XXL Nutrition

Dennis z'n log: Training for perfection

oke dan weet we waar we over praten , ik doe mijn full squats in de smith en parallel altijd los

• Topic Starter Topic Starter
Zo gisteravond een avond zonder alcohol gehad! Echt raar om je maatjes onder invloed te zien terwijl jij zo nuchter als de mofo bent. Wel nadeel is dat je minder los bent, maar je hebt de dag erna geen spijt van dingen die je gezegd zou hebben ;) Dus wel aanrader om 1x te proberen :D

Zoo kom net van de fysio af, want liep nu al 2 weken te k*tten met mijn rug. Ik kreeg vorige week ook al last van mijn schouder waardoor ik geen borst kon trainen. Achteraf bleek die schouderblessure een gevolg te zijn van compensatie. Er zaten 4/5 wervels ''scheef'' en had knopen in mijn spieren. Ben net gekraakt en heb een pijnlijke massage gehad, maar ik heb geen pijn meer en kan meer bewegen! Ook heeft hij mijn schouderbladen losgemaakt waardoor ook die schouderblessure verleden tijd word. Neem deze week zowiezo rust met alleen benen op het progamma.

Kga ook maar weer eens verder met mijn logje.
Nu alweer bijna 2 weken niet getraind, omdat de gym dichtzat. Kon het ook merken. Kracht was weer achteruitgegaan.

BOR:
8x40 KG
8x50 KG
8x60 KG
8x65 KG
Small grip lat pulley:
8x37.5 KG
8x44.5 KG
8x51.5 KG
8x58.8 KG
Seated row:
8x42 KG
8x49 KG
8x56 KG
8x63 KG

Inchline DB press:
8x18 KG
8x20 KG
8x22 KG
8x24 KG
Flyes:
8x8 KG
8x10 KG
8x12 KG
7x14 KG
Dippen(verticaal):
8xBW
8xBW
8xBW
5xBW
Opmerking: Kracht is achteruitgegaan, en heb weer last van me rug. Morgen maar weer naar de fysio. Morgen benen.

Haha ik post ook maar weer eens een training. Train nu 3x6, omdat ik wil kijken of ik goed reageer op hogere intensiteit.
Rug:

BOR
15x20KG (opwarming)
8x50KG (opwarming)
6x60KG
6x70KG
6x80KG (laatste rep ging cheatend)
Small grip lat pulley
6x51.5 KG
6x58.5 KG
6x65.5 KG
Shrugs
6x20KG
6x26KG
6x30KG

Borst

Bench press
6x50KG
6x60KG
6x65KG
Flyes
6x10KG
6x12KG
6x14KG
Inchline DB press
6x18KG
6x20KG
6x22KG
Toen nog ff wat buik en toen lekker naar huis

zie dat je steeds stopt bij 6 reps en voorheen bij 8, kom je precies zo uit dat je niet meer kunt bij dat aantal reps of stop je gewoon bij de 6. Als dat laatste het geval is wil ik je als tip meegeven om niet bij 6 te stoppen als je er ook 7 of 8 kan doen, die laatste herhalingen zorgen namelijk net voor dat beetje meer spiergroei die je nodig kunt hebben.

Verder niet te zwaar gaan trainen als je nog last van je elleboog, rug, schouder of wat anders hebt. Je kunt beter een paar weken/maanden rustig aan doen en zorgen dat het helemaal over is zodat je daarna goed verder kunt trainen dan nu zwaar gaan trainen en nog meer blessures oplopen die dan nog langer de tijd nodig hebben om te herstellen.

Goed bezig verder, ga zo door man!!

Ik postte er toch boven dat ik een poosje 3x6 train. Heb hiervoor altijd 4x8 getraind en merkte dat ik weinig vooruit ging en nu maar eens kijken of ik met 3x6 goed vooruit ga. En jij zegt dat ik er beter 7 of 8 reps van kan maken, maar hypertrofie treed het beste op bij setjes met reps tussen de 6 en 12. Dus of ik nou 6 of 7 reps doe zal weinig verschil maken,

het is ook niet erg als je maar 6 herhalingen doet, maar zorg er dan wel voor dat je een gewicht kiest waarbij je geen 7e of 8e herhaling meer kan maken, dat bedoelde ik

Terug
Naar boven