Fitness Seller

De Tour de France 2011

• Topic Starter Topic Starter
ah nee he

man man man

hoezo saai :)

Zoals voorspeld ging het vandaag ontploffen :D Evans mag em winnen van mij de tour

Ik hoop toch op Evans. Morgen nog een belangrijke dag.

Het gaat alleen nog maar tussen Evans en Andy.

Mooi wat de broertjes Schleck flikken.

Sterke prestatie van A. Schleck en een teleurstellende van Contador, had het graag andersom gezien. Hoop nu dat Evans wint, al gun ik het Andy nu ook wel.

ben in slaap gevallen voor de tv, laatste dat ik me nog kan herrineren is toen andy ging vluchten.

Moet weer lukken natuurlijk...

Frank heeft vandaag niet zoveel hoeven te doen, die zal morgen zijn broertje op sleeptouw nemen ... of samen kop over kop proberen Evans pijn te doen. ;)

Andy zal zeker nog 1.5 minuut moeten pakken op de Australiër om zeker te zijn van het geel.

Knap overigens van die (niet altijd sympathieke) Voeckler; mocht hij een goede tijdrit kunnen rijden is hij echt een eindzege-kandidaat. :D

Vette rit alleen jammer van mijn favoriet Bertje Contador. Gisteren zowiezo te gortig geweest met zijn krachten denk ik...

Schleck moet zich super gevoeld hebben, ik dacht Contador laat lopen om zo Andy en Evans uitteputten en morgen knallen op d'huez of zelfs de Galibier vandaag.

Inderdaad wat Sigi zegt klopt morgen moet Andy weer aanvallen en Bertje ? Tsjaa hopen op een superdag morgen en vanaf het begin van d'huez aanvallen.

Laatst bewerkt:
Als je op Alpe d'Huez echt tijd wil pakken moet je inderdaad aan de voet gaan maar Contador was vandaag al gekookt op de Izoard en kon op de Galibier helemaal niks meer. De Giro heeft er toch aardig ingehakt en dat ga je voelen in de derde week.

Evans heeft in 2008 de TDF verloren op de Alpe d'Huez, die zal er alles aan doen om het niet nog een keer te laten gebeuren.

Wat een held die Voeckler :bow:

Als je op Alpe d'Huez echt tijd wil pakken moet je inderdaad aan de voet gaan maar Contador was vandaag al gekookt op de Izoard en kon op de Galibier helemaal niks meer. De Giro heeft er toch aardig ingehakt en dat ga je voelen in de derde week.

Evans heeft in 2008 de TDF verloren op de Alpe d'Huez, die zal er alles aan doen om het niet nog een keer te laten gebeuren.

Hoe kan je nou weer weten of de Giro er aardig in heeft gehakt?

Omdat dat geen koers voor kneuzen is die je niet wint als je niet in vorm bent en dat er niet veel mensen zijn geweest die meer dan 6 weken hun topvorm kunnen vasthouden daarom voel je dat in de 3e week van de tour dan komt de faktor overtraining ff om de hoek kijken.

Ja want drie weken redelijke harde koers verteer je natuurlijk makkelijk en iedere Giro-rijder die ook nog een TDF reed heeft dat over het algemeen prima gedaan de laatste 10 jaar. Contador heeft het zelf aangegeven, misschien eens de interviews met hem bekijken. Naast de pijn in de knie van de valpartijen in deze TDF voelt hij al een tijdje de benen wegens de Giro die hij heeft gereden.

Ik begrijp ook wel dat het een harde koers is, maar directe valpartijen lijken me relevanter. Maar goed zal er naast zitten.

Zowel de Giro als de Vuelta schijnen qua parcours en etappes zwaarder te zijn dan de TDF; het zijn alleen de renners die de TDF zo zwaar maken.

Vandaag ook weer ... 51 km/uur in het eerste uur. :eek:

Wat betreft Contador spelen twee zaken een rol: hij is over zijn topvorm (van de Giro) heen, plus hij heeft echt last van zijn knie. :D

Ik begrijp ook wel dat het een harde koers is, maar directe valpartijen lijken me relevanter. Maar goed zal er naast zitten.

Contador zal zelf wel weten waardoor hij vermoeidheid voelt of niet. Overigens is het verder vrij normaal dat een zware Giro consequenties heeft voor het rijden van een TDF. Daarom is de dubbel ook zo weinig gewonnen in de laatste 20 jaar. Alleen Indurain en Pantani is het gelukt maar toen was het parcours van de Giro niet vergelijkbaar met het circusparcours wat ze er tegenwoordig van maken. De Giro was qua parcours zwaarder dan de huidige TDF.

Ja want drie weken redelijke harde koers verteer je natuurlijk makkelijk en iedere Giro-rijder die ook nog een TDF reed heeft dat over het algemeen prima gedaan de laatste 10 jaar. Contador heeft het zelf aangegeven, misschien eens de interviews met hem bekijken. Naast de pijn in de knie van de valpartijen in deze TDF voelt hij al een tijdje de benen wegens de Giro die hij heeft gereden.

Ik denk dat we inderdaad terug moeten naar de tijd van De Kannibaal die zowel de Giro als de TDF won/kon winnen. :D

Terug
Naar boven