Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Cardio, oké. Maar hardlopen? Vind het wel heftig hoor, als je benen in no time helemaal vollopen. Andere vormen van cardio zijn dan toch wat makkelijker om daar doorheen te gaan
Wandelen is ook voldoende iig beter dan niets. Sowieso een niet hardloper gaat het ook niet volhouden dus dan beter 3x pw 45min wandelen

Cardio, oké. Maar hardlopen? Vind het wel heftig hoor, als je benen in no time helemaal vollopen. Andere vormen van cardio zijn dan toch wat makkelijker om daar doorheen te gaan
Beetje joggen, hoeft niet meteen vol gas maar houd zelf als vuistregel 25/30min 5km ligt er een beetje aan bulk vs cut.

Met wandelen krijg je de hartslag niet hoog genoeg, moet toch echt 15/30min een uitdagende cardio vorm zijn.
Ja en wandelen is de enige andere vorm van cardio :roflol:

Juist na een beentraining toch veel fijner om te fietsen, crosstrainer, trap, roeien, wat dan ook

Wandelen is ook voldoende iig beter dan niets. Sowieso een niet hardloper gaat het ook niet volhouden dus dan beter 3x pw 45min wandelen
Deels, wandelen verhoogt je hartslag nou niet echt dusdanig dat je er alle cardiovasculaire gezondheidsvoordelen gaat vinden. Ja je beweegt lekker wat extra, komt waarschijnlijk eens buiten en het is goed voor je. Maar een keer je hartslag wat langduriger verhogen heeft ook zo zijn voordelen :)

Met wandelen krijg je de hartslag niet hoog genoeg, moet toch echt 15/30min een uitdagende cardio vorm zijn.
Voor wat? Ja je vo2max gaat niet omhoog nee.

Maar er zitten zeker voordelen aan om meerdere malen per week 45min te wandelen. En voor iemand die niet wil of kan hardlopen is wandelen een goed alternatief.

Zou dan een hiit op een crosstrainer of fiets doen. 😌

15/30min 2x pw je hartslag op een bepaald bpm houden is goed voor je cardiovasculair systeem en die bpm haal ik simpelweg niet met wandelen dan moet ik echt een inspanning doen qua cardio.
Zou toch voor 45min gaan dan in zone 2 👌 15min is te kort

Zou toch voor 45min gaan dan in zone 2 👌 15min is te kort
Had hierover maanden geleden met me coach over, maar die gaf aan dat 2/3x pw 15/20min eigenlijk voldoende was. 45min overleef ik trouwens nu ook niet in de bulk.

Indien ik dood ga door hartfalen dan kan je hem hierover aanspreken!

Alvast bedankt.

Had hierover maanden geleden met me coach over, maar die gaf aan dat 2/3x pw 15/20min eigenlijk voldoende was. 45min overleef ik trouwens nu ook niet in de bulk.

Indien ik dood ga door hartfalen dan kan je hem hierover aanspreken!

Alvast bedankt.
Infarct is waarschijnlijker.

• Sad
Waarderingen: AK
Hoewel ik denk dat als je hardlopen gewend bent de negatieve impact van wat LISS hardlopen niet heel groot is, kan ik er ook niet omheen dat hardlopen niet de optimale keuze is voor een bodybuilder.

Beter doe je iets iets waarbij je lichaam ondersteund wordt en ook niet iedere keer die impact moet opvangen na de zweeffase.

Als iemand hardlopen leuk vindt is het een prima vorm van cardio en het is niet moeilijk dat om trainingen heen te plannen.

Buiten zijn, daglicht opvangen en weet ik het wat, is heel gezond voor je, het kan efficiënt zijn dat met hardlopen te combineren.

Telt een hit workout dan ook? Of een kwartier stampen op techno? Als je hartslag maar hoog blijft?

Terug
Naar boven