Fitness Seller

Deadlift gains willen maar niet komen

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de tips allemaal! Daar kan ik wat mee. Ik blijf voorlopig nog even doorgaan met mijn huidige schema, met wat aanpassingen hier en daar (UB/LB split) met een extra 5e dag met wat lichte squats en speed deadlifts @60% ofzo

Maandag: lowerbody (squat focus)
Squat 5x5
SLDL 4x8
Front squats 4x8-10
+nog meer squats

Dinsdag: upperbody power
Bench 5x5
BOR 5x6-10
CGBP 4x6-8
+wat extra bodybuild werk zoals curls, side raises

Woensdag: squats/deads
Speed deadlifts 8x2
+Squat variatie

Donderdag: lowerbody (deadlift focus)
Deadlifts 4x8-12
Paused squats 6x4
Deadlift variatie #1 4x8-12
Deadlift variatie #2 4x8-12

Vrijdag: upperbody control/volume (wissel af)
Spoto press 6x4 of Bench 4x8-12
BOR 4x8-10
MP 3x10
+wat extra werk

Dan zou ik zou 3x per week squatten en deadliften. Ga een periode veel reps doen en flink het volume opschroeven. Mijn doel is rond eind september (dan train ik precies 1 jaar) minimaal 180kg te trekken van de grond. Een squat van +150 zou ook lekker zijn.

Deadlift is gewoon een vreselijk ding ;)

Zware set filmen, geen lichte

Weer even een vraagje. Ik ben hard aan het werken aan mijn deadlift. Ik doe nu 3x per week te deadliften of iig een variatie erop.

Maandag (na heavy squats)
- RDL (4x8)

Woensdag (na speed squats)
- Speed DL (8x2 @70%ofzo)

Vrijdag (deadlift dag)
- 8-10 reps @65-75% , ongeveer 3-5 sets

Vinden jullie dit teveel? Ik wil sowieso die speed deadlifts erin houden want ik ben heeeel traag en niet explosief genoeg. Ik volg het Juggernaut program, dus die vrijdag bouw ik in 8-12 weken op naar een max effort van 3 reps ofzo. Voorlopig nog hoog volume.

Niks fancys doen gewoon competitie DL om die beweging erin te stampen , houd volume en verhoog naarmate je begint vast te lopen , wanneer je er niet van kunt herstellen, intensiteit omhoog en volume omlaag om je capaciteit weer te laten zakken.

Herhaal dit procces tot je 500 kan DL'n
Tevens zou ik niet boven de 5 reps DL gaan , verkloot je imo je grip alleen maar mee en werk je al dichtbij cardio vasculaire systemen.
Liever reps van 3 en dan meer setjes , zo kun je beter focussen dan de reps achter elkaar te grinden.

Onthou dat je squats je DL verhoogd en (meestal) niet andersom , richt je grotendeelse volume op je squat dit zal voor meer gains zorgen en is een beweging waarvan je makkelijker van zou moeten herstellen, gebruik de DL als tool om techniek te verfijnen, squats doen de rest.

Thanks voor de tips! Ik houd dan voorlopig de frequentie en daarmee het volume lekker hoog, even aanzien hoe mijn lichaam erop reageert. Ik begrijp wat je zegt met voorlopig niet boven de 5 reps uitkomen, maar ik ben heel benieuwd naar de resultaten van dit Juggernaut programma. Zal maandag wel 3-5 reps gaan doen en wat meer sets.

Ik heb een vraag waar ik geen nieuw topic voor wil openen omdat het niet zo heel boeiend is. Het valt mij op dat powerlifters heel vaak een veeeel sterkere bench en deadlift hebben tov benchpress. Bij mij is het precies andersom. Ik heb in training 120kg gedrukt. Andere lifters die hetzelfde kunnen hebben vaak +200kg squat en deadlift. Is dit de manier van trainen? Is dit genetics? Mijn verhoudingen zijn gewoon normaal.

Training en aanleg.

De meeste mensen die gewoon trainen geven bench meer aandacht dan squat en deadlift, powerlifters niet.

Ik heb een vraag waar ik geen nieuw topic voor wil openen omdat het niet zo heel boeiend is. Het valt mij op dat powerlifters heel vaak een veeeel sterkere bench en deadlift hebben tov benchpress. Bij mij is het precies andersom. Ik heb in training 120kg gedrukt. Andere lifters die hetzelfde kunnen hebben vaak +200kg squat en deadlift. Is dit de manier van trainen? Is dit genetics? Mijn verhoudingen zijn gewoon normaal.

Je verhoudingen zijn vrij normaal idd. Kan zijn dat je aanleg en bouw hebt om te benchen. Mij lijkt het dat de verhoudingen van de meesten hier wel redelijk kloppen. Enkel bij degenen die echt extreme leverages hebben lopen de verhoudingen wel eens uit elkaar. Heel sterke deadlift vs zwakkere bench door apenarmen bv, andersom komt ook voor natuurlijk.

Heb ik ook. Zal toch ten dele met je verhoudingen te maken hebben.

Ik denk inderdaad dat ik iets kortere armen heb dan gemiddeld. Dat zou wel een hoop verklaren.

@IJzer, ik neem alles wat tymboo zegt heel serieus

Voor mij werkt deadliften 1x per week het best. Ik doe alles in cyclussen, normaal reageer ik 'beter' op lage reps (voor mij is dit rond de 5 reps). Maar dit kan je niet blijven doen natuurlijk, anders loop je gewoon vast. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet goed in reps, ik kan maar 10x160kg deadliften, maar toch is mijn 1RM 230kg. Dat is een groot verschil. Nu werk ik dus een aantal weken op reps (10 herhalingen), daarna reps van 5, dan reps van 3. Dan geef ik mezelf een week of 2 weken een 'deload' (15-20 reps met heel licht gewicht, zonder te pushen). Handig om te weten is dat alles rond de 5 reps bij mij met deadstop is, alles daarboven doe ik meestal touch and go (voelt gewoon veel natuurlijker aan), maar wel gecontroleerd laten zakken. Meestal hoor ik de platen amper de grond raken, dan weet ik dat ik het goed doe. Voor de rest: doe genoeg accessories die jou helpen en negeer deze zeker niet, ik steek veel meer tijd in mijn accessories dan in de main lifts.

Niks fancys doen gewoon competitie DL om die beweging erin te stampen , houd volume en verhoog naarmate je begint vast te lopen , wanneer je er niet van kunt herstellen, intensiteit omhoog en volume omlaag om je capaciteit weer te laten zakken.

Herhaal dit procces tot je 500 kan DL'n
Tevens zou ik niet boven de 5 reps DL gaan , verkloot je imo je grip alleen maar mee en werk je al dichtbij cardio vasculaire systemen.
Liever reps van 3 en dan meer setjes , zo kun je beter focussen dan de reps achter elkaar te grinden.

Onthou dat je squats je DL verhoogd en (meestal) niet andersom , richt je grotendeelse volume op je squat dit zal voor meer gains zorgen en is een beweging waarvan je makkelijker van zou moeten herstellen, gebruik de DL als tool om techniek te verfijnen, squats doen de rest.

Tot die 500 kan deadliften?:O

Terug
Naar boven