Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Wtf dat dat kan met die maan:roflol:

Ik ben serieus gewoon verbaasd en verwonderd wat ik hier allemaal zie

Pfff we kunnen bijna in meters gaan rekenen ipv in mm bij de brandpuntsafstanden van eric :P.

Hier een foto van mijn simpele 300mm (okee 450m op aps-c :D):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Pfff we kunnen bijna in meters gaan rekenen ipv in mm bij de brandpuntsafstanden van eric :P.

Hier een foto van mijn simpele 300mm (okee 450m op aps-c :D):

http://farm9.staticflickr.com/8403/8677914860_8fbfe9b6da_b.jpg

Mooi Grote Bonte Specht :) Beweeglijke diertjes wel, dus knap geschoten!

---------- Post toegevoegd 24 April 2013 om 11:49 ----------

Een kleine bijdrage mijnerzijds dan qua vogeltjes:

Ik voel mij hopeloos buitengesloten (als niet-vogelfotograaf) :P

Ik ben in de war, ondanks de Nederlandse tekst doet het allesbehalve Nederlands aan?

Hoe dan ook, dit is mijn vrije interpretatie van een Anton Corbijn-achtig portret:

f09btu.jpg

Foto 1 favo! :)

Kan ook niet zo 1,2,3 kiezen.

Foto1: oogcontact, goede/mooie scherpte/diepte :thumb:

Foto2: juist t gebrek aan oogcontact wat hier weer aanspreekt,.. Waar kijkt ie heen,.. Wat ziet ie.
Ook hier een mooi beperkte scherpte/diepte, maar door de lichtval tussen de bomen door is in deze de bokeh ervan imo mooier.

Vlakverdeling/compo zou volgens de "regeltjes" gezien beter zijn in de tweede,.. Maar ja,.. Fotografie is de regels leren kennen, om ze daarna opzettelijk te breken :D

Neig naar de tweede,.. Maar ook ik kan nog steeds niet echt kiezen ;)

Ik ben een leek op het gebied van fotografie en dergelijke, maar dit lijkt me wel de beste plaats om mijn vragen te stellen.
Aangezien mijn huidige camera het heeft begeven ben ik op zoek naar een vervangen.
Ik heb al wat afgezocht via www.digicamshop.be naar een compact camera maar heb wat moeite om de juiste keuze te maken.
Het merk maakt me opzich niet veel uit, wel had ik graag dat deze een beeldstabilisatie functie heeft, mogelijkheid om in HD te filmen en werkt zonder batterijen.
Handmatig instellen is een leuke toevoeging, mits dit gebruiksvriendelijk is.
Ik zou het voor verschillende doeleinden gebruiken, dus zowel indoor close-up foto's als traditionele pics die je maakt op reis.
Wie oh wie kan me wat bijstaan met advies :)

Ohja: brute pics hier boven!

Ik ben een leek op het gebied van fotografie en dergelijke, maar dit lijkt me wel de beste plaats om mijn vragen te stellen.
Aangezien mijn huidige camera het heeft begeven ben ik op zoek naar een vervangen.
Ik heb al wat afgezocht via www.digicamshop.be naar een compact camera maar heb wat moeite om de juiste keuze te maken.
Het merk maakt me opzich niet veel uit, wel had ik graag dat deze een beeldstabilisatie functie heeft, mogelijkheid om in HD te filmen en werkt zonder batterijen.
Handmatig instellen is een leuke toevoeging, mits dit gebruiksvriendelijk is.
Ik zou het voor verschillende doeleinden gebruiken, dus zowel indoor close-up foto's als traditionele pics die je maakt op reis.
Wie oh wie kan me wat bijstaan met advies :)

Ohja: brute pics hier boven!

Wat is je budget?

Ik zou eerder opteren voor een Nikon p7100. Mocht je het interessant gaan vinden dan kun je met die camera al vrij veel handmatig instellen.

Voor 350 euro heb je natuurlijk al een spiegelreflex met lens, die 100x betere beeldkwaliteit en flexibiliteit oplevert.

Ik zou eerder opteren voor een Nikon p7100. Mocht je het interessant gaan vinden dan kun je met die camera al vrij veel handmatig instellen.

Voor 350 euro heb je natuurlijk al een spiegelreflex met lens, die 100x betere beeldkwaliteit en flexibiliteit oplevert.

Bedankt :thumb:
Hmm. Ik ben best leergierig, maar geen idee hoe je dat allemaal kan leren. Of wijst het zichzelf ook wat uit?
Tja, zo kan je wel blijven denken natuurlijk. Het is mijn eerste camera maar & heb (momenteel) geen ambities om professioneel fotograaf te worden.
Ik wil best mooie foto's nemen & wat leren hierover.

ps: wat zijn de meningen over de Casio Exilim EX-ZR300/310? :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.558
Koop een Panasonic Lumix GF-3 voor € 109 :

http://www.fotobooms.nl/detail/0/871/874/0/11462/Panasonic-DMC-GF3-body-(zwart).html

gf3_hands-on-550x370.jpg

Zet er een 14-42mm met stabilisatie op voor € 169 en je bent voor iets meer dan 250 euro klaar

http://www.kamera-express.nl/product/panasonic-14-42mm-f-3-5-5-6-asph-mega-ois-eqv-28-82mm-/

Heb je wel een redelijk compacte camera die een beeldkwaliteit heeft die een stuk beter is dan de meeste compacts. Zeker in die prijsklasse. Je hebt compact camera's met vergelijkbare sensors maar die zijn ook een stuk duurder.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet in hoeverre tijd een factor is, ben je dat niet dan zou ik je toch echt aanraden om nog even door te sparen en een fatsoenlijke instap-spiegelreflex camera te kopen zoals hierboven ook al geopperd is... Zal je op den duur meer plezier en profijt van hebben ;)

Tijd is momenteel wat krap, moet 2 studentenjobs combineren met mijn studie, sociaal leven & trainen.
Mijn bedoeling was een ietwat degelijkere camera te kopen, met optie om te filmen + waarden gemakkelijk aan te passen om toch wat zelf creatief om te springen. Misschien dat ik daarna, eens ik meer kennis/ervaring en tijd heb om over te stappen naar een spiegelreflex camera :)

Alvast iedereen bedankt voor de input :thumb:

Terug
Naar boven