MuscleMeat

Dinky's log

• Topic Starter Topic Starter
jawel hoor, kijk die vetpercentage meting is k*t, maar strookt absoluut niet met hoe ik me voel en eruit zie. Geen enkele reden om te stoppen met trainen dus. Hooguit om te stoppen met vetpercentage meten ;)

Maar toch blijft het trekken, dat willen weten van je vp ;)
Ik ga nu alleen de mm meten, als dat minder wordt dan vind ik het prima.
Ik sta nu op 27%, de laatste keer ook niets af, wel een pondje bij, maar goed, dat zal wel vocht zijn.
De spiegel is toch het beste toonbeeld ;)

ja, dat klopt wel,aah ik zie wel over een maandje of 3-4
intussen lekker verder met de training ;)

Intussen heb ik vanmiddag even zitten werken aan mijn voedingsschema.
Al een hele tijd vul ik alles wat ik eet in op het voedingsdeel van VirtuaGym.
Is makkelijk, werkt handig.... maar heeft een paar nadelen die ik wel kende maar waar ik me tot nu toe bij neer legde.
~ze gaan uit van een dagelijks energieadvies zonder sport
~ze kijken per dag naar wat je gedaan hebt aan sport, berekenen daar een hoeveelheid cal voor die je dan die dag extra moet eten.
~je kan niet vrij zelf de percentages KH/E/V aanpassen (hun meest voordelige optie is 50%kh/25%E/25%V

dit betekent voor mij, die op sommige dagen heel veel sport en op andere dagen niets dat mijn voedingsinname per dag schommelt tussen pakweg 1400 en 2100 cal. Met een gemiddelde van de laatste 10 dagen (opgeteld en gedeeld) van 1700cal.
Mijn gewicht blijft daarbij hetzelfde of zakt een beetje

Wat ik de komende tijd wil gaan proberen is standaart op die 1700 cal/dag te mikken
Met een verdeling van 40%KH/40%E/20%V dus cutten in de KH/V en Eiwitten omhoog
Kijken wat dat doet voor mijn gewicht

vanochtend voor ik naar mijn werk vertrok snel nog even een paar oefeningen gedaan thuis. Niet veel bijzonders maar beter dan niks

2 min jumping jacks
squat body weight 2x 30
push up wide 2x 10
side rotation + 1kg 2x15
lunge body weight 15x per been
incl push-up narrow 15x
board to mountain 15x
lying leg raises 15x
crunches 3x20
superman 8x
back raises 2x 12
zonnegroet 2x

bij elkaar toch weer goed voor een kleine 200 cal extra verbranding ;)

vandaag weer hardlopen op het programma
6 min hardlopen/ 1 min wandelen/ 30 min hardlopen
totaal afstand 6 km
gemiddelde snelheid 6'16"/km (wandelen haalt gemiddelde omlaag), is toch weer bijna 10km/u

Als ik zo mijn logje de laatste 2 weken bekijk kan ik moeilijk zeggen dat ik met een BB schema bezig ben :nanner: :nope:
maar wel lekker gevarieerd aan het trainen :p

phww vandaag weer een heleboel peptalk nodig voor ik mijzelf van die bank af en naar de sportschool toe kreeg. Maar 't is weer gelukt, en t'was toch een lekkere training.

opwarmen met
dumbbell clean en press 10x afgewisseld met
plank/dumbbell row 10x en
dit 3 keer herhaald. Dumbbells van 5kg.

barbell squat (foei, dat was lang geleden, 7 febr.):
20kg 10x
40kg 8x
45kg 8x 8x 6x (flinke deload dus, maar dat mag de pret niet drukken)

deadlift
45kg 5x
50kg 5x
55kg 5x 5x 5x

incline barbell bench (eerste keer, ik deed altijd flat bench)
18,5 kg (Barbell): 8x
23,5 kg : 5x
26 kg: 5x 4x 3x (toch iets te zwaar)
23,5 kg: 5x 5x

Roman chair
leg raises 8x afgewisseld met
dips 3x (die gingen erg moeizaam, was ook te lang geleden)
dit 3 keer herhaald

Niettegenstaande het een flinke deload was aan alle kanten ben ik toch blij met de training. het bouwt zich wel weer op. :)

Goed dat je toch bent geweest! Deload is niet erg. Het gaat er om dat je gaat!

Ja ,thats the spirit..gewoon bouwen en de gewichten volgen vanzelf weer;)

thanks meiden, in ieder geval heb ik weer het gevoel helemaal back on track te zijn :D
Hopen dat ik ook een beetje schema kan aanhouden als 't werk weer aan trekt, momenteel even een rustige periode.

wat ik graag zou willen aanhouden
1) 1x per week conditie/power training met de boksclub (kan maandag, woensdag of vrijdag)
2) 2x per week zelf power training (beetje BB-like) (ma, wo, vrij,of za)
3) dinsdag avond hardloop training met clubje (die vervalt automatisch als ik op dinsdag avond moet werken)

surplus nog 2 keer per week hardlopen of fietsen, maar dit zijn dan wel de eersten die zo nodig baan moeten ruimen voor de andere trainingen

phww vandaag weer een heleboel peptalk nodig voor ik mijzelf van die bank af en naar de sportschool toe kreeg. Maar 't is weer gelukt, en t'was toch een lekkere training.

opwarmen met
dumbbell clean en press 10x afgewisseld met
plank/dumbbell row 10x en
dit 3 keer herhaald. Dumbbells van 5kg.

barbell squat (foei, dat was lang geleden, 7 febr.):
20kg 10x
40kg 8x
45kg 8x 8x 6x (flinke deload dus, maar dat mag de pret niet drukken)

deadlift
45kg 5x
50kg 5x
55kg 5x 5x 5x

incline barbell bench (eerste keer, ik deed altijd flat bench)
18,5 kg (Barbell): 8x
23,5 kg : 5x
26 kg: 5x 4x 3x (toch iets te zwaar)
23,5 kg: 5x 5x

Roman chair
leg raises 8x afgewisseld met
dips 3x (die gingen erg moeizaam, was ook te lang geleden)
dit 3 keer herhaald

Niettegenstaande het een flinke deload was aan alle kanten ben ik toch blij met de training. het bouwt zich wel weer op. :)

Hoi Dinky, ik ga je volgen. Je start fysiek is niet slecht en je cijfers hier zijn dat zekers ook niet.
Wat ik me afvraag, waarom doe jij zoveel sets en reps. Naar mijn mening kost je dat heel veel energie. :o
Je kan ook een max aanhouden van 30 reps voor kleine spiergroepen en 40 reps voor de grote spiergroepen. (benen en rug zijn de grote spiergroepen)
Ga je er goed op, prima hoor. Het is gewoon mijn mening, geen discussie waard. :D

Hoi Dinky, ik ga je volgen. Je start fysiek is niet slecht en je cijfers hier zijn dat zekers ook niet.
Wat ik me afvraag, waarom doe jij zoveel sets en reps. Naar mijn mening kost je dat heel veel energie. :o
Je kan ook een max aanhouden van 30 reps voor kleine spiergroepen en 40 reps voor de grote spiergroepen. (benen en rug zijn de grote spiergroepen)
Ga je er goed op, prima hoor. Het is gewoon mijn mening, geen discussie waard. :D

fijn dat je me gaat volgen... en kom aub met op en aanmerkingen, ik heb nog heel veel te leren ;)

Eigenlijk doe ik veel reps uit angst (slechte raadgever, ik weet het:rolleyes:) voor blessures

wat ik bedoel is dit:voorbeeld bij de squat, wil ik 3x8 reps van een (sub)max gewicht, ik doe vooraf 10-15 reps met een lege bb om op te warmen, maar durf daarna toch niet onmiddelijk die 45 kg te pakken, dus komt er eerst nog min 1 set tussen, soms meer omdat ik te voorzichtig omhoog ga met het gewicht.
Hoe zwaarder ik een oefening vind, of hoe minder ervaring ik er mee heb, des te meer sets kom ik uit, voor ik eindelijk op dat gewicht zit wat ik nog net redelijk aankan.

Voel ik me er goed bij?... nou nee eigenlijk niet, elke keer denk ik, wat stom, je bent al half uitgeput voor je echt aan je werksetje begint.
Maar ik weet niet hoe ik het oplos.

Vrouwelijke powerlifter!!! ik volg:D!

Dank :D

vanmiddag 20,67 km gefietst
totale tijd: 1: 04:39
gem tempo: 3:14 min/km
Best tempo: 1:53 min/km (dat is als ik het goed heb omgerekend 39,21 km/u :D)

vanavond looptraining met de club, we gaan in Schoorl lopen. Ben benieuwd!

fijn dat je me gaat volgen... en kom aub met op en aanmerkingen, ik heb nog heel veel te leren ;)

Eigenlijk doe ik veel reps uit angst (slechte raadgever, ik weet het:rolleyes:) voor blessures

wat ik bedoel is dit:voorbeeld bij de squat, wil ik 3x8 reps van een (sub)max gewicht, ik doe vooraf 10-15 reps met een lege bb om op te warmen, maar durf daarna toch niet onmiddelijk die 45 kg te pakken, dus komt er eerst nog min 1 set tussen, soms meer omdat ik te voorzichtig omhoog ga met het gewicht.
Hoe zwaarder ik een oefening vind, of hoe minder ervaring ik er mee heb, des te meer sets kom ik uit, voor ik eindelijk op dat gewicht zit wat ik nog net redelijk aankan.

Voel ik me er goed bij?... nou nee eigenlijk niet, elke keer denk ik, wat stom, je bent al half uitgeput voor je echt aan je werksetje begint.
Maar ik weet niet hoe ik het oplos.

Veel zal ik je niet kunnen leren hoor ;) leer zelf nog voldoende hier.
Ik zou me beperken met 3 sets en dan in aflopen reps. bv 12,10,8
Of 4 sets met 6 tot 8 reps (zoals Miss H) doet. Voor haar werkt het goed en ze wordt er sterker van.
Ik volg hetzelfde principe. Je kan dan gerust je warmup set als 1e doen.
Maar daarna wel je gewicht erop gooien. En weg die valse angst.
Je kan het toch! Niet zomaar je energie weggooien. :o

Als je BP 45kg is dan aflopen naar je 1e set. bv 45, 40, 35, 30 Dus dan niet een lege stang je warmup doen, die doe je dan met 30. En niet gelijk 15 reps maar gewoon (in het voorbeeld) 8 reps.
Die 6-8 reps werkt dus zo; je moet minimaal 6 halen en als je 8 haalt kan je naar de volgende set. Altijd je set afmaken.
Red je maar 5, dan even je rust pakken en die laatste 3 eruit gooien. Bij je laatste set mag je stoppen bij 6.
Knal je die 8 eruit dan kan je de volgende keer verhogen.

vanmiddag 20,67 km gefietst
totale tijd: 1: 04:39
gem tempo: 3:14 min/km
Best tempo: 1:53 min/km (dat is als ik het goed heb omgerekend 39,21 km/u :D)

vanavond looptraining met de club, we gaan in Schoorl lopen. Ben benieuwd!

Lopen in Schoorl is leuk. Mooie natuur. En vanavond pijn in de kuiten hihihi

lopen in Schoorl is inderdaad leuk... maar wel kei pittig man. Ik dacht op een bepaald moment dat'k het niet ging redden om boven te komen.
De trainer heeft ons weer aardig afgebeuld.
Toen liep ik aan het eind van de training, laatste rondje ook nog ergens de verkeerde kant het duin af, zag ik toen ik beneden was dat ik niet was waar ik verwacht had te zijn, kon ik weer helemaal terug naar boven, ik had een afslag te vroeg gepakt.
Wat mij wel reuze meevalt is hoe snel ik herstel in het naar beneden rennen.
Ren ik het duin op, ben ik helemaal stuk, maar eenmaal boven kan ik gewoon doorrennen en herstelt mijn ademhaling vrij vlot.
Mijn kuiten gaat op het ogenblik nog wel, maar mijn dijen en glutes laten zich nu al goed voelen.
Zo alles weer gelogd, kwarkje op, zo nog ff lekker douchen, en morgen is het woensdag :)

Jullie zijn dus wezen crossen door het bos en duin gebied. Altijd goed voor de hammetjes en glutes.
Helemaal stuk gaan is zo lekker.

Lekker trainen zo hoor! Inderdaad, die spieren voel je dan ook wel!

ja inderdaad, de spiertjes piepten en kraakten een beetje vanochtend. Maar veel tijd om te protesteren heb ik ze niet gegeven. Net weer een training gehad met de boksclub, meer conditie dan kracht deze keer (vind ik altijd toch een beetje jammer)
Wel heb ik deze keer eens de push ups geteld die ik gedurende dat uur gedaan heb. Ik kwam op 80 en dan nog 8 keer met kniesteun.
De rest van de oefeningen was weer zo gevarieerd en snel, dat het amper bij te houden was zonder er bij na te denken, onthouden zit er dan bij mij niet meer in ;)

Terug
Naar boven