XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

Beste EricR,

Welke digitale camera maakt mooie kleurrijke foto's?
Als cadeautje wil ik m'n buurman een digitale camera geven, en aangezien die bejaard is moet het niet al te ingewikkeld zijn met toeters en bellen waar die toch niets mee doet.

Welke kan ik het beste voor hem kopen?

Groetjes,
bekjam

• Topic Starter Topic Starter
Beste EricR,

Welke digitale camera maakt mooie kleurrijke foto's?
Als cadeautje wil ik m'n buurman een digitale camera geven, en aangezien die bejaard is moet het niet al te ingewikkeld zijn met toeters en bellen waar die toch niets mee doet.

Welke kan ik het beste voor hem kopen?

Groetjes,
bekjam

Budget? Een Samsung PL 60 kost rond de 100 euro en heeft prima specs voor dat geld.

Thnx Eric, heb hem besteld voor £124.76 incl. verzendkosten.

Scheelt dan aardig met Nederland, hier voor net boven de 110 euro incl verzending verkrijgbaar. Maar ook het bedrag dat jij betaalde een prima camera, was bij introductie een stuk duurder.

Scheelt dan aardig met Nederland, hier voor net boven de 110 euro incl verzending verkrijgbaar. Maar ook het bedrag dat jij betaalde een prima camera, was bij introductie een stuk duurder.
Dat scheelt idd behoorlijk, had verwacht dat die in NL wel duurder zou zijn eigenlijk.

Ik zag een aanbieding voor een Canon EOS 1000D met 18-55 kit. Is dit een goede camera voor een beginnend fotograaf?
Waarschijnlijk koop ik er een zoomobjectief 70-300XR DI bij.

Wat vinden jullie ervan?

Het is een leuke starterskit maar je bent beter af met een Nikon D5000 voor ongeveer 150 euro meer. Zeer goede sensor en een LCD-scherm dat je kan uitklappen en roteren. Naast de Pentax K-x de instapcamera met de beste beeldkwaliteit.

Het echt lage segment kan je beter mijden, zeker als je van plan om later je systeem uit te breiden. Dan kan je maar beter gelijk een stevige body kopen. Ook al zijn echt stevige weathersealed bodies een stuk duurder (behalve bij de oudere Pentax modellen)

Laatst bewerkt:
Thanks.
Ik ga deze toch niet halen. Het lijkt me beter om meteen goed te investeren in een toestel zodat ik ook een tijd vooruit kan en niet later in de problemen kom met de capaciteiten van de camera. Het probleem is alleen dat ik van toeten noch blazen qua fotografie en er zo ****ing veel termen en apparatuur is dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen.
Ik wil hiermee toch serieus aan de slag dus er zullen ongetwijfeld nog wel meer vragen komen in dit topic :D.

Thanks.
Ik ga deze toch niet halen. Het lijkt me beter om meteen goed te investeren in een toestel zodat ik ook een tijd vooruit kan en niet later in de problemen kom met de capaciteiten van de camera. Het probleem is alleen dat ik van toeten noch blazen qua fotografie en er zo ****ing veel termen en apparatuur is dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen.
Ik wil hiermee toch serieus aan de slag dus er zullen ongetwijfeld nog wel meer vragen komen in dit topic :D.

Een D5000 is dan prima, heb je nog wel de ingebouwde voorkeursettings voor diverse situaties maar toch ook een camera die qua prestaties goed kan meekomen met duurdere modellen. Heb zelf Pentax maar zou gelet op de prijzen van nieuwe objectieven niet snel een Pentax aanraden als je een compleet systeem wil opbouwen. Als je oude objectieven wil gebruiken is Pentax wel een goede keuze maar dat is meer iets voor liefhebbers of voor lensjunks zoals ik :D

Als je de 18-105 kit zou kopen kan je het beste eerst daar mee aan de slag gaan. Tele-zoom kan je altijd nog kopen. Die 18-105 is goed scherp voor een objectief uit dat prijssegment, daar kan je wel even mee vooruit. Enige wat je nog nodig hebt is een geheugenkaartje en je kan los.

[Link niet meer beschikbaar]

Beste entrylevel DSLR, de Pentax K-x.

Advanced, Canon 550D
Expert Canon 7D

Doet Pentax toch goed, alleen blijft het jammer dat ze geen goedkope primes meer hebben.

En niet te vergeten:

Best D-SLR Professional: Nikon D3s

Best Professional Lens: Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II

:cool:

Zit te twijfelen tussen de Canon 50D en 550D.
Als ik [Link niet meer beschikbaar] vergelijk zie ik niet zo veel verschil, behalve dat de 50D een iets snellere sluitertijd aankan en meerdere RAW formats heeft, en de 550D meer MP en mogelijkheid tot filmen heeft... nog maar ff verder researchen...

Zit te twijfelen tussen de Canon 50D en 550D.
Als ik [Link niet meer beschikbaar] vergelijk zie ik niet zo veel verschil, behalve dat de 50D een iets snellere sluitertijd aankan en meerdere RAW formats heeft, en de ss0D meer MP en mogelijkheid tot filmen heeft... nog maar ff verder researchen...
Jezelf ff afvragen welke opties je zelden gaat gebruiken en welke je regelmatig of tenminste toch voldoende gaat gebruiken. Op een gegeven moment ook getwijfeld tussen twee camera's, maar ik wist dat ik dat filmen nauwelijks zou gebruiken en ook de hoge MP zijn vaak niet nodig (kunnen ook slechter zijn voor je ISO specs).

Inderdaad denk ik niet het filmen veel te gebruiken. Mijn voorkeur ging toch meer uit richting 50D omdat deze toch onder de wat professionelere klasse valt. Maar omdat ze niet zo heel veel in prijs schelen werd ik weer aan het twijfelen gebracht ;) Eens kijken of ik wat kan vinden over verschil in sealing vd body e.d.

Laatst bewerkt:
Zou voor de 50D gaan, ook al is de 550D wel wat completer. Maar de 50D is meer een tank en heeft een veel hogere burstrate. De 50D heeft ook meer controls op de body, kan een beslissend voordeel zijn in sommige situaties.

Terug
Naar boven