals een autocoureur moet je gewoon weten wat beste rijd en hoe ermee te rijden. Diegene die de beste keuzes maakt en rijd wint.
Prima, als je het sec bekijkt ben ik meer een cameraontwikkelaar dan een fotograaf.

Prima, als je het sec bekijkt ben ik meer een cameraontwikkelaar dan een fotograaf.
Lenzen en camera combi's testen, rekening houdende met omstandigheden, is niet diegene die de apparatuur bedenkt en maakt.

Dat is gewoon een fotograaf?

Terug
Naar boven