AndroidHealthClinic

denjo's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Daarstraks een uurtje atletiek gehad:

1 min goed tempo
1 min joggen
2 min goed tempo
2 min joggen
3 min goed tempo
2 min joggen
5 min goed tempo
2 min joggen
5 min goed tempo

Sebiet nog mijn krachttraining doen.

Week 4

Workout B

Squat - 3*5 57,5 kg
Military press - 3*5 30 kg
Bent over row - 3*5 32,5 kg

Alles ging redelijk goed vandaag :)

net even mijn rippetoe papiertje erbij gehaald, je stats zijn EXACT dezelfde als de mijne op mijn 2de week training;)

alleen was mijn deadlift wel 20 kg zwaarder..maar al de rest is EXACT hetzelfde, als ik mag uitgaan van je vorige en huidige training

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

ow,trouwens, beetje meer vreten mag toch wel, aangezien je nog niet zoveel weegt is wat vet bijkomen niet zo erg.

3000 kcal zou ik toch doen.

Haha, alleen de deadlift dan wel 20kg zwaarder, goed hoor :p

net even mijn rippetoe papiertje erbij gehaald, je stats zijn EXACT dezelfde als de mijne op mijn 2de week training;)

alleen was mijn deadlift wel 20 kg zwaarder..maar al de rest is EXACT hetzelfde, als ik mag uitgaan van je vorige en huidige training

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

ow,trouwens, beetje meer vreten mag toch wel, aangezien je nog niet zoveel weegt is wat vet bijkomen niet zo erg.

3000 kcal zou ik toch doen.

Mijn deadlift ligt eigenlijk ook wel hoger, ik heb al 10*80 gedaan, wilde gewoon rustig opbouwen en eens zien hoever ik met de normale grip kom ;)

Hoelang heb jij het rippetoe schema gevolgd? Wat waren je stats toen je ermee stopte?

Over de voeding, ik eet momenteel iets van een 2100 kcal per dag (niet trainingsdag) en ik kom nog lichtjes aan, denk dat moest ik 3000 kcal eten ik veel te snel zou aankomen.
Mijn vetten in mijn voeding zijn momenteel wel erg laag, denk dat ik maar iets van een 30 gr binnenkrijg en dit wil ik wat omhoog gooien. Daarvoor nam ik amandelnoten en pindakaas maarja, wegens allergie heb ik deze er nu uitgegooid :(
Ik ga eens zien voor gebroken lijnzaad en miss ook terug met olijfolie beginnen.

Haha, alleen de deadlift dan wel 20kg zwaarder, goed hoor :p

mijn deadlift is altijd beetje beter geweest dan de rest, daar tegenover staat dat mijn bench heel zwak is.

Mijn deadlift ligt eigenlijk ook wel hoger, ik heb al 10*80 gedaan, wilde gewoon rustig opbouwen en eens zien hoever ik met de normale grip kom ;)

Hoelang heb jij het rippetoe schema gevolgd? Wat waren je stats toen je ermee stopte?

Over de voeding, ik eet momenteel iets van een 2100 kcal per dag (niet trainingsdag) en ik kom nog lichtjes aan, denk dat moest ik 3000 kcal eten ik veel te snel zou aankomen.
Mijn vetten in mijn voeding zijn momenteel wel erg laag, denk dat ik maar iets van een 30 gr binnenkrijg en dit wil ik wat omhoog gooien. Daarvoor nam ik amandelnoten en pindakaas maarja, wegens allergie heb ik deze er nu uitgegooid :(
Ik ga eens zien voor gebroken lijnzaad en miss ook terug met olijfolie beginnen.

normale grip is inderdaad wel goed, hoewel ik niet echt 'rustig zou opbouwen'...je moet natuurlijk bij rippetoe niet meteen op je maximum gaan trainen, maar je doet al 'maar' 3-4 oefeningen per dag, dat is in principe voldoende omdat het zware compounds zijn, maar dan moet je ze wel iets of wat zwaar doen natuurlijk.

mijn rippetoe schema is spijtig genoeg onderbroken geweest door een operatie. ik heb 14 jaar met slokdarm problemen gezeten, waardoor mijn slokdarm als het ware 'verbrand' elke keer dat ik teveel eet in 1 maaltijd (en dat kon soms al na 10 happen zijn)

er stond mij dus ofwel een flinke operatie te wachten, ofwel moest ik stoppen met bodybuilding (zonder voeding gaat dat gewoon niet!)

uiteindelijk toch de operatie ondergaan (intussen de vierde aan mijn slokdarm/maag) en nu, een dik half jaar later, zit alles toch wel goed!

theoretisch kun je stellen dat ik rippetoe dus 3 maanden heb gevolgd, en daarmee heb ik (volgens het papiertje) het volgende bereikt:

eerste training:

squat 3x5 40 kg
bench 3x5 28 kg
bor 3x5 25 kg
deadlift 1x5 65 kg
mp 1x5 20 kg

training 3 maanden later:

squat 3x5 62 kg
bench 3x5 52 kg
bor 3x5 44 kg
deadlift 1x5 102 kg
mp 1x5 37.5 kg

al bij al kun je dus toch wel stellen dat ik flink wat gains heb gemaakt op rippetoe. daarbij moet je je ook realiseren dat ik in die tijd nog met mijn slokdarm probleem zat, en ik ongeveer 2000 kcal op een dag kon eten. het was dus verre van een bulk.

de begingewichten waren ook niet meteen op het maximum gerekend natuurlijk.

ik moet wel zeggen dat, na mijn operatie, die stats een flinke slag hebben gekregen, en sommige zelfs nu nog niet zoveel sterker zijn. maar we werken er vollebak aan, en alles gaat nu terug veel beter.

wat betreft vetten in de voeding heb ik nooit begrepen hoe mensen zo weinig vetten kunnen binnenkrijgen. als ik jou was zou ik VEEL minder clean gaan eten. heb je een allergie voor vlees? als je dat niet hebt: gehakt, kip, steak, etc... alle vlees is goed! halfvolle melk drinken bijvoorbeeld is ook maklijk.

als je een beetje minder weegt en laag in vet zit, kun je echt heel hard gaan. je hebt namelijk geen reden om 'clean' te eten, tenzij je een echte beachboy wil worden;)

het is natuurlijk jou keuze!

Training van gisteren:

Workout A

Telkens eerst een opwarm setje gedaan

Squats - 3*5 60 kg
Bench - 3*5 42,5 kg
Deadlift - 3*5 65 kg

Ging vrij vlot :)

wat betreft vetten in de voeding heb ik nooit begrepen hoe mensen zo weinig vetten kunnen binnenkrijgen. als ik jou was zou ik VEEL minder clean gaan eten. heb je een allergie voor vlees? als je dat niet hebt: gehakt, kip, steak, etc... alle vlees is goed! halfvolle melk drinken bijvoorbeeld is ook maklijk.

als je een beetje minder weegt en laag in vet zit, kun je echt heel hard gaan. je hebt namelijk geen reden om 'clean' te eten, tenzij je een echte beachboy wil worden;)

het is natuurlijk jou keuze!

Vlees eet ik wel hoor, het is enkel zo dat er in kip, steak enz. veel eiwit zit maar weinig vet...
Ik drink ook wel halfvolle melk ;)

Ik eet nu ook af en toe eens een blikje zalm en doe er dan wat mayo bij :D

Gaat nog steady :)

Over voeding, je komt nu aan omdat je pas begint met krachttraining. Later moet je 4000 eten of je gaat stil liggen (zo is het om ecto te zijn :()

Over voeding, je komt nu aan omdat je pas begint met krachttraining. Later moet je 4000 eten of je gaat stil liggen (zo is het om ecto te zijn :()

dat is net hetzelfde voor endo's.

eenmaal je uit je beginnersfase zit en wat spiermassa hebt moet je meer gaan vreten, punt uit

dat is net hetzelfde voor endo's.

eenmaal je uit je beginnersfase zit en wat spiermassa hebt moet je meer gaan vreten, punt uit

Inderdaad, wie meer massa wilt moet gewoon meer eten :)

Er is ook weer getraind vandaag:

Workout B

Squat - 3*5 62,5 kg PR
Military press - 3*5 32,5 kg
Bent over row - 3*5 35 kg

Het was weer een redelijk vlotte training :cool:

Morgen vertrek ik op GWP in Genk en zal ik pas vrijdagavond terug zijn.
Ik zal dus een weekje niet kunnen trainen, nuja het is een sportstage dus zal wel veel aan sport doen :rolleyes:

Zou ik mijn eerstvolgende training het gewicht wat verlagen en dan terug opbouwen of gewoon verdergaan op mijn vorige gewicht?

als ik jou was zou ik 1 training teruggaan.
zo heb je 1 training om erin te komen, 1 training om te evenaren en dan kun je terug gaan knallen.

let wel wat op voldoende kcal inname als je daar veel gaat sporten:eek:

Als de afgelopen training niet zwaar aanvoelde kun je denk ik wel gewoon door.
Zorg er van de week voor dat je veel stil zit, je mag niet teveel verbranden natuurlijk ;)

Wat is het toch gezellig in de wachtkamer van de dokter! Ga je express wat vroeger, blijkt er 8 man hetzelfde gedacht te hebben...Terwijl je dan aan het wachten bent met koorts en verschrikkelijke hoofdpijn moet iedereen natuurlijk om ter luidst hoesten, je moet natuurlijk niet laten blijken dat je niet erg ziek bent hé, men zou nog denken dat je in staat bent om te gaan werken!

En dan zijn er nog de mensen met hun gsm, zijn ze nu zo dom of weten ze niet dat ze het GELUID van hun toetsen kunnen uitschakelen, om gek van te worden, heel de tijd tut tut tututut tut tut...ik had echt de neiging om die gsm's op de grond te smijten en er dan een vreugdedansje op te doen, gelukkig voor hen was het juist mijn beurt om binnen te gaan!

Na heel mijn levensverhaal verteld te hebben blijk ik dus een soort van griep/keelontsteking combinatie te hebben opgelopen van mijn GWP avontuurtje in Genk.

als ik jou was zou ik 1 training teruggaan.
zo heb je 1 training om erin te komen, 1 training om te evenaren en dan kun je terug gaan knallen.

let wel wat op voldoende kcal inname als je daar veel gaat sporten:eek:

training is dus met 1 week uitgesteld tot ik weer beter ben =/
voeding trok op niks, we konden enkel eten wat ze ons gaven en dat was weinig :s

Als de afgelopen training niet zwaar aanvoelde kun je denk ik wel gewoon door.
Zorg er van de week voor dat je veel stil zit, je mag niet teveel verbranden natuurlijk ;)

stilzitten zat er niet echt in aangezien we met alles verplicht moesten meedoen, ik denk dat ik nu al 2-3 kg lichter weeg en ik ben nog steeds ziek dus mijn voeding trekt momenteel op niks :'(

Terug
Naar boven