XXL Nutrition

DG80 gaat ook sterk worden log.

• Topic Starter Topic Starter
ieder zijn ding :D

Wat er in die pomp training voor mij uit springt zijn die preacher curls. Zijn die met dumbbells???
Over het algemeen ben je namelijk wat sterker dan ik, varierend van iets meer met de dumbbell rows tot aanzienlijk meer met de 'grote 3.' Preacher barbell curls zou ik toch aanmerkelijk zwaarder kunnen.

Mocht ik iets missen mag je me van harte in de illusie laten dat ik geqweldige guns heb :p

Preacher curls is inderdaad het gewicht per dumbbell (volgende week dumbbells van 28kg). Vind een stricte uitvoering ontzettend belangrijk, rowen lukt ook wel met dumbbells van 60kg maar de uitvoering wordt dan gewoon minder en de rom wat kleiner. Probeer een vloeiende beweging (zonder schokken) te maken en de dumbbell echt tot naast mijn lichaam te trekken.

ff wat commentaar
Donderdag 26-01-12 (UB)

T-bar rowing (stang in de hoek, gewicht is schijven) goede shit
1x8x25kg
1x8x50kg
3x8x80kg

Panatta Close Grip Pulldown (plate loaded)
1x8x50kg
1x8x100kg
3x8x150kg

maar nu komt het

Dumbbell rows why geen bor? je bent toch gvd geen bodybuilder
1x8x40kg
3x8x48kg

Front press/militairy pressopwarmen, je bent al opgewarmd van voorgaande oefeningen
1x8x60kg
3x5x85kg

Side raises & Front raises
3x8x16kg why ben je bodybuilder?

Seated Rear Leteral raise voor de symmetrie?
3x8x14kg

Preacher curl barbell curls wil ik zien of hammer curls
1x8x18kg
3x8x26 kg

Maar over het algemeen wordt je goed sterk;)

ff wat commentaar

Maar over het algemeen wordt je goed sterk

ben het niet echt met je eens:

goed voor je grip en je kan focussen op zwakteverschil links/rechts

Front press/militairy pressopwarmen, je bent al opgewarmd van voorgaande oefeningen
Altijd even opwarmen voor flexibiliteit en gevoel, meteen zwaar gaan voelt gewoon niet goed (persoonlijk?)

Voor de balans in je schouders, anders gaat er nog eens wat stuk

Probeer het eens, je gaat hier weer zien dat 1 kant waarschijnlijk zwakker is dan de ander

dat alles ter zijde, DG80 krijgt zn schema van een ervaren rot ;)

Vandaag niet kunnen trainen door mijn fing werk. Dus maandag wordt zwaar banken en dinsdag zwaar squatten en deadliften.

@ Pol0100

Stiekem ben ik ook nog wel een klein beetje een bodybuilder.

Dumbbell rowen wissel ik af met Boren, vind het beide fijne oefeningen.
Vind het prettig om bij schouderoefeningen eerst goed te rekken en wat op te warmen, kost vrij weinig tijd en je moet sowieso voorzichtig zijn met je schouders.
Dumbbell preacher curls vind ik gewoon 1 van de beste biceps oefeningen omdat je daar niet mee kan cheaten. Volgens Jaap kan je beter geen hamercurls doen als je 1,5 later zwaar gaat deadliften.

hoe ging trainen vandaag meer dan ik gedaan gisteren heb gedaan of loop ik al wat op jullie in :);)

ben het niet echt met je eens:

goed voor je grip en je kan focussen op zwakteverschil links/rechts

Altijd even opwarmen voor flexibiliteit en gevoel, meteen zwaar gaan voelt gewoon niet goed (persoonlijk?)

Voor de balans in je schouders, anders gaat er nog eens wat stuk

Probeer het eens, je gaat hier weer zien dat 1 kant waarschijnlijk zwakker is dan de ander

dat alles ter zijde, DG80 krijgt zn schema van een ervaren rot ;)

DB Rows zijn imo sowieso veel beter om de lats goed aan te pakken bij BOR werkt de onderrug vaak beperkend/wil je vaak ontlasten na LB dagen. Ook kun je volgens mij per dumbbell meer dan de helft van wat je op BOR pakt dus de load is ook hoog.

+1 voor je post op het laatste na, hij deed volgens mij Preacher met barbell en het is geen full rom oefening.

+1 voor je post op het laatste na, hij deed volgens mij Preacher met barbell en het is geen full rom oefening.

Preacher curls met barbell op 26kg zou wel vrij triest zijn :P

Gewoon op zo'n bankje speciaal voor biceps, en de mate van ROM bepaal jezelf :), onderste punt is tot bijna gestrekt. Super oefening als je hem strict uitvoert.

Preacher curls met barbell op 26kg zou wel vrij triest zijn :P

Gewoon op zo'n bankje speciaal voor biceps, en de mate van ROM bepaal jezelf :), onderste punt is tot bijna gestrekt. Super oefening als je hem strict uitvoert.

Oh ik doe hem nooit geen idee wat voor gewicht daarop normaal is:p. Als ik al curls doe zijn het 'gewone' curls. Vind die preachers naar voelen aan m'n pezen ook. Preacher curl kun je toch nauwelijks op cheaten ook? Dat is toch de hele bedoeling?

http://exrx.net/WeightExercises/Brachialis/DBPreacherCurl.html

Deze oefening bedoel ik, moet zelf trouwens best wel veel oefeningen daar opzoeken hoe het nu precies heet wat ik doe!

En inderdaad doordat je niet met je rug heen en weer kan bewegen kan je veel minder cheaten. Maar zelfs met deze oefening kan je wel een beetje cheaten als je echt wil.

en je kunt er een paar forced reps uit persen door de concentrische beweging te helpen met de andere hand. Dat lijkt mij ook een voordeel van deze oefening.

en je kunt er een paar forced reps uit persen door de concentrische beweging te helpen met de andere hand. Dat lijkt mij ook een voordeel van deze oefening.

Ik train nooit tot failure, zekers niet met bijoefeningen. Dat is denk ik wel een groot verschil tussen krachtsport en echte bodybuilding. Maar voor bodybuilding doeleinden is dat natuurlijk een voordeel.

Maandag 30-01-12 (borst zwaar, triceps)

Bankdrukken

opwarmen
1x10x65kg
1x5x95kg
1x3x115kg
2x3x135kg
1x5x135kg
slingshot om
1x3x155kg

Bandrukken smal

1x10x105kg
2x8x115kg

Bandrukken incline smal

1x8x75kg
3x8x90kg

Triceps pushdown
3x15x48kg

Cable Kneeling Crunch
3x50x48kg

Dumbbell scheppen
3x8x18kg

Netjes. Met welk doel gebruik je de slingshot?

benchsuit

Hoop dat je zaterdag meer pakt.....

Stukje overload en mijn 2e gedeelte is het stuk waarop ik het eerst faal. Ga 3 maart ook geared benchen, en in feite helpt het op dezelfde manier mee.

Ik ga 3tjes 150 paused doen

Terug
Naar boven