MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Net zoals olivier richters, meen laatst bij een talkshow te zien dat ie 160kg woog, daar gaat serieus wat eten in om massa aan te maken.

We hebben het niet over wat er in jouw jeugd een normaal postuur was.

For f**k sake.... I'm out :roflol:
Het probleem voor sommigen is proportionaliteit gerelateerd aan een groter wordende gemiddelde waarde. Jij gelooft in een algemene, als waar bekende onwaarheid.

Net zoiets als dat haast iedereen "weet" dat bodybuilders traag zijn, of slimme mensen lelijk. Dit zijn memes in de oorspronkelijke betekenis, (meestal verkeerde) ideeën en denkwijzen die een eigen leven gaan leiden.

Volgens mij snap je totaal niet wat @Gremlin probeert te zeggen.

Als iemand van 1m50 10kg spiermassa aankomt, ziet dat er gelijk een stuk indrukwekkender uit dan iemand van 2m die 10kg spiermassa aankomt. Op iemand van 2m is de oppervlakte veel groter om die 10kg te verdelen.
Als ze dezelfde lichaamsverhoudingen hebben is 10kg voor de kleinere persoon moeilijker te gainen dan voor de langere. Je draait het argument om.

IMG_20220127_045335.jpg

Van 2500cal en 2uur lopen per dag naar nu 0 lopen en 3500cal. Onderhouds cal voor mij.

Train me wel helemaal lens 6x pw.

Begin weer wat voller te worden!

Als ze dezelfde lichaamsverhoudingen hebben is 10kg voor de kleinere persoon moeilijker te gainen dan voor de langere. Je draait het argument om.
Wie heeft het over "moeilijker te gainen"?

Lees nou eens goed wat ik postte. Ga niet beweren dat ik dingen omdraai terwijl je zelf mijn post niet goed leest. Er staat nergens "moeilijker te gainen".

Als iemand van 1m50 10kg spiermassa aankomt, ziet dat er gelijk een stuk indrukwekkender uit dan iemand van 2m die 10kg spiermassa aankomt. Op iemand van 2m is de oppervlakte veel groter om die 10kg te verdelen.

Wie heeft het over "moeilijker te gainen"?

Lees nou eens goed wat ik postte. Ga niet beweren dat ik dingen omdraai terwijl je zelf mijn post niet goed leest. Er staat nergens "moeilijker te gainen".
Ik had het zelf over 'moeilijker te gainen'. In absolute zin, als de metabole snelheid hetzelfde is.

De denkfout is dat kleine mensen er makkelijker gespierd uitzien, of zelfs zijn, dan grote. Het is eerder andersom. Op YouTube verkleinen en vergroten sommigen de beelden van grote en kleine bodybuilders. Daaruit blijkt dat het psychologische effect van klein zijn juist nadelig is.

2011 was zijn beste versie imo:

Daar was vanaf het moment dat hij de trap af kwam lights out. Maar prime Ronnie zou hij niet beaten imo.

Ja, hier is hij super groot en nog steeds "mooi". En inderdaad, prime Ronnie zou nog steeds winnen. Zelf vind ik veel details van Phil veel beter/mooier dan die van Ron, waardoor ik persoonlijk deze versie beter vind dan die van Coleman in zijn beste vorm.

Vond de asymmetrie tussen zijn armen altijd een minpunt, de linker biceps lijkt aanzienlijk massiever. Toch laat Phil in de meeste poses zijn rechterkant/arm zien?

Laatst bewerkt:
Om dezelfde verhoudingen te houden moet massa met de 3e macht van de lengte toenemen.
Juist, en juist daardoor gaint een groot persoon makkelijker 10kg dan een klein persoon met dezelfde proporties. Een fout uitgangspunt was dat 10kg gains voor beiden een vast gegeven is. Als je olifantendrollen ziet (een maat voor metabolisme), kan je zeer nauwkeurig de massa van het beest zelf schatten.

Dit is ook altijd mijn excuus waarom ik nog steeds ecto ben :(

Hier gaat het inderdaad om! Al zou ik zeggen het volume van iemand van 2m is veel groter om die 10 kg over te verdelen. Maar detail :)

Aan de andere kant, iemand van 1m50 ziet er imho nooit echt indrukwekkend uit, hooguit als een turbodwerg maar dat is weer een ander verhaal :roflol:

Ben het overigens wel eens dat 10kg spiermassa meer doet voor een kleiner persoon dan voor iemand met een lang fysiek.

Terug
Naar boven