- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nice
Verkoop jij body's die gaan verouderen of houdt je altijd alles bij?
Ja je hoort namelijk wel eens dat je beter snel kan roteren van oud naar nieuw omdat je dan telkens geld van je oude body kan recupereren, terwijl als je het langer blijft gebruiken de waarde naar quasi 0 gaat. Weet niet meer precies over hoeveel jaren het gaat, dacht iets van 3j.
Idd maar ik vraag me toch af wat dan de ideale strategie is, te snel verkopen en je moet een hogere startprijs betalen voor het nieuwe model, te laat verkopen en de waarde van je oude camera is teveel gezakt. Wellicht de gouden middenweg kiezen?
Blijft jammer die digitale rot, met de filmcamera's kon je nog hopen op waarde wanneer het antiek zou worden.
Maar zelfs die dalen in prijs, mjn K-objectieven waren enkele jaren geleden een stuk duurder dan wat ik er voor betaald heb. Paar jaar flink schieten, wat time-lapse op het einde en dan wisselen dusMet een body zoals jij die hebt zal je denk moeten blijven roteren wil je nog enige waarde terugzien, met een body van 500 a 600 euro is die noodzaak er minder.

Paar jaar flink schieten, wat time-lapse op het einde en dan wisselen dus![]()
Ik weet al gelijk waar ik niet op ga bieden dan
okey Eric, wat voor digitaal fototoestel raadt jij aan voor vakantie, gewoon casual pictures, niet te duur en genoeg memory voor 500 foto'ssorry 0,0 verstand van dit
Verzoek aan eric
Of je nog een mooie foto hebt in je collectie voor me achtergrond:
Klein typisch Italiaans cafe, licht roze/oranje muur, klein terrasje ervoor.![]()
Verzoek aan eric
Of je nog een mooie foto hebt in je collectie voor me achtergrond:
Klein typisch Italiaans cafe, licht roze/oranje muur, klein terrasje ervoor.![]()
Ja je hoort namelijk wel eens dat je beter snel kan roteren van oud naar nieuw omdat je dan telkens geld van je oude body kan recupereren, terwijl als je het langer blijft gebruiken de waarde naar quasi 0 gaat. Weet niet meer precies over hoeveel jaren het gaat, dacht iets van 3j.
Klopt opzich wel, vooral omdat ze er vanuit gaan dat je 0,0 begrijpt van DSLR's.
Maar na een aantal lessen komen er wel dingen om de hoek kijken waar je echt wat aan hebt.
Maar inderdaad het creatieve aspect is nu nog niet heel erg veel aan bod gekomen.
Nog een vraagje voor jou Eric: is het niet goedkoper om je collectie van 20+ lenzen in te ruilen voor een stuk of 3 top exemplaren? Je hebt nu gigantische overlap en je blijft op deze manier wisselen als je wil profiteren van alle sterke punten. Of is het verzamelen een doel op zich?