AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic

Nee het is ook geen excuus, het is de realiteit. Iemand die van zich zelf een groter/zwaarder frame heeft zal ook niet de beste marathonloper worden tegenover een Ethiopiër met een veel kleiner frame. Nogmaals zijn er gerust oefeningen en trainingen die je net een stapje extra groei zal geven. Maar verwacht ook daar geen wereld wonderen van. Ik vind borst het fijnst om te trainen en me kracht is er ook goed op, maar me borst is wel me zwakste punt, armen waar ik praktisch niks voor doe is me sterkste punt, hoe dan? Nogmaals genen.
Waarschijnlijk heb je dan nooit goed leren bankdrukken. Misschien kun je beginnen met iets als fly s om er eerst bloed in te pompen en dan een push oefening om de pec's goed te raken.
Maar ook het verlagen van het tempo zal al een betere / vollere contractie geven.

Waarschijnlijk heb je dan nooit goed leren bankdrukken. Misschien kun je beginnen met iets als fly s om er eerst bloed in te pompen en dan een push oefening om de pec's goed te raken.
Maar ook het verlagen van het tempo zal al een betere / vollere contractie geven.
Zal ongetwijfeld een rol spelen. Ik ben meer van heavy benchen omdat ik het leuk vindt. Merk zodra ik incline smith machine pak gecontroleerd en flyes dat ik het wel een stuk meer voel. We gaan het meemaken, ben wel van mening dat oefeningen met een optimale stretch het meeste spiergroei leveren.

Welke oefeningen voor de triceps vinden jullie optimaal voor een diepe stretch ik ben nog zoekende hierin

Te veel junk volume maakt wel uit

Zeker voor naturel atleet
De meesten hier zijn 50% natty🤣

ik warm altijd goed op en druk 20x100kg, 15x110 10x120 en ga lekker vooruit. Misschien binnenkort eens een keer overstappen op DB presses. Kan wel zwaarder drukken maar hou niet zo van spotters dus train liever safe🤓

De meesten hier zijn 50% natty🤣

ik warm altijd goed op en druk 20x100kg, 15x110 10x120 en ga lekker vooruit. Misschien binnenkort eens een keer overstappen op DB presses. Kan wel zwaarder drukken maar hou niet zo van spotters dus train liever safe🤓
Hahah telt creatine mee dan? Wow wel impressive als je een spotter nodig hebt😏

Vertical close grip tricep press
Overhead db ext uni
Tricep cable ext uni
Dips tricep focus

Dat is het zon beetje wat ik doe voor tricep, veel uni doordat ik gevoelsmatig een dominante kant heb en “scheef” gebouwd ben waardoor ik de ene kant meer voel dan de andere kant als ik geen uni werk doe. Idem dito als ik pull lat focus dag heb merendeel is uni.

Zelf ben ik vroeger een fanatieke bankdrukker geweest, kon setjes van 10 met 130 kg, maar had geen opvallende pecs. Ik deed geen flys.Mijn broer deed sets met 90, deed wel altijd flys en had goede pecs.

Maar nu ik zelf db presses en db flys doe, zijn mijn pecs beter dan ruim 40 jaar geleden.
Dat verklaard misschien dan je armen. Dat je vooral benchte met je triceps. En nu je daadwerkelijk je borst aanspreekt met flys zijn die wat bij getrokken 😉

Zelf vind ik eigenlijk bijna alle bb en db tricepsoefeningen goed, zelfs db kickbacks. De meeste kabeloefeningen echter niet, alleen pushdowns die ik als pressdowns doe zodat je 2x zoveel gewicht kan verplaatsen:

kijk: https://www.youtube.com/watch?v=BBG9dx1jnvM
...aldus mr triceps himself.

Dat verklaard misschien dan je armen. Dat je vooral benchte met je triceps. En nu je daadwerkelijk je borst aanspreekt met flys zijn die wat bij getrokken 😉
Bijna, die broer van mij was dus 30% slapper met bankdrukken, maar had behalve betere pecs ook nog betere triceps dan ik. En hij deed eigenlijk alleen pushdowns daarvoor.

(Misschien niet) heel toevallig ook mijn 3 favoriete triceps oefeningen, ik deed er altijd maar 2.

kijk: https://www.youtube.com/watch?v=AMHWc3iiqOg

Chaboem!
IMG20240304221148.jpg

Nee het is ook geen excuus, het is de realiteit. Iemand die van zich zelf een groter/zwaarder frame heeft zal ook niet de beste marathonloper worden tegenover een Ethiopiër met een veel kleiner frame. Nogmaals zijn er gerust oefeningen en trainingen die je net een stapje extra groei zal geven. Maar verwacht ook daar geen wereld wonderen van. Ik vind borst het fijnst om te trainen en me kracht is er ook goed op, maar me borst is wel me zwakste punt, armen waar ik praktisch niks voor doe is me sterkste punt, hoe dan? Nogmaals genen.
Misschien doe je wel teveel borst en net genoeg voor armen. Zodat je armen groeien en je borst een overkill aan krachtinspanning wat cardio-like werkt en je herstel en groei tegenhoud.

Misschien doe je wel teveel borst en net genoeg voor armen. Zodat je armen groeien en je borst een overkill aan krachtinspanning wat cardio-like werkt en je herstel en groei tegenhoud.
Zou kunnen, maar voel me wel energiek en sterk, maar ik zou misschien inderdaad een dagje langer rust kunnen houden. Train nu elke 72 uur zelfde spier, misschien is verhogen na elke 96 uur (4 dagen).

Terug
Naar boven