Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik merk toch vooral bij de squat dat ik een stuk makkelijker omhoog kom wanneer ik m'n riem om heb dan zonder. Als je een riem goed gebruikt kan hij absoluut van waarde zijn vind ik. Helaas wordt hij door de meeste mensen alleen niet goed gebruikt.
Imo dragen veel mensen de riem te laag (meer ala broek riem) waardoor door de heupen de riem niet genoeg aangespannen kan worden om echt de IA druk op te voeren.
Verders denk ik dat een riem bij de hogere rep ranges eerder een belemmering (ademhaling) dan een hulpmiddel is. Ooit wel eens breathing squats gedaan met een strakke riem?
Ik ben net met Starting Strength begonnen en ik denk dat het verstandig is om de techniek te perfectioneren, waardoor ik geen belt nodig heb, ook niet straks als het echt zwaar wordt. Je lichaam is toch vanaf dag 1 gaan wennen aan steeds hogere gewichten? Ik vrees juist dat je door een belt te gebruiken de spieren, die je dan hoopt te beschermen, juist niet sterk genoeg maakt. Toch?
Imo dragen veel mensen de riem te laag (meer ala broek riem) waardoor door de heupen de riem niet genoeg aangespannen kan worden om echt de IA druk op te voeren.
Verders denk ik dat een riem bij de hogere rep ranges eerder een belemmering (ademhaling) dan een hulpmiddel is. Ooit wel eens breathing squats gedaan met een strakke riem?
Ik draag er nooit één.
Ieder zijn keus natuurlijk maat wat ik niet kan liften zonder belt lift ik gewoon niet, zeer simpel
Gewoon altijd zien dat je houding goed is, wel zeer belangrijk dit, zoals al meermaals vermeld is hier.
Dat ben ik met je eens, een riem wordt vaak niet goed gebruikt. En breathing squats met een riem heb ik nog nooit gedaan, en lijkt me ook geen succes. Sowieso lijkt een riem me onnodig als je een gewicht pakt wat je meer dan 12 keer kan Maar als je een riem goed gebruikt kan hij bij de zwaarste sets toch wel profijt geven vind ik.
Volgens mij kan je je rug meer beschadigen door met slechte techniek te liften mèt riem aangezien je meer spanning opbouwt en er toch van uitgaat dat je rug meer beschermd is.