Ieder zijn mening, zullen we maar zeggen. Mijn ervaringen zijn totaal anders. Ik fl**ker niet om als ik jaren niet heb gefietst, ik verleer ook niet hoe ik moet drukken als ik het jaren niet doe. Misschien dat ik een paar (2-3) keer wat singles moet oefenen, dan is het weer van 90% naar 99%. Zie de PHM meet van dit jaar.
Niet omflikkeren op je fiets is een lekker kromme vergelijking. Ik beweer ook niet dat je de bar op je nek laat vallen, enkel dat je techniek/groove beduidend minder goed zou zijn.
---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ---------- Nogmaals, omdat het echt niet zo belangrijk is. Zo moeilijk is onze sport echt niet, hoe graag sommigen het ook anders doen voorkomen. Techniek moet goed genoeg zijn om blessurevrij en consistent te tillen. Daar worden we sterker van.
Vooral zo doorgaan dan.
Waar zeg ik dat?
Hierboven dikgedrukt impliceer je het redelijk.
Nou, als bij iets zo simpels als PL een iets (99->90%) slechtere techniek je enkele kilo's scheelt lijkt me dat al veel. Dan hebben we het over baanafwijkingen van enkele millimeters, iets dat er met natuurlijke variabiliteit van rep tot rep al in zit. Peanuts dus.
Ok man.
Tuurlijk. Wel leuk om te weten dat ik geen technische Alzheimer heb. Of altijd een kuttechniek heb gehad, en dus feitelijk nog veel sterker ben dan ik ooit heb laten zien. Shit, had ik het WR toch kunnen hebben, als techniek zo ontzettend veel scheelt.
Wie weet...
- Daar maakt het in mijn ervaring wel veel uit, ja. Je werkt niet naar de grenzen van je lichaam, dat best accommodating is, maar je moet een techniek leren die je is opgelegd door de snijder van Titan c.s. Dat is zeker andere koek.