AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

• Topic Starter Topic Starter
True. Zelf ook gedaan trouwens (had al fotografie op school). Zolang het niet uit de hand loopt met dat tweaken is er ook niets aan de hand.

Doet er me aan denken, laat jij wel eens foto's in het groot afdrukken om in te kaderen in huis? Lijkt me wel wat als het van die geslaagde reisfoto's zijn. Al heeft het ook wel iets egotripperigs :D

Print eigenlijk bijna nooit iets, zou het wel moeten doen maar dan rijst het probleem waar ik de foto ga ophangen. Wil de muren ook niet te vol hangen eigenlijk.

Wil wel een fotoboek laten printen, heb toch nog een voucher liggen om zo'n boek te laten printen. Dat is ook wel handiger, kan je het ook nog aan anderen laten zien.

Ik zit er aan te denken om een serie te gaan schieten van verstandelijk gehandicapten.

Mijn schoonmoeder werkt daar namelijk mee en lijkt me best wel mooi om daar een korte serie van te maken.

Maken jullie vaak series (in nederland ) of gaan jullie niet echt met een doel de deur uit?

Ik zit er aan te denken om een serie te gaan schieten van verstandelijk gehandicapten.

Mijn schoonmoeder werkt daar namelijk mee en lijkt me best wel mooi om daar een korte serie van te maken.

Maken jullie vaak series (in nederland ) of gaan jullie niet echt met een doel de deur uit?

Ik maak wel series in Nederland maar amper van personen eigenlijk. Heb nog wel wat plannen, o.a. bij een groente en fruitstal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ben nu ook aan het proberen met Lightroom 2.5.
Maar wat zitten daar veel optie's in zeg :p
maar een beetje proberen en kijken of ik meer uit mn foto's kan krijgen.

Misschien wat meer scherpte in de ogen proberen krijgen, scherptediepte wat verhogen om de stokstaartjes helemaal scherp te krijgen, verder foto verkleinen als je ze post helpt ook :)

Wist niet dat je die diertjes als huisdier kon houden trouwens.

Slechte range ook, beter neem je dan een 18-200, voor iets meer geld is dat een betere investering.

Zo'n 18-135 heeft wel minder vertekening dan een 18-200 over het algemeen maar in feite zijn alle objectieven die vanaf groothoek verder gaan dan 3 of 4x zoom gewoon niet aan te raden. Het bouwen van een groothoekzoom is gewoon een totaal andere werkwijze dan telezoom. 17-70 en daarbij een 70-200 of 70-300 levert betere foto's af en minder vertekening.

True.

Heb de verkeerde link gepost.
Minuutje...
http://www.9lives.be/forum/varia/717659-canon-ef-s-18-135mm-f-3-5-5-6-a.html

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:29 ----------

De link stuurt altijd door naar de webshop...
Ga naar www.9lives.be
klik op forum
scroll naar onder tot je bij "shopping center buy & sell" komt, hier het topicje "varia" aanklikken.
Nu is het hier wat tussen zoeken maar de titel is Canon EF-S...
Heb het even gebumpt dan vind je het sneller.
Topic is gestart op 24 april.

Laatst bewerkt:
IMGP7152_1.jpg

IMGP7254_1.jpg

IMGP7308_1.jpg

IMGP7362_1-1.jpg

IMGP7366_1.jpg

Dit weekend in Duitsland geweest en de Adelaars in Berlebeck bekeken, mooi om te zien hoe die beesten los worden gelaten en echt snoekduiken maken als ze weer terug komen naar de tribune.

Nice! Roofvogels zijn ontzettend dankbare onderwerpen om te fotograferen...

Nice Eric. Die eerste foto was een goede kandidaat voor active D-lighting :)

Nice Eric. Die eerste foto was een goede kandidaat voor active D-lighting :)

Had de camera op jpeg laten staan, in RAW had ik ook nog wel wat details kunnen terughalen. Maar goed over het algemeen waren de jpeg's prima, alleen de tegenlichtsituaties waren gewoon net even teveel, heb ook geen zonnekap voor dat objectief. Moet ik nog maar eens ergens zien op te duiken, qua scherpte is het een prima objectief.

Iemand vroeg mij advies voor een camera.

Ik dacht dit:

D5000 + 18-105 VR
35mm DX f1.8 prime

Budget is maximaal 800 euro.

Dit kun je krijgen voor ongeveer 790.

De prime is gekozen voor lowlight fotografie en diegene is fan van weining scherpte diepte.

Wat denken jullie?
Ik denk dat Nikon in de low end / low budget toch wel wint van Canon.

Gisteren laatste les gehad van de Foto Academie foto cursus.
Tevens mijn eindserie gepresenteerd.

Leraar was echt razend enthousiast.

Ik had verstandelijk gehandicapten gefotografeerd.

Helaas kon ik dit alleen doen als ik beloofde de foto's verder niet te publiceren.
Dus jammer genoeg kan ik ze hier niet showen.

Maar de foto's waren goed genoeg om de opleiding van de Foto Academie in te komen zei de leraar.

Ben best wel trots :D

herrie maker :mad:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ben wat Nik Software filters aan het uittesten, erg leuk om mee te spelen.

Iemand hier die een Macro objectief heeft?

Ik zit te twijfelen of ik eerst een wide prime koop of eerst een macro.

Aangezien het daarna weer een tijd sparen is ben ik benieuwd welke ik het meest ga gebruiken.

Gebruiken jullie je macro ook voor portretten en dergelijke?

Zit te twijfelen of ik de 100mm F2.8 L IS USM (macro) ga kopen, of eerst door spaar naar de 24mm f1.4 L USM... of misschien de 35mm F1.4 L, maar die is al wat ouder en aangezien ik een crop camera heb lijkt 24mm mij wel erg nice.

Niet dat ik het met jullie kan vergelijken,

Maar gebruiken jullie een wide angle prime meer, of toch een macro objectief?

Ik heb een macro objectief, geen wide angle prime. Heb wel een ultrawide zoom en een wide angle zoom. Op zich denk ik dat ik de wide angle vaker gebruik maar het laatste jaar toch meer de macro. Op vakantie weer meer WA.

Voor portretten kan maar dan mag je wel gaan nabewerken. Een macro objectief is eigenlijk te scherp voor portretten. Gebruik daar liever een 50mm voor op APS-C of 1 van de andere objectieven die ik heb. Als ik meer afstand wil hebben is mijn oude 100mm ook beter voor portretten dan de te scherpe Sigma 105mm.

Het hangt dus echt van je doel af welke je meer gaat gebruiken, macrowerk op zich is wel leuk maar met een WA ben je toch veelzijdiger. In steden heb je bijna niks aan macro, alleen in botanische tuinen bijvoorbeeld. Een WA is voor landschap, steden, architectuur etc inzetbaar. Zal op vakantie waarschijnlijk dit jaar ook weer veel gebruik maken van WA, 2 jaar terug op de Azoren bijna alles met een WA-zoom geschoten.

Terug
Naar boven