AndroidHealthClinic

De Tour de France 2011

Contador zal zelf wel weten waardoor hij vermoeidheid voelt of niet. Overigens is het verder vrij normaal dat een zware Giro consequenties heeft voor het rijden van een TDF. Daarom is de dubbel ook zo weinig gewonnen in de laatste 20 jaar. Alleen Indurain en Pantani is het gelukt maar toen was het parcours van de Giro niet vergelijkbaar met het circusparcours wat ze er tegenwoordig van maken. De Giro was qua parcours zwaarder dan de huidige TDF.

Heb niet alles kunnen volgen qua interviews of zo, vandaar dat ik het me afvroeg waar je dat ineens vandaan haalde.
Je hoort ook vaak commentators van die dingen roepen die je als buitenstaander helemaal niet zeker kan weten, dacht dat dit zo'n momentje was ;)

Heb niet alles kunnen volgen qua interviews of zo, vandaar dat ik het me afvroeg waar je dat ineens vandaan haalde.
Je hoort ook vaak commentators van die dingen roepen die je als buitenstaander helemaal niet zeker kan weten, dacht dat dit zo'n momentje was ;)

Als Contador het niet zelf had aangegeven was het natuurlijk ook wel vrij logisch geweest. Maar Contador heeft nu al meerdere malen zelf aangegeven dat de zware Giro er bij hem goed ingehakt heeft. Het is nog een wonder dat hij tot vandaag meedeed voor de overwinning. Zijn rol lijkt nu wel uitgespeeld, podium is nog wel haalbaar als hij een hele goede tijdrit weet te rijden.

Als Contador het niet zelf had aangegeven was het natuurlijk ook wel vrij logisch geweest. Maar Contador heeft nu al meerdere malen zelf aangegeven dat de zware Giro er bij hem goed ingehakt heeft. Het is nog een wonder dat hij tot vandaag meedeed voor de overwinning. Zijn rol lijkt nu wel uitgespeeld, podium is nog wel haalbaar als hij een hele goede tijdrit weet te rijden.

Ik dacht zelf vooral aan zijn knie en het feit dat zijn vorige ploeg hem misschien beter hielp. Heb niet het idee dat dit Saxxo erg sterk is.

Ik dacht zelf vooral aan zijn knie en het feit dat zijn vorige ploeg hem misschien beter hielp. Heb niet het idee dat dit Saxxo erg sterk is.

Contador is normaal gesproken een 'one man army'. In feite heeft hij geen sterke ploeg nodig, in 2009 won hij toch ook ondanks dat Armstrong een groot gedeelte van de support van de ploeg opeiste.

Het had misschien wel geholpen als er wat sterke helpers bij waren op het relatief vlakke stuk richting de Lautaret maar daar was Contador lang niet de enige die een gebrek had aan support. Sanchez had bijna niks aan drie Euskaltels en Evans moest bijna alles zelf doen. Iedereen was al kapot gereden op de Izoard en zelfs met een sterke ploeg hadden ze daar Andy Schleck niet teruggehaald.

contador staat maar 4 min op de gele trui kan nog van alles gebeuren morgen en vergeet niet contadora heeft een ijzer sterke TT, ik zie hem de podium wel halen man

Podium is zeker mogelijk maar Contador is uitgespeeld voor de overwinning. Zou me verbazen als hij morgen tijd kan pakken op de mannen voor hem, denk dat hij eerder nog wat extra tijdverlies aangelapt krijgt.

Podium is zeker mogelijk maar Contador is uitgespeeld voor de overwinning. Zou me verbazen als hij morgen tijd kan pakken op de mannen voor hem, denk dat hij eerder nog wat extra tijdverlies aangelapt krijgt.

+1

Wel vooruwerk vandaag en eindelijk eens Evans uit zijn hok!

'Nationale feestdag bij winst Evans'
Een Australische politicus is van plan een voorstel in het parlement te doen om een nationale feestdag aan Cadel Evans te wijden mocht hij de Tour de France winnen.
Ed Husic liet op het radiostation SEN weten dat een 'Aussie' die zoveel zwaar werk levert, geëerd dient te worden. "Als je bedenkt hoeveel mentale obstakels Cadel heeft overwonnen, ik ben een groot fan van mensen die het goed doen in het buitenland", aldus de politicus.De parlementariër twijfelt tussen twee mogelijkheden voor de nationale feestdag. Men zou of massaal op de fiets naar het werk kunnen ter ere van Evans of er zou een 'nationale rustdag' in het leven kunnen worden geroepen.

Haha, ik weet al voor welke optie de meesten zullen kiezen! :D

• Topic Starter Topic Starter
Gesink, mollema of ruijgh gaat winnen

Jelle Vanendert gaat winnen :)

Ik denk dat er gewoon weer een schleckje gaat winnen.

Ik denk dat er gewoon weer een schleckje gaat winnen.

Zou me inderdaad niet verbazen als Frank Schleck alleen boven komt, als de oudste broer gewoon 2 minuten op Evans pakt wint hij de tour.

Omdat Frank een iets betere tijdrijder is dan Andy.

Feit blijft dat de Schlecks onnavolgbaar zijn met hun explosiviteit; iets dat Evans geheel ontbeert. :D

Evans kan goed rijden, maar hij is zo saai en afwachtend.. zorgt voor weinig spektakel. Ik hoop al vanaf het begin dat Andy Schleck wint.

Zou me inderdaad niet verbazen als Frank Schleck alleen boven komt, als de oudste broer gewoon 2 minuten op Evans pakt wint hij de tour.

Feit blijft dat de Schlecks onnavolgbaar zijn met hun explosiviteit; iets dat Evans geheel ontbeert. :D

Frank is een waardeloze tijdrijder, juist Andy is degene die zich in de loop der jaren heeft verbeterd in de tijdritten. Nog steeds niet top maar Andy kan aardig doorrijden, Frank is bij tijdritten van deze lengte altijd zeer zwak geweest.

Verder is Evans behoorlijk explosief, denk nog wel explosiever dan de Schlecks. Anders win je ook geen Waalse Pijl natuurlijk en op de Mur de Bretagne was Evans deze TDF gewoon de beste. Dat was pas echt explosief omhoog rijden. Op die Mur de Bretagne verloor Andy 8 seconden.

Evans kan echter in het hooggebergte niet snel een beslissende demarrage plaatsen omdat hij meestal al aan zijn maximum zit. Andy en Frank kunnen beter omgaan met tempowisselingen in het hooggebergte maar een Evans in vorm rijdt de gaatjes op tempo dan wel weer dicht.

Ja idd, en ik vond Frank er sowieso nog erg fit op het einde van de rit. Naar mijn inschatting is Voeckler zoiezo helemaal stuk en is Evans niet in staat om de Schleckjes te verrassen.
Maar we gaan het zien!

Daarom, dat is de rede dat ik hem kans geef.

En Johnny is weer mee!

Hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaa contador

weet iemand op welke radiozender het te volgen is?

Terug
Naar boven