MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

Ik lees hier toch net een belachelijk artikel! Duidelijk dat Nokia's verstand van fotografie beneden het vriespunt is! Wat een domheid...

• Topic Starter Topic Starter
Gezellig met je mobieltje op f1.4 schieten of mooie macro opnames maken, ik kan niet wachten. Wat een debiel.

Ik lees hier toch net een belachelijk artikel! Duidelijk dat Nokia's verstand van fotografie beneden het vriespunt is! Wat een domheid...
:roflol: toch even een reactie voor wie zich afvraagt waarom het onzin is:

Met hun 12-megapixelsensors zouden ze bovendien net zulke grote prenten kunnen schieten als zwaarlijvige spiegelreflexcamera’s.
De DSLR's zitten al vlot over het dubbele... Overigens het boeit zeer weinig hoeveel MP zo'n ding heeft voor de gemiddelde gebruiker, dat is niet eens de reden dat je een DSLR koopt. Je koopt een DSLR voor de betere functionaliteit, de mogelijkheid om meerdere lenzen te gebruiken, betere lenzen, betere ISO / minder ruis enz.

Hoewel de technologie op het gebied van mobiele fotografie inderdaad niet stilstaat, is het nog zeer de vraag of Vanjoki’s gedurfde voorspellingen op korte termijn werkelijkheid zullen worden.
Mobieltjes kunnen op papier misschien steeds meer, in de praktijk blijven ze voorlopig kampen met ruimtegebrek in de kleine toestellen, waardoor een hogere mate van beeldruis en beperkte zoommogelijkheden vooralsnog een groot struikelblok vormen.

Inderdaad, en dan nog: stel dat ze op een kleiner oppervlak de ruis kunnen verminderen, dan zal er nog altijd minder ruis en meer MP zijn op een groter oppervlak. Om het niet te hebben over alle andere voordelen van een DSLR.

Nokia zou zich beter zorgen maken over hun core-business, die ze dreigen te verliezen aan concurrenten als Apple, Google, HTC en anderen.

Eric, wil je je verzameling camera's en objectieven niet inruilen? Heb nog een prachtige Nokia voor je in de aanbieding :D Dikke vette mp's, JuHH W33Tt ZzellUFFf

4551674071_c1026f9a12.jpg

Mijn hond,

1/640
F4.0
ISO 800
200mm

Masker om de hond heen gelegd? Zie nu nog wat randen die niet echt lekker overlopen in de foto waardoor de hond ingeplakt lijkt.

Ben er zelf ook geen meester in maar kaderen kan je in zo'n geval beter vanaf de linkerkant zodat de hond nog wat ruimte heeft. De hond rent nu wel snel het kader uit.

Masker om de hond heen gelegd? Zie nu nog wat randen die niet echt lekker overlopen in de foto waardoor de hond ingeplakt lijkt.

Ben er zelf ook geen meester in maar kaderen kan je in zo'n geval beter vanaf de linkerkant zodat de hond nog wat ruimte heeft. De hond rent nu wel snel het kader uit.

Zal het origineel eens posten, hopelijk kun je me dan nog een tip geven, wil deze namelijk gebruiken voor een opdracht van me cursus.

EDIT:
Hierbij het origineel,

Zie wel dat hij wat NR nodig heeft.

2qs3ymb.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe heb je deze foto omgezet naar grijswaarden? Ik denk namelijk dat je in photoshop via afbeelding > aanpassingen > zwart-wit er veel meer uit kunt halen door te spelen met je tinten. Lijkt er op dat je nu enkel de modus verandert hebt van RGB naar grijswaarden...

Hoe heb je deze foto omgezet naar grijswaarden? Ik denk namelijk dat je in photoshop via afbeelding > aanpassingen > zwart-wit er veel meer uit kunt halen door te spelen met je tinten. Lijkt er op dat je nu enkel de modus verandert hebt van RGB naar grijswaarden...

In PS:

Chanel Mixer, Monochrome,
Red + 29%
Green + 70%
Blue + 1 %
Total 100%

Met verder deze adjustment layers:

Om onder andere de weg wat donkerder te maken.

2ltkax.png

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van deze uitsnede:

xbb8t0.jpg

dus jullie vinden dat grovere gras en die paal op zich geen storende elementen?

Nee, ik vind dat dat juist wat meer leven in de foto brengt. Anders is hij wel erg gestileerd. Je hebt een snelle sluitertijd gebruikt waardoor je het beeld bevroren hebt. Met alleen de hond en de vage achtergrond geeft dit een wat surrealistisch beeld. Wel had het paaltje wat minder scherp mogen zijn. Maar nu heeft de hond ruimte waa hij naar toe kan.

Laatst bewerkt:
Nee, ik vind dat dat juist wat meer leven in de foto brengt. Anders is hij wel erg gestileerd. Je hebt een snelle sluitertijd gebruikt waardoor je het beeld bevroren hebt. Met alleen de hond en de vage achytergrond geeft dit een wat surrealistisch beeld...

Ok, bedankt voor je feedback! Zo had ik er nog niet over nagedacht, dat het realisme van het beeld aangetast werd.

Zie hier het verschil van een foto van een haai met en zonder bewegingsruimte. Het verschil lijkt me duidelijk.

33otusx.jpg

4zt92b.jpg

De uitsnede van Kearress is inderdaad beter. De gloed van de zon was dus de oorzaak van het inplakeffect, dat kan je nog wel enigzins temperen door de highlights een beetje te verminderen en eventueel de verzadiging van dat felle wit nog wat omlaag te halen. Doe het zelf in Lightzone, dan kan ik echt per kleur en range de kleur aanpassen. Kan in PS ook maar vind dat een stuk omslachtiger dan in Lightzone.

..

m8oeoj.jpg

9amo7a.jpg

2wfu5qx.jpg

2gsqsxw.jpg

29on8cl.jpg

2qknkfq.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie foto's, inspirerende omgeving ook. Vind alleeen de buffels iets te weinig ruimte hebben t.o.v. die lege lucht.

Dat heb ik eigenlijk gedaan om de nietigheid van de aarde weer te geven. Heb er ook een aantal waar de kudde heel prominent in beeld is, maar vond dit toch de beste. Het is wat gewaagder natuurlijk, en zal niet bij iedereen in de smaak vallen...

Dat heb ik eigenlijk gedaan om de nietigheid van de aarde weer te geven. Heb er ook een aantal waar de kudde heel prominent in beeld is, maar vond dit toch de beste. Het is wat gewaagder natuurlijk, en zal niet bij iedereen in de smaak vallen...

e20_23113605.jpg

Doen ze bij deze foto ook, ik vind het persoonlijk erg mooi.

In wide vind ik het wel fraai, portrait geeft die buffels naar mijn mening te weinig ruimte.

Terug
Naar boven