AndroidHealthClinic

Dinky's log

• Topic Starter Topic Starter
krachttraining vandaag:

Squat:
8x 20 kg
8x 45 kg
3x 6x 50 kg

Bent over row
8x 25 kg
8x 30 kg
3x 8x 32,5 kg

Overhead press
3x 5x 20 kg

Bench press
8x 20 kg
3x 8x 25 kg (volgende keer 27,5 proberen)

Lat. pull down (wide grip)
3x 8x 30 kg

lat pull down (smalle grip, handpalmen naar mij toe)
8x 30 kg
2x 8x 35 kg

Triceps extention (liggend)
3x 8x 10 kg (1dumbbell met 2 handen vasthouden)

Dumbbell biceps curl alternated
elke hand een dumbbell van 6 kg
3x 8x

Roman chair leg lift
3x 8x

vraagje: die triceps extention hebben ze mij ooit bij de sportschool aangeleerd met 1 dumbbell, Als ik op you-tube kijk zie ik meestal filmpjes met 2 dumbbells.... Wat zou een reden kunnen zijn om voor het een of het ander te kiezen?

Mooie training. :D
Lat pull down smalle grip en handpalm naar je toe is toch meer een biceps oefening. :rolleyes:
Die triceps extension (zittend arm rechtomhoog en buigen achter het hoofd), doe je met 1 dumbbell. Je kan het ook met 2 armen tegelijk doen maar ook hier maar 1 dumbbell. ;)

Mooie training. :D
Lat pull down smalle grip en handpalm naar je toe is toch meer een biceps oefening. :rolleyes:
jup, eigenlijk wel, maar ik doe hem eigenlijk als voorbereiding voor de chin up... denk als ik 50 kg naar beneden kan trekken, moet ik mijzelf toch ook omhoog kunnen trekken?

Die triceps extension (zittend arm rechtomhoog en buigen achter het hoofd), doe je met 1 dumbbell. Je kan het ook met 2 armen tegelijk doen maar ook hier maar 1 dumbbell. ;)
is zittend beter dan liggend, dan?
ik bedoel deze: http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/lying-dumbbell-tricep-extension

jup, eigenlijk wel, maar ik doe hem eigenlijk als voorbereiding voor de chin up... denk als ik 50 kg naar beneden kan trekken, moet ik mijzelf toch ook omhoog kunnen trekken?

is zittend beter dan liggend, dan?
ik bedoel deze: http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/lying-dumbbell-tricep-extension

Ik snap je. Maar zonde van je kracht om dit tijdens de rug-dag te doen.
Ik denk dat je gewoon moet gaan chinnen en en dan doe je 4 sets die je dan uitbouwt tot 8-10reps.
En kan je in het begin helemaal niet omhoog komen. Dan begin je met negatieve oefening. Dus hoog beginnen (via een stoel of iets, kin boven stang en dan zo lkangzaam mogelijk laten zakken) en laag eindigen. ;)

Die oefening die jij laat zien via de video is meer een skull crusher maar dan met dumbbells.
Ik zou deze gewoon doen. http://www.youtube.com/watch?v=nRiJVZDpdL0
Maar het is gewoon een kwestie van smaak. Net zoals die pulldowns smalle grip. Doe vooral wat werkt voor je. Maar train hard en zwaar. :cool:

thanks... ga ik doen !

Ik doe deze oefening ook, zoals in het filmpje, maar wel een een rugleuning, voel 'm altijd goed :)

ja ik voel hem ook altijd flink, al had ik gisteren wel het gevoel dat ik nog meer gekund had.... ben gestopt met 3x8.... maar had wel meer reps aangekund. Volgende week dus zittend, en dan kijken of ik nog zwaarder gewicht kan pakken (misschien is hij vanzelf zwaarder door de zndere houding)

vandaag een 'rustdagje'..... er is er een jarig :p
ik rij vandaag naar Belgie voor een lang weekend. Mijn voeding zal ook een paar dagen niet zo strikt zijn.
Morgen hoop ik dat het een beetje weer is dat ik kan gaan rennen.
Zondag uitgebreid familie diner.
Maandag kom ik in de loop van de dag terug. Ik hoop vroeg genoeg thuis te zijn om nog naar de sportschool te kunnen. ;)

Gefeliciteerd Dinky. :hb::birthday::hb::birthday::hb:
En heel veel plezier in België. Gewoon lekker genieten daar.
En vanaf maandag er weer vol tegenaan. :p

Ja, ik zie ook ineens een wijziging in de leeftijd :)Ow, ze zet het zelf net neer, oeps....

Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooi weekend van, heerlijk genieten. :hb::banana:

Lying triceps extensions zijn ook prima hoor. Misschien zelfs beter omdat je de beweging van je schouder (ook een functie van de triceps) meer meepakt.

Van harte gefeliciteerd! Geniet van je weekendje.

Lying triceps extensions zijn ook prima hoor. Misschien zelfs beter omdat je de beweging van je schouder (ook een functie van de triceps) meer meepakt.

Van harte gefeliciteerd! Geniet van je weekendje.

Helemaal gelijk. Ik vind het met dumbbells alleen zo maf. Lijkt mij met barbell handiger. Wat vind jij?
Ik voel me goed bij overhead triecps extensions. Er zijn natuurlijk veel meer oefeningen.
Is ook een kwestie van smaak denk ik. :D

gefeliciteerd! welkom bij de 50+ club:)

:hb: Congrats :D

Gefeliciteerd!!! Fijn weekend!!

De overhead tricep extentions deed ik ook altijd, voelde ik altijd goed. pff

allemaal bedankt voor de felicitaties!

wat betreft de triceps extention, als ik het goed begrijp zijn er een boel variaties op dezelfde oefening, en is het puur een kwestie van wat je zelf het lekkerst vind voor welke je kiest.... dat wordt uitgebreid experimenteren dan de komende tijd ;)

tot voor kort deed ik eigenlijk alleen de grote 5. Ik merk dat ik er nu graag wat meer isolatieoefeningen wil gaan bijdoen. Wat meer variatie in de trainingen. Blijft een beetje uitproberen heb ik het gevoel.

Oh, helemaal gemist..nog van harte;)
Enne serieuze training neergezet!! Goed hoor! Fijn weekend..enjoy!!

Gefeliciteerd!!!

Happy Birthday! :)

Nog gefeliciteerd!:birthday:

hahaha allemaal dank je wel voor de felicitaties... maar nou is het wel weer genoeg hoor, kan niet jarig blijven hé... anders word ik zo snel oud ;)

Terug
Naar boven