XXL Nutrition

Stelling Democratie; echt de beste optie?

Alsof zo'n gluiperige mediagetrainde hypocriete politici de wijsheid in pacht heeft om inkomens uit te delen.

Ach wat maakt het uit, de burger is nu verder en zou zo'n systeem ook nooit meer pikken.

overigens lijkt kapitalisme werkelijk wel goed te werken om geld eerlijk te verdelen:) een chirurg verdient namelijk een goede duit(10k per maand?), terwijl een tienerhoer zoals miley cyrus nog nooit een vinger heeft uitgestoken en al miljoenen op de bank heeft staan.

Wie zegt dat kapitalisme zorgt voor een eerlijke verdeling van het geld dan en wat is eerlijk? Kapitalisme is ook gebruik maken van de vraagkant en daar op inspelen. Als mensen graag luisteren naar pulp kun je daar vele miljoenen mee verdienen, voorlopig moet je het dan nog maar doen om de juiste soort pulp te maken.

hahaha potverdomme. Jij bent echt te dom om te poepen he.
+1, zowel de belgische als nederlandse manier!
Wie zegt dat kapitalisme zorgt voor een eerlijke verdeling van het geld dan en wat is eerlijk? Kapitalisme is ook gebruik maken van de vraagkant en daar op inspelen. Als mensen graag luisteren naar pulp kun je daar vele miljoenen mee verdienen, voorlopig moet je het dan nog maar doen om de juiste soort pulp te maken.

ik niet:) ging gewoon in tegen realmenno zn achterlijke opmerking over het communisme. (had er wellicht een paar ':rolleyes:' tussen moeten zetten)

Ja dat is de vraag wat is het toppunt van eerlijkheid en wil je dat wel.
Een vrijwillige samenwerking met een bedrijf in de vorm van een dienst of product komt bij mij het meest in de buurt van eerlijk.

Maar weer eens geschoond, volgende keer zijn het topicbans en kaarten. Nokken met dat gezeik over en weer.

Democratie bestaat gewoonweg niet. Net doen alsof mensen vrij zijn is veel makkelijker.
Een vers schilletje over de rotte appel heenplakken.

Democratie bestaat gewoonweg niet. Net doen alsof mensen vrij zijn is veel makkelijker.
Een vers schilletje over de rotte appel heenplakken.

Vertel eens, op welke manier wordt jij keihard onderdrukt door dit juk? Welke suggesties zou jij willen doen om dit te verbeteren en dan op een manier dat het er voor iedereen beter op wordt?

heey ik heb een vraag
ik wil in sept beginnen met cutten, ik wil dat in combinatie met winstrol maar er is mijn aangeraden om het met anavar in combinatie met deca te doen.
mijn doel is om ietsjes massiever en vooral droger te worden.
wat denken jullie dat het besten is ?

heey ik heb een vraag
ik wil in sept beginnen met cutten, ik wil dat in combinatie met winstrol maar er is mijn aangeraden om het met anavar in combinatie met deca te doen.
mijn doel is om ietsjes massiever en vooral droger te worden.
wat denken jullie dat het besten is ?

Ik zou geen deca nemen voor een cut. Maar aangezien we toch in dit topic zijn kan er democratisch gestemd gaan worden over deze vraag:D.

:roflol:
Uiteindelijk draait de overheid om de burger en samenleving in zijn geheel.
Wij met zijn alle financieren die hele overheid die voor ons bedoelt is.

Mogen we dan ook niet een beetje meebeslissen?

Hoe kan je ingodsnaam een dictatuur mooi vinden.

Een dictatuur zoals we die kennen is niet fraai natuurlijk, volgens mij heeft hierboven ook niemand dat zo gesteld?
Het concept van de 'gematigde dictatuur' is iets anders, hoofdzakelijk hypothetisch.

Wat altijd lastig blijft in een samenleving is dat mchthebbers meer macht ( of eigenlijk controle) willen en 'het volk' wil altijd meer vrijheden. Als je kijkt naar de vrijheden in NL dan gaan die van de ene groepering zo langzamerhand ten koste van vrijheden van andere groeperingen. Ook een eeuwige zoektocht naar balans...

Laatst bewerkt:
Een dictatuur zoals we die kennen is niet fraai natuurlijk, volgens mij heeft hierboven ook niemand dat zo gesteld?
Het concept van de 'gematigde dictatuur' is iets anders, hoofdzakelijk hypothetisch.

Wat altijd lastig blijft in een samenleving is dat mchthebbers meer macht ( of eigenlijk controle) willen en 'het volk' wil altijd meer vrijheden. Als je kijkt naar de vrijheden in NL dan gaan die van de ene groepering zo langzamerhand ten koste van vrijheden van andere groeperingen. Ook een eeuwige zoektocht naar balans...

Een overheid hoort de mening van het volk te verkondigen en niet eigen idealen na te streven wat je nu al vaak (aleen maar) ziet.

Het zijn mensen die op gewiekste wijze de boel belazeren en schade veroorzaken als in Griekeland, die wil je nog meer macht geven?
Lijkt me niet verstandig. :)

De overheid is van ons, van en voor het volk dat ook nog eens gefinancieerd word door ons.

De vrijheid van Nederlanders is beperkt door al die regeltjes, mensen die dit anders zien zouden is wat minder afhankelijk van de overheid moeten worden.

Dankzij vele parasieten die de regels naar hun hand willen zetten is er zoveel regelgeving. Als je bepaalde zaken niet dichttimmert gaan teveel mensen misbruik maken van de situatie. De overheid belazert de boel niet, het is meer het parasitaire gedeelte van Nederland dat stelselmatig de boel wil belazeren.

Dankzij vele parasieten die de regels naar hun hand willen zetten is er zoveel regelgeving. Als je bepaalde zaken niet dichttimmert gaan teveel mensen misbruik maken van de situatie. De overheid belazert de boel niet, het is meer het parasitaire gedeelte van Nederland dat stelselmatig de boel wil belazeren.

Volgens mij komt dit toch echt door de controledrang van de overheid.

Naar de rijkere wijze om nog meer belasting te innen, en dan als overheid zelf de HELE EU in gevaar brengen door slechte verdragen die landencrissen kunnen veroorzaken.

Dan heb je ook nog Balkenende met de oorlog in Irak en een KM heffing om de burger lekker in de gaten te houden.
Het interesseert de overheid geen fluit, ze willen gewoon hun eigen idealen nastreven met de nodige steun van het volk.

Ik kan me die "parasieten" wel voorstellen als je door de overheid zo in de zeik genomen word.

Ja vooral sympathie opbrengen voor mensen die het systeem misbruiken, kan je er in ieder geval op rekenen dat er alleen maar meer regeltjes bij komen als meer mensen zulke sympathieen hebben.

Het regeren van een land of EU is zeer complex, jij doet het nu net voorkomen alsof er alleen maar personen werken die uit zijn op het uitvoeren van de eigen idealen zonder oog te hebben voor de burger. Erg simplistisch wederom, zeker als je weer eens aankomt zetten met de term 'de rijkere'.

Ja vooral sympathie opbrengen voor mensen die het systeem misbruiken, kan je er in ieder geval op rekenen dat er alleen maar meer regeltjes bij komen als meer mensen zulke sympathieen hebben.

Het regeren van een land of EU is zeer complex, jij doet het nu net voorkomen alsof er alleen maar personen werken die uit zijn op het uitvoeren van de eigen idealen zonder oog te hebben voor de burger. Erg simplistisch wederom, zeker als je weer eens aankomt zetten met de term 'de rijkere'.

Dat het zeer complex is begrijp ik, maar dit had toch zeker voorkomen kunnen worden door het dichttimmeren van dingen zoals je zo mooi zegt.

Ik ben er zeker van overtuigd dat politici te veel aandacht besteden aan hun eigen idealen.
En het gevolg is daarvan minder oog te hebben voor de burger, absoluut!

Als je het graag anders noemt dan "de rijkere" ga je gang, het leek me wel een makkelijke benaming. :)

Begrijp ik nu goed dat jij geen controledrang van politici en overheid waarneemt?

Dat het zeer complex is begrijp ik, maar dit had toch zeker voorkomen kunnen worden door het dichttimmeren van dingen zoals je zo mooi zegt.

Ik ben er zeker van overtuigd dat politici te veel aandacht besteden aan hun eigen idealen.
En het gevolg is daarvan minder oog te hebben voor de burger, absoluut!

Als je het graag anders noemt dan "de rijkere" ga je gang, het leek me wel een makkelijke benaming. :)

Begrijp ik nu goed dat jij geen controledrang van politici en overheid waarneemt?

Dankzij al die parasitaire figuren die regelgeving misbruiken zal de overheid wel zijn burgers moeten controleren. Dat jij een kilometerheffing ziet als controle-mogelijkheid is jouw opvatting, daarvoor wordt zo'n heffing niet opgesteld.

In de loop der jaren zijn veel wetgevingen en vooral belastingwetgevingen aangescherpt omdat mensen misbruik maken van de situatie. Als je het dan dichttimmert wordt volgens jou de vrijheid beperkt maar in feite mag je dan die misbruikers er voor bedanken dat zoiets gebeurt.

Natuurlijk moet het niet zo zijn dat een overheid zijn burgers wantrouwt maar het openlaten van gaten in regelgeving zorgt helaas wel voor misbruik.

Ik heb gewoon weinig vertrouwen in politiek.

De controle-mogelijkheid zal zeker hebben meegespeelt bij het idee voor een veiliger Nederland.

Wat ik van de hoge belastingen vind is duidelijk, pure diefstal.
De burger heeft toch minder mogelijkheden zich hier te beschermen tegen de hebzucht van de overheid door gebrek aan macht.

Ik vertik het alles te slikken van de overheid.

Het is ook gewoon op een andere manier naar dingen kijken, want de overheid maakt ook foute, en niet de minste.

Ik kan me voorstellingen maken bij regelovertreders, maar keur ook niet alles goed.

Laatst bewerkt:
Het gras is altijd groener aan de andere kant. Romantiseren van andere systemen die hebben bewezen hoe vreselijk het kan zijn is een beetje raar. Ook al zijn er prominente figuren in de wereld die voorstanders zijn van gematigde varianten of wat dan ook, democratie heeft zich (tot nu toe) bewezen veruit het best te werken.

Democratie + de mens = geen total failure.

Terug
Naar boven