XXL Nutrition

Sticky De laatst genomen foto topic

Bert, hoeveel meet de huidplooi aan je abs eigenlijk (paar cm naast navel)? Ik vind, no homo uiteraard, je abs heel mooi uitkomen.
2 maanden geleden was alles 3 en biceps 2. Ik ben gauw bloated enkel als ik goed uitblaast en aanspan zie je ze. Ben er absoluut niet tevreden mee omdat ze pas 2 weken out zichtbaar worden.

Uit onderstaande quote maakte ik eigenlijk op dat je 1x benen deed, of splits je onderstaande in 2 trainingen? Hoe dan ook ik begrijp dat je met 6x per week minimaal 2x benen aanpakt per week?

Jawel maar nu train je vrij. Of wijkt dat qua frequentie niet veel af. Gewoon benieuwd.
Ik train altijd 6-7 dagen per week (indien 6, dag 7 cardio). 4-daagse split of PPL 2x.

In b4 4-daagse split is minder effectief dan alles 2 of 3x per week pakken en in b4 je lichaam heeft ook rust nodig. Daar wil ik best op ingaan, maar niet om de topic.

Gewicht nog steeds hetzelfde al 6 weken. Deze week ook eens armen en benen koud opgemeten. 43 en 71 cm
IMG_20180927_201342_293.jpg
Screenshot_20180927-205658.jpg

Zo heeft hij meer kans op blessures, duh :rolleyes:
Ben nog wel benieuwd naar de onderbouwing. Natuurlijk heeft volume een relatie hiermee, maar dat geldt voor meer factoren. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, want ik weet het niet en denk dat dit per persoon verschilt. Als je 4x10 doet zal het volume meer zijn dan 5x5 of singles of triples, maar de max. belasting ligt ook een stuk lager. Ik vraag mij af wat het meest blessuregevoelig is, maar zolang de uitvoering goed is, valt dit denk ik reuze mee. Zelf merk ik dat lagere repranges eerder ten koste gaan van uitvoering (persoonlijk).

Ondanks mijn sarcasme zit er inderdaad wel een kern van waarheid in. Welke van de twee per definitie meer belastend is voor je lichaam en derhalve i.v.m. correcte uitvoering ook meer blessuregevoelig is onderhavig aan ontzettend veel variabelen die ook sterk kunnen verschillen van persoon tot persoon. Er is dus helaas geen eensluidend antwoord op je vraag.

Maar volgens mij was de vraag aan jou specifiek; waarom een hoog volume in de cut?

In je cut komt je lichaam structureel zaken tekort voor een goed herstel, helemaal jij als natty zal hier grotere nadelen van ondervinden dan de enhanced lifters onder ons. Maar gezien jouw leeftijd zal er nog wel wat rek zitten en kun je nog redelijk diep en ver gaan.

Verder zijn (zoals eerder gememoreerd) blessures nogal van persoonlijke aard (genetische aanleg telt ook mee) en valt niet zomaar te zeggen dat iedereen baat heeft bij dezelfde aanpak in een cut.

Terug
Naar boven