AndroidHealthClinic

DG80 gaat ook sterk worden log.

• Topic Starter Topic Starter
zaterdag 03-03-12 (open NK Powerlifting Holland in Emmeloord)

Afgelopen druk bezig geweest met ziek zijn, en door drukte op werk ook maar een halve middag ziek kunnen melden. Niet echt de perfecte voorbereiding op je eerste wedstrijd. Begon vrijdagmiddag vijf uur eigenlijk pas een beetje te kriebelen. Vrijdagavond belde POL0100 of ik niet ergens een hotel in de buurt wist waar hij en Lucas Gijsbertsen konden slapen, gelijk maar aangeboden dat ze hier ook wel konden pitten. Dus vrijdag alweer allemaal stoere verhalen en al meer in de powerliftingmood.

Squatten (raw)

Ik zat in de 2e groep (het was niet op gewicht maar dus op leeftijd), rustig afgewacht met opwarmen (dacht dat ik toch nog lang niet aan de beurt was). Toen ik eenmaal boven was stond alles al klaar voor mijn 1e beurt. Zonde van zo'n verloren 1e beurt!

2e beurt dus openingsbeurt op 190 kg (die echt superhard ging)
3e beurt had Jaap 205 kg opgegeven (ging net zo hard)
Baalde er wel van achteraf dat ik mijn 1e beurt op zo'n stomme manier miste, voor mijn gevoel had er zeker 225 kg ingezeten.

Benchpress (geared)

openingbeurt 165kg ging wel hard maar niet goed stil op de borst dus 3 rood.
2e beurt 170kg (goed)
3e beurt 175kg (goed)
(in de training gaat het op een een of andere manier toch makkelijker :P)

Deadlift (raw)

1e beurt 215kg
2e beurt 230kg
3e beurt 245kg
alledrie goed
Viel mij mee, in de voorbereiding ging dit het minst goed.

Dus 625kg totaal op mijn 1e wedstrijd! Erg tevreden mee!

Ook weer een aantal forumleden gesproken, + ander powerlifters. Super sfeer en goed georganiseerd :) Nu al zin in de volgende wedstrijd.

Zelf geen filmpjes op mijn telefoon, volgens mij is alles wel gefilmd, dus hoop ze binnenkort te kunnen updaten in mijn log.

Jeuuhh, Op afstand gevolgd ;-) Waar de foon allemaal niet goed voor is. Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar wel super gedaan!!

Be proud!

Mooi man, proficiat!
jammer van die squat, maar eerste wedstrijd is natuurlijk altijd beetje zoeken he

Toch mooi totaal van 1e wedstrijd! :D
jammer van je 1e beurt :(

Nice man, en je eerste wedstrijd is allemaal een beetje leren en ervaring oppikken. Had ook wat problemen m'n eerste wedstrijd(wegen, banderen en aller eerste beurt falen). Marja toch wel Chill dat alles goed verlopen is.

Jeuuhh, Op afstand gevolgd ;-) Waar de foon allemaal niet goed voor is. Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar wel super gedaan!!

Be proud!

Dan had ik waarschijnlijk nog wel meer beurten gemist :P

Mooi man, proficiat!
jammer van die squat, maar eerste wedstrijd is natuurlijk altijd beetje zoeken he

Zekers! Veel geleerd, en de volgende wedstrijd weet ik nu wat ik kan verwachten! Binnenkort een squatsuit aanschaffen en daarin gaan oefenen.

Toch mooi totaal van 1e wedstrijd! :D
jammer van je 1e beurt :(

Ook zekers blij mij! Was best een beetje bang dat het zwaar zou gaan tegenvallen.

Nice man, en je eerste wedstrijd is allemaal een beetje leren en ervaring oppikken. Had ook wat problemen m'n eerste wedstrijd(wegen, banderen en aller eerste beurt falen). Marja toch wel Chill dat alles goed verlopen is.

Laatste vijf beurten waren goed dus! En 3e beurt deadlift viel mee heel erg mee, dus dan sluit je af met een tevreden gevoel.

Zeker waar man, en toch zeker mooi totaal gehaald voor een 1e wedstrijd!

Blijf het hier volgen ;) squatsuit wordt ook wel intressant, over dik maandje er ook mee beginnen oefenen

Helemaal nog vergeten te vermelden dat mijn trainingsmaatjes Eray Cingi en Jaap Fahner ook allebei een super wedstrijd hebben gedraaid.

Eray (18 jaar 65kg) nieuw NL record voor PLH met bench (112,5kg) en deadlift (180kg)
Jaap (50 jaar 123,6kg, master 3) wereld record voor WPF met bench (232,5kg) en deadlift (327,5 kg)

Laatst bewerkt:
Kan niet wachten om naar de open klasse te gaan :D :D

Edit: Typfoutje, ben moe :P

Mooi resultaat, jammer van je squat.

Mooie prestatie!

Netjes!

Goed getild Dirk, het was weer gezellig!
volgende keer ga jij ook mee bierdrinken!!

Super gedaan. Jammer dat je die 1e squat verprutst hebt. Maar goed dit was je eerste wedstrijd. Dus je zal nu wel het wedstrijdvirus hebben. :p

Ik heb een paar beurten gezien, van je bench en dl. Netjes gedaan

Jammer van zijn squat? Zijn squat was top. Mooie techniek en mooie raketbeurtjes. Jammer dat hij de 1e gemist heeft, maar shit happens. (Je had toch moeten luisteren en 220 erop moeten gooien Dirk :P)

Vooroordeel bevestigend, zo'n powerlifting meet. Allemaal dikke benen, maar van die dunne armpies. Ik ben veel mooier in verhouding dan de meesten daar :P Gekke powerlifters, ga een bicep curlen jongens! :roflol: :trollface:

OT: die lange in actie

2qs5pwp.jpg

Terug
Naar boven