MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

Niks geheim, dat van die pl-er hebben we het laatst nog via de pm gehad... weet je dat niet meer? t*ring zo jong en zo'n slecht geheugen. En harpep heeft laatst een paar post in mijn log geplaatst. Deze materie is verder voortgezet in Xtra zijn log.

Ja jongen, niet alleen in de pl-logs worden interessante dingen gepost. En je weet dat ik meer een powerbuilder ben dan een bodybuilder dus je hoeft niet bang te zijn dat je je imago verliest als je in mijn log zou posten. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.142
Niks geheim, dat van die pl-er hebben we het laatst nog via de pm gehad... weet je dat niet meer? t*ring zo jong en zo'n slecht geheugen. En harpep heeft laatst een paar post in mijn log geplaatst. Deze materie is verder voortgezet in Xtra zijn log.

Ja jongen, niet alleen in de pl-logs worden interessante dingen gepost. En je weet dat ik meer een powerbuilder ben dan een bodybuilder dus je hoeft niet bang te zijn dat je je imago verliest als je in mijn log zou posten. :rolleyes:

Hahahahhaa.. en nu moet ik wel in je log posten, alleen om te bewijzen dat het niet zo is:D Goede marketing strategie Kip:D

Ja die materie heb ik half gelezen, in Xtra z'n log dan:rolleyes:

Ja ik heb laatst al m'n PM's verwijderd omdat me inbox vol zat dus ga ff graven in me geheugen;)

Ik ben benieuwd hoe lang je het schema gaat doen. :D
Jij bent iemand die altijd op zoek is naar "the holy grail"
Dat zal je nooit loslaten, en dat is ook zeker niet erg.
Dat je vind dat je jezelf voor lul zet, snap ik wel, maar vergeet niet dat er voor jou al veel mensen onterecht zijn uitgelachen.
De mensen lachten ook om de gebroeders Wright, omdat het onmogelijk was te vliegen. ;)
Als je maar hard blijft trainen komt het wel goed met je denk ik.
Buffel ze! :thumbs:

al begonnen met 531? ben benieuwd wat het voor jou gaat doen :p

• #2.146
Waarom probeer je niet het volgende eens met elkaar te combineren en ff een weekje te proberen:

High Volume Training (HVT), High Intensity Training (HIT), High
Frequency Training (HFT), Heavy Duty (HD), Superslow Training (SST), Progressive
Movement Training (PMT), Hardgainer, Crossfit (CF), Cross Training, Bodybuilding,
Olympic Weightlifting, Powerlifting, Strongman, Functional Training, Sports-Specific
Training, Plyometrics, Speed Training, Ballistics, High Intensity Interval Training
(HIIT), Energy System Training (EST), Weider Principles, The 25 Method, The 40-Day
Program, 10 x 3, 10-8-6-15, 5 x 5, 3 x 3, Big 21, Big 3 Split Routine, WFW Program,
German Volume Training (GVT), Westside Method, Sheiko Method, Bulgarian Program,
Russian Squat Routine (RSR), Smolov Squat Routine, 20-rep Squat Routine, Max-OT,
Texas Method, Hypertrophy-Specific Training (HST), Escalating Density Training
(EDT), Fascial Stretch Training (FST-7), Positions of Flexion (POS), Doggcrapp (DC),
Bigger, Faster, Stronger (BFS), The 5-3-1 Program, Westside for Skinny Bastards
(WS4SB), Optimized Volume Training (OVT), The HSS-100 Program, Anti-
Bodybuilding Hypertrophy Program (ABBH), Quattro Dynamo, The Strongest Shall
Survive (TSSS), German Body Composition (GBC), Meltdown Training, Power
Training, Bodypart Split Training (BST), Total Body Training (TBT), Push/Pull Splits,
Upper/Lower Splits, High Reps, Medium Reps, Low Reps, One Set ‘til Failure, Multiple
Sets, Straight Sets, Compound Sets, Pre-Exhaustion, Post-Exhaustion, Supersets, Tri-sets,
Giant-sets, Drop-sets, Pyramiding, Wave Loading, Rest-Pause, Clusters, Accommodating
Resistance, Contrast Methods, Forced Reps, Negatives, Partial Reps, Cheating Reps,
Isometrics, Timed Sets, Density Training, Complexes, Hybrids, Combinations, Tabatas,
Burn-Outs, Finishers, Medleys, Circuit Training, Fartlek, Proprioceptive Neuromuscular
Facilitation (PNF).

Weet zeker dat je dan niets bent vergeten en ook zeker dat het niet gaat werken, hopelijk heb ik mijn punt duidelijk gemaakt.

Arme jongen, ik zal verder niet meer plagen ;)

Ja nice! Ik weet het, zo is het me op Forza forum ook al verteld.

Toch fijn dat de alwetende Harpep in mijn log me komt plagen. Ik snap je punt hoor.

Ik ben deze week ff aan het testen met 5/3/1 of alles bevalt, en maandag start ik officieel met cycle 1.

Ik ben gewoon zo vreselijk wispelturig, en als iets niet gelijk werkt ga ik op zoek naar iets anders. Heeft me weinig opgelevert tot nu toe, I know, maarja..

Ik ga proberen dit echt vol te houden, ook al heb ik een less than stellar day. Ik heb in mei-juli al 3 cycles gedaan, en ik weet dat het heerlijk traint, en prima resultaat geeft.

Los van de wijze les van net, nog meer tips, nu je hier toch bent?

---------- Toegevoegd om 18:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:30 ----------

5/3/1 tweede uittest dag:

Conv. DL:
werksets:
5x110
5x127.5
7x145 met paar reps left in the tank.

Sumo DL:
3-0-1 tempo, zo strict mogelijk, met deadstop.

10x100
10x100
10x100

Pullthroughs:
12x25
10x30
8x35
6x40

Leg Extensions:
10x25
10x30
10x35
8x40
6x45

Abs Pulldown:
5x12xfullstack

Leg Curls:
10x25
10x30
8x35
6x40

Goede training, of de training was goed.

goed gewerkt marrkos!
lekkere deads

ik blijf deze wel volgen. ik kan over 2 weken hier ook weer mee doorgaan

Kijk Harpep ook in jou log gaat goed dus. ;)

Weet nog dat jij een tijdje terug de sumo zo fijn vond. Zie nu dat je beide hebt gedaan, hoe ervaar je deze oefeningen nou? Bevalt de reguliere weer wat beter?

• #2.151
Kijk Harpep ook in jou log gaat goed dus. ;)

Weet nog dat jij een tijdje terug de sumo zo fijn vond. Zie nu dat je beide hebt gedaan, hoe ervaar je deze oefeningen nou? Bevalt de reguliere weer wat beter?

Naja, wat mijn probleem heel lang was: weak hams/glutes. Daar heb ik flink aan gewerkt, en ook vaak singles draaien op de DL heeft goed geholpen.

Sumo is een fijne lift, voelt natuurlijker aan, kortere ROM. Ben poos geleden weer overgestapt op conventioneel, dat voelt gewoon veel krachtiger. Ben technisch flink vooruit gegaan, dus ik lift nu standaard conventioneel.

Sumo wil ik wel blijven doen, omdat het m'n quads/glutes meer aanpakt. Goed als een secondaire lift.

Waarom een rep out met nog 'een paar reps in de tank?'

Je moet niet tot failure gaan, dus volgende keer een paar reps erbij nog rakker!

succes met 5/3/1

• #2.153
Ach zo, komt die "alwetende" eikel ook nog eens zout in de wonden strooien.
Trouwens alwetend......ik ben die hype niet begonnen, dat je het maar weet.

Nee owkee.. Ben je ook afgestudeerd op dit gebied ofzo? of is het gewoon hobby? Of ben je een coach

Het wordt op prijs gesteld hoor!

Dat je een wispelturige karaktertrek hebt is op zich geen schande, maar omdat het je trainingsproces in de weg zit, wordt het eigenlijk een probleemfactor.
Je blokkeert jezelf en dat vind ik gewoon jammer om te zien, want aan je motivatie, leergierigheid en enthousiasme lijkt het namelijk niet te liggen.

Tja.. dat is ook wel zo ja! Ik zit mezelf flink in de weg zo.

Waarom in vredesnaam moet iets "gelijk" werken? Heb je haast ofzo?
....een bepaalde werkwijze heeft op z'n minst 4-6 weken nodig om op dit vlak een redelijke indicatie te kunnen geven. Als je dit gevoelsmatig niet kunt in schatten, benader het dan alleen rationeel.

Wispelturigheid en ongeduld, wat een fantastisch destructieve en onproductieve combinatie toch.

Klopt.

Uiteraard niet, je rent in cirkeltjes rond en blijft daardoor in essentie ter plaatse trappelen.
Als je jou wispelturigheid nou OOK eens HIER tegen aan houdt, dan zou de conclusie moeten zijn dat DIT BLIJKBAAR OOK NIET GELIJK WERKT, dus op soortgelijke manier is het nu dus ook tijd om iets anders te gaan proberen qua algemene trainingshouding...

Hahaha, das wel een heel diepzinnige.. tot nu toe heb ik ipv naar m'n houding te kijken, alleen maar naar m'n schema gekeken, en wat daar beter aan kon.

Maar ja wat?

Maar ja, je weet het van jezelf, maar zo ben je nu eenmaal?
Dat klinkt als een verontschuldiging en vergoeilijking naar jezelf toe, weg er mee.
Maarnee... en we gaan het gewoon nu anders doen.

Dat klopt ook, ik was mezelf ook aan het indekken, omdat ik mezelf anders alleen maar te kakken blijf zetten.

"proberen" impliceert een toekomstige "ontsnappings-clausule", zeker bij iemand als jij. Het geeft je alle "ruimte" om volgende week te zeggen, ik ga weer wat anders proberen.
Proberen is gewoon geen optie, je MOET dit gewoon een bepaalde periode, bijv. 3-6 maanden gaan doen, de resultaten evalueren en op basis daarvan nieuwe keuzes maken.

Jaaaa.. ik snap 'm;)

Dus......zet die wispelturigheid in de kast, ga aan het werk, stick to the plan en bekijk resulaten objectief.

Will do.

Ben nu wel weer pedant genoeg geweest vind ik.

Ja, dank je wel, dit zijn wel dingen die gezegd moesten worden ja:)

Bedankt, tis mucho appreciated!

Bedankt, tis mucho appreciated!

Ik vraag mij alleen af of er iets van gaat blijven hangen want dit is zeker al de 10e die je hierop attent maakt :D. Zou stoer zijn als je 6 cycli 5/3/1 kan afmaken zonder teveel variatie!

• #2.155
Waarom een rep out met nog 'een paar reps in de tank?'

Je moet niet tot failure gaan, dus volgende keer een paar reps erbij nog rakker!

succes met 5/3/1

Heb nu 7x145, dus volgende week donderdag worden dat er een paar meer:)

Cycle begint maandag officieel!

Maar je hebt volkomen gelijk.. Dank je;)

Marrkos, ik heb het idee dat je testosteron niveau te laag is op dit moment.
Je bent het maar met iedereen eens, stelt je niet weerbaar op.
Ik zie geen :D 's achter je berichten meer...
Je doet niet gewoon meer wat je zelf wilt, op het moment dat je het wilt.
Voel je je wel goed jongen..?
Ik maak me serieus zorgen om je! ;)
:jk:
Doe het gewoon maar eens, en doe ons versteld staan, en met een vernieuwd respect naar je kijken, terwijl jij het ene pr na het andere zet, en de Nederlandse powerlifting wereld op zijn kop zet! :D
:thumbs:

• #2.157
Ik vraag mij alleen af of er iets van gaat blijven hangen want dit is zeker al de 10e die je hierop attent maakt :D. Zou stoer zijn als je 6 cycli 5/3/1 kan afmaken zonder teveel variatie!

Naja, als wolverine, GHL, Harpep en Impo het zeggen, dan moet ik wel luisteren he..:D

Marrkos, ik heb het idee dat je testosteron niveau te laag is op dit moment.
Je bent het maar met iedereen eens, stelt je niet weerbaar op.
Ik zie geen :D 's achter je berichten meer...
Je doet niet gewoon meer wat je zelf wilt, op het moment dat je het wilt.
Voel je je wel goed jongen..?
Ik maak me serieus zorgen om je! ;)
:jk:
Doe het gewoon maar eens, en doe ons versteld staan, en met een vernieuwd respect naar je kijken, terwijl jij het ene pr na het andere zet, en de Nederlandse powerlifting wereld op zijn kop zet! :D
:thumbs:

Test-levels zijn wel goed dacht ik zo..:D

Goed.

Training van vandaag:

Main lifts:

Pushpress:
10xlege stang
5x30
5x37.5
5x45
8x50. Volgende week minstends 3 reps meer.

Fatman Pullups
Wijde grip
5 reps stang hing niet goed
7 reps
7 reps
5 reps
5 reps
1 rep om de 30 te halen:)

Secundaire lifts:

Mill. Press
Alles 3 seconden zakken, geen stilstand, explosief uitstoten.
10xlege stang
8x30
8x30
8x30
8x30

CS DB Rows
10x20
10x22
8x24
6x26
Per arm

Assistance:

Triceps EZ-bar extensions
10x20
8x25
8x30
8x35

Hammer Curls
5x20
5x22
5x24
Per arm

Goede training.

Laatst bewerkt:
Je hebt de nieuwe van Rammstein zie ik..? :D
Lekker getraind éh, maat. :thumbs:

• #2.159
Schema:

Maandag:

Main lift:
Squats - 5/3/1

Secundaire lift:
Boxsquats - 5 sets van 5-10 reps

Assistance:
Hypers/GHR - 5 sets van 5-20 reps
Leg Curls - 5 sets van 5-10 reps
Situps - 5 sets van 10-20 reps

Dinsdag:

Main lifts:
Bankdrukken - 5/3/1
Bent Over Row - 5/3/1

Secundaire lift:
Medium Grip Banken - 5 sets van 5-10 reps
CS DB Rows - 5 sets van 5-10 reps

Assistance:
Triceps Extensions - 5 sets van 5-10 reps
Biceps Curls - 5 sets van 5-10 reps

Donderdag:

Main lift:
Conv. DL - 5/3/1

Secundaire lift:
Rackpulls vanaf onder de knie - 5 sets van 5-10 reps

Assistance:
Leg Press - 5 sets van 5-20 reps
Leg Curls - 5 sets van 5-10 reps
Abs Pulldown - 5 sets van 10-20 reps

Vrijdag

Main lift:
Pushpress - 5/3/1
Fatman Pullups - 25-100 reps

Secundaire lift:
Mill.Press - 5 sets van 5-10 reps
CS DB Rows - 5 sets van 5-10 reps

Assistance:
Triceps extensions - 5 sets van 5-20 reps
Biceps Curls - 5 sets van 5-10 reps

Volg gewoon de cycles zoals beschreven in het Ebook. Assistance en secundaire lifts wijzig ik alleen per cycle, dus niet tijdens een cycle. Deze oefeningen wil ik sowieso de eerste 2-3 cycles aanhouden.

Doelen:
12 cycles, 60kg winst op SQ en DL, 30kg winst op OH en BP. Dus 190-130-260, een 580 totaal.

Subdoelen: niet switchen van methode, niet teveel veranderingen toepassen qua oefeningen, deload-weken goed toepassen, weak point versterken.

Dit schema is in principe definitief, mocht iemand nog een aanvulling, kritiek, tips of verbeteringen hebben, ik hoor het graag, dan kan ik het volgende cycle wellicht aanpassen.

Ik ga dus 12 cycles doen, komt wel zomervakantie en kerst en oud&nieuw tussendoor, maar dat komt dan wel. Ik ga niet switchen, geen fratsen meer.

Omdat dit de 100e keer is dat ik deze woorden gezegd heb:

Geen woorden maar daden, welterusten. Maandag begint cycle 1.

Het zal me benieuwen, succes maat! :thumb:

Terug
Naar boven