MuscleMeat

Deadlift ik zo goed:

Gewoon geen DL doen

Kijk eens naar die powerlifting deadlifts (sumodeadlift) op youtube, vind ik beter dan de gewone deadlift alleen opletten voor je lies..

Zijn knieën steken voor zijn tenen uit.

tenen staan te ver naar buiten, probeer je voeten zo te zetten dat ze in dezelfde richtig wijzen als je knieën wanneer je deze buigt.

jij hebt gefaald..

Over dat meer gewicht aanhangen:
Ga deadliften met een olympische bar (50mm) ipv zo'n 30mm curl ding.
Deadliften met schijven van 10kg (iedereen kan wel 40kg heffen denk ik?),15,20kg zodat de bar al op een goede hoogte van de grond ligt (20cm ofzo?). Als je nog geen 40kg kan heffen dan kan je beter die 5kg schijven op een verhoogje zetten zodat de bar op dezelfde hoogte komt zoals bij de 20kg schijven. (zo deed ik het in het begin)

Hierdoor zal je makkelijk de beginpositie kunnen aannemen doordat je minder door je benen moet gaan en je je schenen goed kan positioneren tegen over de bar.

wat een heerlijk topic weer.

wat een heerlijk topic weer.

Altijd mooi hoe iemand die om advies vraagt belachelijk gemaakt wordt. En iedereen gelijk wil krijgen en dus over elkaar heen valt, waardoor de topicstarter nu helemaal geen idee heeft of hij het nu wel of niet goed doet.

Aan de topicstarter: zoek wat filmpjes op van rippetoe en vergelijk je houding daarmee. Kun je niet fout gaan.

Bar dichter langs je lichaam.

Bar dichter langs je lichaam.
God maaan dat gaat toch vanzelf als hij zwaarder gaat, denk je nou werkelijk dat hij dan ook zo dat gewicht voor zich uit kan laten? Wat een gezever over onbenulligheden. DL lijkt me goed, ook gaat hij wel wat minder door de benen als het zwaarder gaat.

kijk op youtube
how to deadlift van mr rippetoe.

Inderdaad, kijk naar Rippetoe, tips die hij geeft:
Ga zo voor de bar staan dat de bar boven het midden van je voeten is. Hou je kont in de lucht, buig voorover en neem een grip. Buig je knieën zodat je schenen de bar raken, steek je borst vooruit, en til het gewicht van de grond.

God maaan dat gaat toch vanzelf als hij zwaarder gaat, denk je nou werkelijk dat hij dan ook zo dat gewicht voor zich uit kan laten? Wat een gezever over onbenulligheden. DL lijkt me goed, ook gaat hij wel wat minder door de benen als het zwaarder gaat.

Die lift is echt niet goed. Zijn voeten staan niet onder de bar waardoor hij niet drukt uit zijn hakken. Hij leunt echt op zijn tenen. Dat hij te ver door zijn benen zakt is niet zo heel groot probleem...

Je hebt gewoon grotere schijven nodig. Als het lukt om met 50-60kg te DL, doe dat dan al maak je erg weinig reps en setjes.
Anders kan je gewoon wat boven de grond blijven hangen en niet helemaal tot beneden gaan.

Ben vroeger ook zo begonnen en zo heb je er niet echt iets aan.

tenen staan te ver naar buiten, probeer je voeten zo te zetten dat ze in dezelfde richtig wijzen als je knieën wanneer je deze buigt.

Als ik mijn voeten recht vooruit zet staan mijn knieen weer scheef;), dus dat gaat niet echt lukken..

duh hij heeft er toch te weinig gewicht op, als hij meer gewicht erop had zou hij veel anders staan, duh

Haha toch nog verdedigen, meen je dat nou:huilen::headbang:? Goeie deadlift schei toch uit, kijk nou eens goed! De spanning staat niet eens meer op ze rug nu, als hij de stang nou eens omhoog houd en op ze schouders legt, dan heeft die de juiste uitvoering voor de squat. Al zit er geen gewicht aan, waarsschijnlijk raak je de grond niet, maar de uitvoering moet ALTIJD goed zijn! En dus geen squat houding..

Je hebt gewoon grotere schijven nodig. Als het lukt om met 50-60kg te DL, doe dat dan al maak je erg weinig reps en setjes.
Anders kan je gewoon wat boven de grond blijven hangen en niet helemaal tot beneden gaan.

Ben vroeger ook zo begonnen en zo heb je er niet echt iets aan.

Wat is het verschil tussen: je hebt gewoon grotere schijven nodig
en: anders kan je gewoon wat boven de grond blijven hangen en niet helemaal tot beneden gaan.

Als er grotere schijven aanzitten ga je toch net zover na beneden, dan dat er geen schijven aanzitten. Als er niets aanzit dan raak je de grond alleen niet en ga je net zover na beneden.

Wat lopen mensen toch stom te brabbelen af en toe zeg..

Wat is het verschil tussen: je hebt gewoon grotere schijven nodig
en: anders kan je gewoon wat boven de grond blijven hangen en niet helemaal tot beneden gaan.

Als er grotere schijven aanzitten ga je toch net zover na beneden, dan dat er geen schijven aanzitten. Als er niets aanzit dan raak je de grond alleen niet en ga je net zover na beneden.

Wat lopen mensen toch stom te brabbelen af en toe zeg..

Deadlift. Dus tillen uit een dood punt. Dus ja, het maakt uit of je de bar met grotere plates de grond aan laat raken of niet.

En dat van leget35 was sarcastisch, ecto19

Die lift is echt niet goed. Zijn voeten staan niet onder de bar waardoor hij niet drukt uit zijn hakken. Hij leunt echt op zijn tenen.
Dat als hij zwaarder gaat hij voorover valt bedoel je, denk dat hij dan vanzelf een betere houding krijgt.

yeah buddddyyy lightweight:wl:

Terug
Naar boven