MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

Statief? 's nachts of vind je dit ook echt nodig overdag?

Dat wel ja, wil zelf binnenkort eens zo'n lange opname maken ('s nachts) :)

Post iemand anders zijn gear nog een keer?
Vind het altijd vet om te zien waar anderen hun platen mee maken.

Edit:

Weet iemand die canon objectieven met IS gebruikt of je IS uit moet zetten als je gaat "pannen"?

Laatst bewerkt:
Statief? 's nachts of vind je dit ook echt nodig overdag?

Weet je wat voor wind er staat bovenop de gebouwen? ;)
Neem aan dat je wel rechte foto's wilt, veel zijn er ook vanuit de hand gemaakt maar een groot aantal op t statief zowel de éénpoot als de driepoot.

Geen idee nooit gedaan, maar goed dat ik het nu weet :thumbup:

Check deze GE-NI-ALE time lapse van 35000 stills.

Tilt&Shift effect is later toegepast. maar wel echt geniaal. gemaakt met een Nikon D3

http://vimeo.com/9679622

Time-lapse/Tilt-shift-fotografie is idd nice en dat filmpje is meesterlijk, wilde dat laatst nog doen bij een zonsopgang in de stad maar het was al te laat, wil het zeker nog eens proberen binnenkort :)

• Topic Starter Topic Starter
Check deze GE-NI-ALE time lapse van 35000 stills.

Tilt&Shift effect is later toegepast. maar wel echt geniaal. gemaakt met een Nikon D3

http://vimeo.com/9679622

En hoppa in 1 shoot je camera met 1/8 in waarde laten dalen. Die sluiter gaat wel even mee maar een camera met veel sluiteracties is lastiger te verkopen. Verder natuurlijk heel gaaf gedaan maar don't try it at home als je je camera niet volledig wil uitwonen in no time. Zo'n artiest verdient die nieuwe body wel weer terug.

De D3 is toch tot 300K cycles getest? Vraag me af hoeveel er nodig waren voor dat filmpje. Sowieso zal het wel een effect hebben op de levensduur ja.

De D3 is toch tot 300K cycles getest? Vraag me af hoeveel er nodig waren voor dat filmpje. Sowieso zal het wel een effect hebben op de levensduur ja.

35.000 stills en er zal wel een testrun gedaan zijn. Gaat hard dan, 8 a 10 van die filmpjes en je D3 heeft een sluiter die aan het einde van zijn levenscyclus is.

Wil zelf ook wel wat time-lapse werk gaan doen maar dan ga ik niet verder dan een paar duizend opnamen, misschien meer als ik echt goedkoop een body op de kop kan tikken.

Zou het duur zijn om je shutter te laten vervangen?

Zal je dan waarschijnlijk best laten doen door de service van de fabrikant zelf, de vraag is dan of de kosten nog te verantwoorden zijn in verhouding tot de waarde van de body op dat moment. Stel dat je body dan op ebay te vinden is voor nog 200,- en de shutter kost 150,- om te vervangen...

Net een Canon EF 70-200/4.0 L IS USM besteld.

Ben benieuwd :D

En hij is binnen!

245gbh0.jpg

Sorry voor de crap pic, maar had geen zin om hem van mn camera af te halen... :D

Ek is bly! :)

EDIT: Nu past het niet meer in mijn bag :(

Wordt weer shoppen...wat een hobby :D

Laatst bewerkt:
Gebruikt iemand hier off-camera flash met van die pocketwizard achtige dingen ofzo?

Ik wil zoiets ook gaan proberen maar zie door de bomen het bos niet wat ik nou wel of niet moet kopen.

Mijn 7D heeft ook built in offcamera flash control alleen dan moet de oncamera flash ook afgaan, en dat wil ik niet altijd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voor wie nog een instapmodel DSLR zoekt, een vrij uitvoerige vergelijking. Niet omdat ik zelf met Pentax schiet maar het lijkt me wel duidelijk welke camera er tussen uitspringt. Bedenk alleen wel dat Pentax een kleinere objectieven line-up kent op het gebied van AF-objectieven en goedkope primes zoals bij Canon en Nikon kan je al helemaal vergeten.

Als je echter vooral gaat schieten met kitlenzen en functionaliteit belangrijk is dan kan deze vergelijking wel eens handig zijn. De Nikon D5000 staat er helaas niet bij maar zou ongeveer gelijk scoren aan de Pentax K-x

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=D4F21AC638BAA18FC1257599004E06CC&product%5B%5D=B124FCCEF34A7323C1257651004387A2

ISO-range hoger bij K-x, FPS hoger bij K-x,1/6000 sluitertijd K-x t.o.v. 1/4000 D5000. Rest is gelijk of vergelijkbaar en de sensoren leveren dezelfde beeldkwaliteit af.

Verbaast me wel een beetje dat Sony het zo slecht doet in dit segment. Dat de grote marktleiders bij de instapmodellen niet uitblinken had ik wel verwacht. Goede keuze dan die Pentax voor de 'instapper'.

Gebruikt iemand hier off-camera flash met van die pocketwizard achtige dingen ofzo?

Ik wil zoiets ook gaan proberen maar zie door de bomen het bos niet wat ik nou wel of niet moet kopen.

Mijn 7D heeft ook built in offcamera flash control alleen dan moet de oncamera flash ook afgaan, en dat wil ik niet altijd.
Nee, ben voorlopig tevreden met mijn on-camera flash.

Verbaast me wel een beetje dat Sony het zo slecht doet in dit segment. Dat de grote marktleiders bij de instapmodellen niet uitblinken had ik wel verwacht. Goede keuze dan die Pentax voor de 'instapper'.

De Sony A550 heeft wel sterke punten met 3 inch scherm dat een veel hogere resolutie kent dan de concurrentie, snelle liveview en
de hoogste fps.

Dat de A550 geen mirror lock-up heeft, geen P-shift,geen video en nog wat andere zaken mist is een gemiste kans. Maar ja Sony kennende was de camera dan geen instapper meer geweest.

En hoppa in 1 shoot je camera met 1/8 in waarde laten dalen. Die sluiter gaat wel even mee maar een camera met veel sluiteracties is lastiger te verkopen. Verder natuurlijk heel gaaf gedaan maar don't try it at home als je je camera niet volledig wil uitwonen in no time. Zo'n artiest verdient die nieuwe body wel weer terug.

Wel ontzettend mooi dat miniatuur effect dat je krijgt.

En hij is binnen!

245gbh0.jpg

Sorry voor de crap pic, maar had geen zin om hem van mn camera af te halen... :D

Ek is bly! :)

EDIT: Nu past het niet meer in mijn bag :(

Wordt weer shoppen...wat een hobby :D

Nice. Zelf heb ik de non IS versie en die bevalt al erg goed, maar die van jou is nog een stuk scherper, heeft IS en is weathersealed. :cool:

Terug
Naar boven