XXL Nutrition

De pro's en hun 'Genen'

je hebt wel grotendeels gelijk in je verhaal.

Je hebt gelijk in het feit dat iedereen een monster kan worden met de door jou eerder genoemde factoren.

Maar je vergeet 1 ding; er zijn zat lui die zich helemaal volspuiten, en van jongs af aan hun hele leven al keihard trainen, en die zich toch nooit kunnen kwalificeren voor de Olympia.

En dat heeft alles te maken met de genen; de echte top van de wereld heeft het geluk dat ze gewoon goeie genen hebben.

Iedereen kan inderdaad ****ing huge worden met jarenlange training, voeding en a.s, maar de echte pro's hebben wel degelijk betere genen, ze worden gewoon net ff groter.

(jan ulrich traint misschien nog wel harder dan lance amstrong, maar toch zal lance altijd een stukje sneller zijn, zo moet je het een beetje zien)

Mans zei:
Natuurlijk zijn het wel de genen die een bepalende rol spelen! Discipline en drugs spelen ook mee maar er zijn genoeg mensen die na 10 jaar lang gekuurd te hebben, niet eens in de buurt komen van de pro's. Kijk de HBO documentaire maar eens die hier pasgeleden gepost is over het gebruik van steroiden. Daar kwam de editor van MD aan het woord. Een man die al 20 jaar kuurt en je ziet het er niet aan af, terwijl de persoon in kwestie veel verstand van de materie heeft.

heb die docu gezien, zie je er idd niet echt aan af, maar je weet natuurlijk niet in welke mate hij kuurt. Bij sommige pro's word er echt voor duizend dollar per week gespoten

Interessant onderwerp.

Mijn mening hierover: natuurlijk kunnen heel veel mensen de top bereiken met hopen aas en goede voeding maar weinigen slagen erin, en waaom? Te weinig doorzettingsvermogen, te weinig geluk, te veel ongeluk, de verkeerde instelling,...

En als je er al in slaagt om door te stoten tot op het niveau ifbb-pro dan beginnen genen wel een doorslaggevende rol te spelen want op dat niveau zijn het gewoon allemaal freaks en de freak met de beste genen en de beste voorbereiding en laten we vooral reputatie niet vergeten, die zal winnen.

Loo zei:
je hebt wel grotendeels gelijk in je verhaal.

Je hebt gelijk in het feit dat iedereen een monster kan worden met de door jou eerder genoemde factoren.

Maar je vergeet 1 ding; er zijn zat lui die zich helemaal volspuiten, en van jongs af aan hun hele leven al keihard trainen, en die zich toch nooit kunnen kwalificeren voor de Olympia.

En dat heeft alles te maken met de genen; de echte top van de wereld heeft het geluk dat ze gewoon goeie genen hebben.

Iedereen kan inderdaad ****ing huge worden met jarenlange training, voeding en a.s, maar de echte pro's hebben wel degelijk betere genen, ze worden gewoon net ff groter.

(jan ulrich traint misschien nog wel harder dan lance amstrong, maar toch zal lance altijd een stukje sneller zijn, zo moet je het een beetje zien)

ten eerste slaat de vergelijking die je hier maakt werkelijk nergens op.
En er zijn nog een paar dingen die belangrijk zijn, en dat is inderdaad de manier waarop je lichaam reageert op AS, hoe je spieren komen te liggen naarmate ze groter en zwaarder worden.
Kijk naar art atwood, ik persoonlijk vind zijn fysiek niet om aan te zien.

Daarna speelt geld de grootste rol, wie veel kan cash investeren in AS enzo heeft een gigantisch voordeel op de anderen.

Kijk naar onze ED, ALLES wat er aan geld bij ed in huis is gaat direct weer in zijn billetjes, maar wil hij de echte top bereiken zal hij nog verder moeten gaan en voor zover ik weet is dat geld er(op dit moment) niet

Ik denk dat genen wel degelijk een rol spelen. Natuurlijk kan iedereen groot worden maar iemand zonder de goede genen zal het altijd afleggen tegen iemand met beter genen. Ik meende hier ergens op 't forum gelezen dat sommige pro's voor $ 1 miljoen per jaar spuiten, correct me if I'm wrong.

tswhey zei:
En er zijn nog een paar dingen die belangrijk zijn, en dat is inderdaad de manier waarop je lichaam reageert op AS, hoe je spieren komen te liggen naarmate ze groter en zwaarder worden.

maar dat is toch genetisch bepaald beste vriend?

sommige sportmensen hebben gewoon een genetisch voordeel, en ik neem lance als voorbeeld omdat ik denk dat ook hij genetisch gewoon voordeliger uit is dan andere renners die misschien net zo hard trainen maar nooit zo snel kunnen zijn.

het is gewoon een combinatie van verschillende factoren, en tuurlijk speelt geld en motivatie een rol, maar een ronnie coleman wint echt niet alleen omdat de rest loopt te slapen, hij heeft gewoon een genetisch voordeel.

Ik geloof dat Flex Wheeler eens opgebiecht heeft dat hij voor tienduizenden Dollars aan aas gratis kreeg voor zijn wedstrijdvoorbereiding.

Laatst bewerkt:
heb ik ook eens gelezen, was in de MD denk ik?

Ik denk dat een groto deel van de gene afhangt. Maar een nog groter deel van je gevoeligheid van het reageren op a.s

Heb jongens van normale naturel na supertalent zien gaan met een paar kuren.

Zwier zei:
Ik denk dat een groto deel van de gene afhangt. Maar een nog groter deel van je gevoeligheid van het reageren op a.s

Heb jongens van normale naturel na supertalent zien gaan met een paar kuren.
Hoe je reageert op as heeft toch ook alles met je genen te maken, je genen bepalen hoe jij reageert op bepaalde dingen.

Verder denk ik toch echt wel dat genen bepalend zijn hoor, je kan nemen wat je wilt maar met gemiddelde genen bereik je nu eenmaal niet de top.
Er zijn duizenden gasten die het proberen en er ook werkelijk alles voor geven maar de het bij lange na niet zullen halen.

Heeft idd met je genen te maken maar het verhaal van als iedereen naturel zou zijn zou je dezelfde kampioenen hebben geloof ik dus niet in. Omdat ik zoals eerder aagegeven heb drastische verschillen op a.s gezien heb van jongens die zo goed als even goed naturel genen hadden.

En idd de uitzonderingen halen de top maar dat is dan ook maar een elite van de competieve bodybuilders.Ik vind bodybuilding geweldig en of iemand wel of niet gebruikt moet tie helemaal zelf weten maar het aandel dat a.s in de wedstrijd sport hebben word zwaar onderschat.

psycho_b zei:
Ik denk dat genen wel degelijk een rol spelen. Natuurlijk kan iedereen groot worden maar iemand zonder de goede genen zal het altijd afleggen tegen iemand met beter genen. Ik meende hier ergens op 't forum gelezen dat sommige pro's voor $ 1 miljoen per jaar spuiten, correct me if I'm wrong.

Ik dacht dat het rond de $100,000 lag.

nu niet meer, hij heeft een donornier bro

axestream zei:
Ik dacht dat het rond de $100,000 lag.

Welke pro was het ook alweer, die gepakt is met 300.000$ aan as? Hij had het op het werkadres van zijn vriendin laten bezorgen uit thailand ofzo.

Wat een bedragen, god allemachtig. Zouden ze het ook bij de belasting als onkosten declareren ? ;)

lionel zei:
Welke pro was het ook alweer, die gepakt is met 300.000$ aan as? Hij had het op het werkadres van zijn vriendin laten bezorgen uit thailand ofzo.

Wat een bedragen, god allemachtig. Zouden ze het ook bij de belasting als onkosten declareren ? ;)

Dennis James ?

Althans die is wel gearresteerd, maar niet zozeer voor de handel in AS, maar het ging om XTC en ketamine. AS zijn niet echt een probleem in thailand.

Trouwens, ik las iets over een boete van 250.000 $ en niet over 300.000$ aan steroiden, dus je verhaal zou wel eens niet helemaal kunnen kloppen.

http://search.freefind.com/find.htm...dennis+james"&Find=Search&mode=ALL&search=all

hij woont nu in duitsland toch?

Zou dicipline en doorzettingsvermogen ook genetisch bepaald zijn?

Terug
Naar boven