AndroidHealthClinic

Dinky's log

• Topic Starter Topic Starter
zeker in perioden dat het goed gaat hé Ron.
Een paar weken geleden was wat ik hier kon posten behoorlijk demotiverend. Maar ben back on track!

Rug-biceps-.jpg

lekkere training...
Deadlift met straps gaat een stuk beter
BOR zit ik weer op mijn ouwe max :)

Laatst bewerkt:
Weer een mooi lijstje met vooruitgang. Wat zal je lekker getraind hebben.

gaat lekker Dinky
Je bent momenteel zwaarder aan het trainen als ik ;)

dank je wel mannen.... gaat inderdaad lekker hier.

Hoe kan dat nou Grosje? te lang vakantie gehad? of last van blessures?

last van blesure (kan je in mijn log lezen)
Loop bij de fysio want ik heb een knoop in mijn traps (maar die blijft ook terug komen)
Van de week een echo gehad van de schouder en blijkbaar zijn mijn spieren rond mijn schouder harder gaan groeien dan mijn pezen (pezen groeien 5x langzamer als spieren) mijn rotar cuff werkt daardoor niet helemaal lekker en de pees die de schouder helpt sturen zit door de druk van de spieren vast. Hierdoor nemen alle omliggende spieren die taak over en je hebt binnen een bepaalde tijd een overbelasting van traps/biceps/borstspier omdat die maar blijven aanspannen. (dat heb ik dus nu)
daarnaast zit ik de hele dag achter een computer voor miij werk en dan trek ik weer die schouder en traps op dus de overbelasting blijft en het gaat van kwaad naar erger. Ik loop er eigenlijk al heel lang mee maar omdat ik in januari naar een echte hardcore BB school ben verhuist train ik ook anders en zwaarder en daardoor is het niet beter geworden.
Heb nu al een jaar krachtverlies in rechterarm en pijn in de en schouder en borst na bankdrukken en alles waarbij stangen in de nek zitten squat/calves raise en waarbij het schoudergewricht moet werken. kortom ik forceer elke rep - nog een wonder dat ik spiermassa en kracht heb opgebouwt.
Maar 2.5 maand geleden begonnen de klachten erger te worden dus dan ga je minder en rustiger trainen maar dat lost niets op
Ben 4 weken geleden naar de fysio gegaan en die hebben van alles gekraakt en weer op de juiste plek gezet (nekwevels worden bijvoorbeeld weggedrukt door de aanspannende spieren)
Heb al 2 maanden niet getraind of niet vol kunnen trainen en voorlopig moet ik een behoorlijke stap terug doen als ik weer ga trainen. Woensdag krijg ik de eerste instructies voor het trainen om dit probleem op te lossen. Ik vrees dus dat ik een behoorlijke tijd niet echt kan trainen. Probeer nu met 2x in de week hardlopen iets te doen aan sport en elke dag met een gummybal tussen muur en knoop het 1e probleem weg te krijgen (de knoop) de oorzaak (het aanspannen van de spieren en overbelasting) daar gaan we woensdag mee beginnen.
Klote dus maar het is ff niet anders

Laatst bewerkt:
inderdaad klote. Ik had er indertijd wel wat van gelezen.... maar dat was nu al zo lang geleden. Balen dat je nog zo weinig beterschap ziet.
Hopen dat dit na woensdag wel snel gebeurt dan maar:rolleyes:
Sterkte!

ik heb een rare week deze week, veel werk, rare tijden. Ik hoop dat het lukt om toch 3 keer trainen in te lassen. Vanmiddag was 1, morgen moet ik er extra vroeg voor opstaan, zodat ik om 8 uur, met alle spullen voor mijn volgende dienst, in de sportschool ben. Vroeg opstaan is niet mijn beste deugd :o
en dan kan ik donderdag weer in de namiddag
vrijdag- zaterdag- zondag weer werken

maar goed vandaag dus benen dag. Ik had niet veel tijd en pech met de leggpress... was keer op keer bezet.

benen.jpg

* calf raises stond ik moeilijk te doen met een dumbbell op een schouder, komt er iemand naar me toe, dat we toch een apparaat hebben voor seated calf raises... boven. Ga ik toch nog de "vrouwenhoek" leren kennen ;)
Vandaag dus extra veel calf raises gedaan

* leg extention; ging vandaag zo goed dat ik er eigenlijk een beetje aan twijfel of ik de vorige keer wel de goeie gewichten opgeschreven heb. In ieder geval heb ik nu het totaal gewicht voor beide benen geteld

* Leg curl; is een oefening die ik nog niet eerder gedaan had, vandaag uitgevoerd op een seated legcurl machine.
Er staat ook een lying leg curl machine, misschien die volgende week eens uitproberen.

met de lying curl wel je heupen goed naar beneden blijven duwen. Dus niet met je billen omhoog. Heb ik wel moeite mee, maakt niet uit hoe licht/zwaar. Ga de seated proberen.

goede gewichten trouwens. Doe je de squat los of in rek ?

met de lying curl wel je heupen goed naar beneden blijven duwen. Dus niet met je billen omhoog. Heb ik wel moeite mee, maakt niet uit hoe licht/zwaar. Ga de seated proberen.

goede gewichten trouwens. Doe je de squat los of in rek ?

thanks, barbell back squat, dumbbells van 30 kg... hou ik niet lang in mijn handen ;)

Ai, dat kan ik me voorstellen. Krijg ook vaak meer laat in mijn handen bij hoger gewicht icm grip.

Zijn volgensmij niet precies dezelfde spieren die je aanspreekt met seated en staande calf raises, doordat bij de een je benen gebogen zijn en bij de ander gestrekt.

Je kan met gestrekte benen ook op de legpress doen!

Zijn volgensmij niet precies dezelfde spieren die je aanspreekt met seated en staande calf raises, doordat bij de een je benen gebogen zijn en bij de ander gestrekt.

Je kan met gestrekte benen ook op de legpress doen!

men benen zijn bij dit apparaat ook gestrekt. Ik zit op een schuivend stoeltje op een hellend vlak, voeten tegen vaste steunen, en duw mezelf dus steeds omhoog.

Het systeem met die legpress... heb ik al wel eens geprobeerd, maar krijg dat niet echt te pakken, doe ik waarschijnlijk niet goed.

vanochtend mooi op tijd in de gym, lekker getraint en daarna aan het werk.
heb tot nu geen kans gehad mijn laptop aan te zetten.... kom er nu achter dat mijn trainingsboekje nog in de auto ligt.... dat wordt dus morgen pas loggen ;)

vanochtend mooi op tijd in de gym, lekker getraint en daarna aan het werk.
heb tot nu geen kans gehad mijn laptop aan te zetten.... kom er nu achter dat mijn trainingsboekje nog in de auto ligt.... dat wordt dus morgen pas loggen ;)

Hahaha druk druk druk. En hoofd er niet bij. :p

Hahaha druk druk druk. En hoofd er niet bij. :p

De zorg kan je soms aardig bezig houden....zelfs al heb je maar 1 patient

'k heb ook ruim te veel gegeten vandaag... wel allemaal gezonde dingen, maar zat over de 2000 cal. Kom vers gemaakte soep extra bij de lunch
en avondeten rundergehakt ipv kip. Heb je zo een paar 100 cal te pakken.

oke... mijn training van gisteren (8/8)

borst-schouders-triceps8-8-1.jpg

*eerlijk is eerlijk: laatste setje heeft de spotter een tikje geholpen
*dumbbell side raise: vind ik het behoorlijk moeilijk om de beweging zuiver te houden. Door heel geconcentreerd met mijn ademhaling te werken gaat het redelijk.

Laatst bewerkt:
en mijn training vandaag: 9aug.

Rug-biceps9-8.jpg

*back extention niet kunnen doen, de ruimte waar de bodypump BB bewaard worden was vol in gebruik voor een groepsles, en ik durfde het nog niet aan een BB van 20 kg in mijn nek te leggen in deze houding

*Lat pull down iets lichter gepakt omdat ik het gevoel had veel te veel met mijn armen te werken en te weinig met mijn lats, ging beter als ik hem lichter pakte

*Dumbbell curl bij 9kg, maak ik een soort van rukje met mijn schouder, waardoor de concentrische beweging iets meer vaart krijgt... is dat cheeten, of kan ik dat gewoon doen.

Mooie MP hoor. Upright row is ook mooi in evenwicht met die MP.
Lekkere BP en dan die incline ook goed hoor.
French press en overhead extension zeker sterk.

Mooie training Dinky

En die curls is wel een beetje cheaten. Ga dan op een bankje zitten. Op 30 graden en je armen laten hangen.

Terug
Naar boven